Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
står vid stationen i ludvika och väntar på kollegan som jobbar 7-16, hon messade vid gav sex och frågade om jag kunde tänka mig hämta henne, det gick inga bussar/tåg märkte hon :rofl:

står vid stationen i ludvika och väntar på kollegan som jobbar 7-16, hon messade vid gav sex och frågade om jag kunde tänka mig hämta henne, det gick inga bussar/tåg märkte hon :rofl:
Glömde hon att det är helgdag? För blåsten skulle ju inte inverka på er där uppe.

Gack klev upp efter en timmes sömn, ska åka till landet idag men insåg att jag måste tvätta innan. Tåget går halv elva, men jag bokade inte tid eftersom jag inte trodde att någon om dom inte måste skulle vara galen nog att tvätta klockan sju på annandagen, men tiden var bokad! Så nu har jag gjort en riktig, riktig fuling. Ploppade i tvätten, satte cylindern på 25 och om någon stackare faktiskt ska tvätta får jag spela dum. Ber om att någon bara glömt sin cylinder. Hjälp! :nailbiting:

Gack klev upp efter en timmes sömn, ska åka till landet idag men insåg att jag måste tvätta innan. Tåget går halv elva, men jag bokade inte tid eftersom jag inte trodde att någon om dom inte måste skulle vara galen nog att tvätta klockan sju på annandagen, men tiden var bokad! Så nu har jag gjort en riktig, riktig fuling. Ploppade i tvätten, satte cylindern på 25 och om någon stackare faktiskt ska tvätta får jag spela dum. Ber om att någon bara glömt sin cylinder. Hjälp! :nailbiting:

Men fy på sig :p :laugh:

Försöker ha sovmorgon men vaknat pigg som en lärka. Dricker kaffe och tittar på tv Lyssnar om det blåser här tror inte att det är så farligt här ännu

Jag väntar fortfarande på svar/reaktion från @Linda8142 Måste jag locka hit @CillaW o/e @kryddelydd för att bekräfta det jag skriver?
Generika har ofta andra bindningsmedel i tabletterna som man kan bli lika beroende av som de i originaltabletterna.

Det kan skilja lite i substansmängd även om verksamma ämnet är detsamma. Dessutom kan det skilja på bindningsmedlet, också alldeles korrekt.
Men jajamen, man blir lika beroende på zopiklon som på imovane.

Numera finns det INGET sömnmedel som är godkänt för långtidsbehandling, vilket antagligen beror på beroenderisken.
Dessutom är det visat i forskningen att effekten avtar med tid vilket innebär att man liksom inte har nytta av långtidsbehandling mer än vad gäller att undvika den abstinens man får kvällen efter varje tablettintag. Den abstinensen innebär att man inte kan sova nästa kväll...

Så korttidsbehandling ska det vara och beroende blir man.
Och jo, det är inte helt ovanligt att människor står på långtidsbehandling ändå för att läkare gör fel av allmän välvilja (missriktad sådan, uppenbarligen) och ovilja att ta jobbiga diskussioner med människor.
Det är inte bra.

Obs, har inte läst den diskussion jag härmed tangerar!

Just det.

Jag fryser lite.
Min luftvärmepump hade nämligen tystnat. det var VÄLDIGT tyst i köket när jag kom ner nu på morgonen.
Kollade batteriet i fjärren, dåligt och utbytt (för första gången på sex år så det var väl OK) men inte fick jag igång pumpen för det.
Ut i pannrummet och titta på säkringarna.
Ingen som såg trasig ut.
Ut på gården och kolla det stora säkringsskåpet för de tre faserna.
Ingen trasig säkring.
Nähä.
In och få igång elpanna och cirkulationspump, bära in ett lass ved (tur att det finns ved och inte så långt mellan hus och vedskjul). Tända i pannan.
Få lite värme i pannan.
Vänta på att få tillräckligt med värme för att stugan kanske ska bli varm.
Göra i ordning frukost, upptäcka att kyl och frys är "döda".
Inse att det ändå är en säkring.
Gå ut i pannrummet, hitta en hel säkring i reserv (inte så svårt, låg fullt synligt så ibland är mitt slarv och min oreda och min ovilja att lägga saker i lådor ganska bra), metodiskt börja kolla säkring.
Vid säkring nummer två, höra pip från köket (frysen som larmar ), halleluja!
Hämta kulspetspenna i köket och skriva vart säkringen i fråga gick (och nej, jag har ingen aning om hur jag gjorde för att få streck under texten, attans).

@kryddelydd: Efter en svinkall vinter i fältkontoret i Jämtland där en av huvudsäkringarna hade som hobby att smälla lärde man sig:
1. ALDRIG glömma att köpa proppar
2. Veta var propparna är även om man skulle ha ögonen förbundna och vara stupfull :rofl:

Huvudsäkringarna sitter dessutom på en stolpe ca 15 m från huset så man får pulsa i snö för att ta sig dit också :meh: Givetvis smäller den (för det är alltid samma) oftast när man är nyduschad och har blött hår :grin:

Numera finns det INGET sömnmedel som är godkänt för långtidsbehandling, vilket antagligen beror på beroenderisken.

Men... vad räknas som sömnmedel? För jag käkar ju propavan som smågodis just nu, har fått hur mycket som helst utskrivet och doktorn sa att det inte är beroendeframkallande? :o :confused:

Men... vad räknas som sömnmedel? För jag käkar ju propavan som smågodis just nu, har fått hur mycket som helst utskrivet och doktorn sa att det inte är beroendeframkallande? :o :confused:

Jag tog det för typ hundra år sedan och det är väl inte en "riktig" sömntablett utan en insomningstablett? Jag fick iaf hur mycket som helt utskrivet bara jag bad om det vilket inte kändes helt trevligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
385
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
331
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix