Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och väntar på att jag ska bli hungrig. Suck, köpt hem massor av god julmat och så är jag inte ett direkt hungrig. Ska inte äta mer choklad och hoppas att den riktiga julmatskänslan infinner sig, snart! Annars blir det juldagsmiddag istället :crazy:

Orkade inte köpa cumberlandsås och hur korkat är det att ens reflektera över det? :banghead:

Är ni tre pers skulle jag säga inga problem! Nej det är inte så svårt att kavla, följ råden du fick innan så ger det askalas bra :) Köp hem ett paket och prova med innan annars.

Sockerpasta dekorationerna görs med fördel i förväg! :up: Då hinner de torka lite också :)

När är bröllopet?

... Nyårsafton

På vårat bageri kan man det OBS Bageri inte konditori.

Hmmm... Bagerier gör allt möjligt? Kanske ska fråga det då..

Fördomar?? Skulle snarare kalla det korkat.
Fruktansvärt korkat.
Men tydligen ska man inte kunna gå själv hem heller bara för att jag är svensk och tjej. :meh: Jag svarade såklart att det gör jag faktiskt som jag vill. Fick svaret att "nu är det en kristen helg bla bla bla" Vad nu det hade med saken att göra. Jag orkade inte ens bemöda mig med att svara, människan lyssnar inte ändå. Skakade bara på huvudet åt hen och satte mig med telefonen istället. :meh:

Men! Internet typ slut så kan inte streama, och nu hittade jag precis en kartong full med dvd's! Typiskt för jag har ingen dvd spelare på datorn. Nu får jag titta på alla grejer och fundera på hur trevligt det hade varit att kolla på dem :rofl::rofl::rofl:

Folks fördomar alltså :cautious:
Visste ni att man har egna tvkanaler om man är muslim, tydligen tittar man inte alls på canal digital eller viasat då :meh::banghead:
Hur blåst får man bli om man kan tro på något sådant?
Alltså de flesta kollar dom på både på "sina" kanaler och viasat/canal digital mm hur korkade idéer har folk :banghead:

kl
Är på jobbet. Haft lite julfika med glögg pepparkakor och ett krossat pepparkakshus :p barnen skulle få varsin påse Ahlgrens bilar också, tyvärr var det många som inte fick/ville ha eftersom det är gelatin från gris i dom :down: Lite dåligt tänkt av den som köpte in det, muslimer äter ju liksom inte gris :banghead: Var vissa barn som fick ändå men för mig som stod och delade ut kändes det jättekonstigt :crazy: Hade heller ingen tanke på det först utan delade glatt ut tills en förälder frågade om det var gris i... :crazy:
Men barnen var glada ändå, frågade efter jultomten och sen blev det lite högljutt med sång å dans för barnen. Kunde inte låta bli så stod å tittade och klappade händerna åt dom när dom dansade :):love:
Och nyss var det en av barnen som kom och sa "bra!" och gav tummen upp :rofl: Och så har jag hunnit få frågan varför jag jobbar ikväll, dom är ju för goa :love:

En kompis till mig som är muslim blir alltid lika irriterad över julfrågan och brukar påpeka att Jesus är en av islams viktigaste profeter med bara Mohammed viktigare och mer central. Så varför muslimer skulle ha något mot att fira födelsen till en av deras viktigaste profeter fattar hon inte.

'Problemet' med jul i Sverige är väl främst julbord med sina oändliga variationer av gris. Muslimer i andra länder äter glatt julmaten utan några problem. Ingen har problem med att judar absolut inte firar, min systers ex och hans familj som är judiska brukade gå på donkan på julafton - stor grej eftersom de aldrig fick göra det annars pga onyttigheten :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
383
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
329
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar