@kryddelydd: Efter en svinkall vinter i fältkontoret i Jämtland där en av huvudsäkringarna hade som hobby att smälla lärde man sig:
1. ALDRIG glömma att köpa proppar
2. Veta var propparna är även om man skulle ha ögonen förbundna och vara stupfull
Huvudsäkringarna sitter dessutom på en stolpe ca 15 m från huset så man får pulsa i snö för att ta sig dit också Givetvis smäller den (för det är alltid samma) oftast när man är nyduschad och har blött hår
Precis.
Och därför har jag ett par extrasäkringar synligt i pannrummet, några fler i en låda i köket (hittade dem av misstag igår när jag tittade efter något annat)...
det är skrivet vilken som går till cirkulationspump och elpanna, efter förra ägaren.
Men gubben som installerade luftvärmepumpen åt mig skrev inte på säkringsskåpet, och jag har heller inte haft koll...
fast det var ju inte så svårt att hitta.
Jo, huvudsäkringarna sitter ju utomhus här också, på stallbyggnaden.
Utom huvudsäkringarna till lilla uthuset som sitter i lilla uthuset (där ska all el vara utbytt ca 2007 så det är rätt nytt).
Tack och lov var det rätt länge sedan det gick en propp senast, så jag har legat av mig med kollen.