Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns en generika på Imovane som heter zopiklon Pilum, den är enligt mig och några andra, svagare än Imovane. Generikan får ju ha 80-120% verkan jämfört med originalet.

Annars finns ju Stilnoct/zolpidem. Kanske är den du inte minns namnet på?
Googlade det eftersom det skulle kunna förklara en skillnad som en god vän upplever med sin insomningsmedicin. Men det är en missuppfattning, enligt Läkemedelsverkets representant i den här chatten:
http://www.svt.se/fraga-doktorn/chatta-om-lakemedel/

Sovmorgon men nu är det god tid för lite gröt och kanske en skinksmörgås. Blåser som hin håle! Vete tusan om jag vågar mig ut med hästen?

Då var jag vaken igen och känner mig bakfull. Vilket jag tyvärr inte är ;)
Här är det än så länge lugnt med blåsten så jag ska nog prata med grannarna om en ridtur, måste bara få i mig lite frukost först.

Någon som har tips på vad man kan fritera? Fick en fritös i julklapp så här ska friteras :angel:

Allt.

Jalapeño poppers är favoriter här. Använd gärna panko, det är mycket godare än vanligt ströbröd. Jag gör inte hela jalapeños utan skär dem i ringar ca 1,5 cm tjocka innan jag fyller dem med ost. Metoden jag använder är den här: http://www.seriouseats.com/recipes/2015/01/fried-jalapeno-poppers-cheese-recipe.html

Annars är ju kycklingbitar i frityrsmet jättegoda också.

Bläckfiskringar!
Det är gott!

Bodde granne med en fritösman för 15 år sedan. Han friterade allt.

Pommes
Calamares
Mozzarellasticks
Lökringar
Prawncrackers
Churros
:D

Allt.

Jalapeño poppers är favoriter här. Använd gärna panko, det är mycket godare än vanligt ströbröd. Jag gör inte hela jalapeños utan skär dem i ringar ca 1,5 cm tjocka innan jag fyller dem med ost. Metoden jag använder är den här: http://www.seriouseats.com/recipes/2015/01/fried-jalapeno-poppers-cheese-recipe.html

Annars är ju kycklingbitar frityrsmet jättegoda också.
Det är tur att det är en varmluftsfritös, så man kan prova allt :up::angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
385
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
331
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia