Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var förbi kyrkan och tände ett ljus till pappas minne. Är inte ett dugg kyrklig eller troende, men önskar jag kunde haft det som tröst på nåt vis. Det känns ändå rätt att tända ljus på midnattsmässa. Hade dock hund och bror utanför så stannade inte. Nästa år har jag fått sambon att lova följa med till domkyrkan.
Just nu saknar jag pappa och lagotton nåt otroligt :cry: :heart.

Kom hem för typ 40 minuter sedan och har faktiskt haft en bra dag. Den bästa julklappen var egentligen inget jag fick men något jag såg som hänt min systerson som bara har samlat på sig mycket (ovanlig diagnos, skolios, grov adhd, nedsatt lungkapacitet o.s.v o.s.v). Det som man trodde skulle behöva ske behövdes inte :heart

Vi har haft en härlig och lite kaosig jul med mkt folk, lite olika nationaliteter och traditioner, galna hundar, julgransbelysning och tv som krävde hjälpande händer av teknik/el-nörd.
Vi hade så mkt julmat att vi hade två sittningar och inte ens orkade efterrätt.
Nu ska jag bädda ner mig!

Tröttnade på att vänta på att bli hungrig och åt ändå - eh jo jag var visst hungrig visade det sig :up: Men som jag trodde blev det juldagsmiddag istället, småäter fortfarande, har inte hunnit till skinkan och köttbullarna ännu utan är fast på sill och lax :d

Äsch alltid samma sak varje år.

Jag fick en annan variant av det först gången och det fungerade perfekt men när jag fick Imovane så gick det som Cornelis sjöng Han i överslafen vaknade inte när han behövde det :meh:
Det är ju lite dumt ja. Imovanen är den enda som faktiskt funkar på mig och jag har testat massor olika med tanke på min sömnstörning och nu all annan skit.

Läste att Rick Parfitt hade avlidit .Träffade honom ett antal gånger och resten av bandet och han var trevlig och pratsam !
Då var julafton över för i år .Med värk hela dagen och kvällen så det blev en lugn kväll !

Det är ju lite dumt ja. Imovanen är den enda som faktiskt funkar på mig och jag har testat massor olika med tanke på min sömnstörning och nu all annan skit.
Jo ska försöka få en annan variant dom på apoteket tycket jag skulle ta några andra första gången och dom var bättre men minns inte namnet på dom

Har varit en superbra julafton med sovmorgon, en tur till affären i underbart väder för att köpa det sista till maten och en supertrevlig dag hos min bror. Han är en riktig pajas så man har aldrig tråkigt med honom :D Gjorde knäck första gången idag som blev riktigt lyckat :up:

Nu sitter jag med världens hosta (har varit mer eller mindre förkyld sedan lucia, med världens hosta som hållit i sig hela tiden. Tröttsamt) snuvig och jäklig och med en katt som väntar på att vi ska sova. Så ska lägga mig nu och njuta av att kunna sova lääänge i morgon.

Det är så jobbigt när det händer :mad:

:rofl: :rofl: :rofl:

Japp bara två lådor kvar att packa upp. Kan väl säga att ex makens packnings teknik är speciell (jag skrattar alltså, det vore helt okej om han var sur och förbannad när han var tvungen att packa mina saker för att jag inte skulle komma hem på två år. Men, jag tror inte han var arg, han var nog bara sig själv med dålig koll :rofl:). Mina högt älskade gjutjärns grejer hade en fin vit kjol jag glömde hemma sist slängda omkring sig så den var bara att slänga :rofl: Nästa låda: otroligt välpackade saker! Allt var i tidningspapper :confused: Vad kunde gömma sig däri, förväntan var olidlig. Pappret togs av och däri var en gammal återanvänd syltburk utan lock (det där sista är ju bäst) :rofl: med en massiv död spindel i (där blev det ännu bättre) :rofl::rofl::rofl:

Jag behöver nog ett glas vin till innan jag dör av skratt :rofl:

Förresten, om jag är hemma på sommaren någon gång så blir det Bukefest! För jag har det närmaste till en hel servis jag någonsin kommer att få (dvs typ 20%, väldigt mycket uppläggningsfat i mitt tycke) och hittade ännu mer tallrikar idag!

Spela roll att vi inte får plats i stugan liksom, den är väl 30kvm :rofl: Vi har ju tillräckligt med tallrikar och en hel äng utanför :p:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
383
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
329
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar