Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du är för snäll ;)
När jag bodde i stan och hade tvättstugetid som någon använde så tvångs-stannade jag maskinen, slet sen helt enkelt ut de blöta och skitiga kläderna, dumpade hela härligheten på golvet utanför tvättstugan och sen lade jag en lapp på högen :angel:

Har organiserat större delen av garderoben nu under fm och kan konstatera att nån generell brist på klädesplagg lider jag kanske inte av :D

Jag och min lägenhetskompis i Uppsala gjorde likadant :up:

Sitter och slöar framför Super-G, idag är det dags att åka hem igen men det har varit väldigt skönt att ha ledigt några dagar.

Jag är överlycklig att vännernas valp som försvann igår efter en skogspromenad är återfunnen mycket välbehållen! :heart Jag hade tänkt åka och hjälpa dem att leta med huliganen nu på förmiddagen men avvaktade när de hade hört valpen och nu är hon upphittad. :banana: De behövde ett lyckligt slut på det här, de fick ta bort familjen två andra hundar under året, den ena pga av en medfödd skada och den andra pga akut sjukdom. Sen skaffade de valpen eftersom de saknade hund och så händer det här. :(

Jag är överlycklig att vännernas valp som försvann igår efter en skogspromenad är återfunnen mycket välbehållen! :heart Jag hade tänkt åka och hjälpa dem att leta med huliganen nu på förmiddagen men avvaktade när de hade hört valpen och nu är hon upphittad. :banana: De behövde ett lyckligt slut på det här, de fick ta bort familjen två andra hundar under året, den ena pga av en medfödd skada och den andra pga akut sjukdom. Sen skaffade de valpen eftersom de saknade hund och så händer det här. :(
Men oj! Hur försvann den och hur hittade dem den? Skönt att den är hemma i alla fall!

Men oj! Hur försvann den och hur hittade dem den? Skönt att den är hemma i alla fall!
Jag har inte full koll men som jag förstod det så hade de varit ute i skogen hela familjen, valpen brukar vara lös och hålla sig runt familjen men fått upp ett spår och dragit. Hur de hittade den vågar jag inte säga än, jag fick bara lyckliga bilder med valpen i famnen. Men de var ute med många hundar eftersom valpen älskar andra hundar så det var kanske det som gjorde susen.

STormen orsakade inga problem för SJ men nu är tågen trasiga istället.
Nåja bara ungen kommer på ett tåg till Örebro så skitsamma vilket

Här hade Trafikverket stängt av trafiken under kvällen igår och i morse. Det var tur det, de har avlägsnat ett gäng träd som låg över spåren så snart är trafiken igång igen.

Zelma älskar att det blåser så mycket och jagar löv som en galning. Tyvärr tar hon in alla löv hon fångar så det börjar se ut som om jag verkligen bor i en skog nu. Det är löv överallt!

Jag sitter och väntar på att hovslagaren ska bli klar. Det är totalt 3 tappskor på 2 hästar. Hovis gnäller att dessa har fler tappskor än alla andra 75 hästar tillsammans som han skor. Om det är sant vet jag inte men nog f-n tappar de skor ofta.

Det tar lite längre tid än väntat det här då han har en lärling med sig. Och jag är hungrig.

Jag sitter och väntar på att hovslagaren ska bli klar. Det är totalt 3 tappskor på 2 hästar. Hovis gnäller att dessa har fler tappskor än alla andra 75 hästar tillsammans som han skor. Om det är sant vet jag inte men nog f-n tappar de skor ofta.

Det tar lite längre tid än väntat det här då han har en lärling med sig. Och jag är hungrig.

Min Annie tappade skor hela tiden tills vi började med sidokappor, inte en tappad sko efter det :up:

Hemma, trött men ledig fram till torsdag kl 16 :up:
Bokat besiktning av bilen, bokat bilmeck, har dock lite logistikproblem utan bilen men jobbar på en lösning.
Och så måste jag titta lite på ekonomin igen :cautious:
Nu koka potatis, äta och sen sova en stund! :)

Jag har fortfarande inte kommit ur morgonrocken. Har en massa saker jag borde göra men orkar inte ta tag i mig själv. Jag blir sjukt lat av att vara ledig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
391
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 074
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
337
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar