Håll oss Uppdaterade - Igen!

Nu har jag fixat en liten travfilm. Dock inte uppsuttet, måste få tag på någon som kan filma mig ;) senast jag försökte mig på att filma mig själv så ställde jag kameran på en hög pall. Det hade gått bra om jag kom ihåg att trycka på play-knappen... ;)

Hon är så söt i sina fluffben :love: Dela gärna med dig till "kines"-människorna :D syns dock inte så bra i videon, sämst kvalla med mobilen xD

Haha tack!! :D Det ska jag visa dom!
Bara en liten fråga.. Var det 2015 du filmade den videon? Haha ;D
12512605_10207956651707884_1057445348293664961_n.jpg

Här ser du hur deras kineser ser ut ;)

Tränset har kommit så imorgon ska jag åka och hämta mitt efterlängtade paket! Är det fel nyans på lädret kommer jag att dö tränsdöden :nailbiting::meh:

Ridningen går hur bra som helst just nu, vilket är skönt eftersom jag haft en period av rätt kasst självförtroende. Jag har backat med alla hästar och gått till att vara maniskt noggrann med grundridningen. Varje hjälp måste få ett svar. Allt ska tas igenom och jag har insett att jag måste bli mer precis och sluta slarva, vilket har gett resultat. :D

Stigandi har börjat rulla så smått igen och där jobbar jag enbart med kontakt för tillfället. Han har och är väldigt glappig i kontakten och ömsom släpper av helt eller snor tygeln. Och det går alldeles för fort för mig, men jag jobbar på det. Idag var första gången jag klarade av att verkligen rida upp honom till ytter och behålla honom där med jämn kontakt i båda händerna. Vi var nog lika förvånade båda två.

20160301220744-79.138.130.162.jpeg

Och jag har varit ponnyunge idag och igår! Så vansinnigt kul. Odinn som haft det svårt med både vilja och på backen har också fått börja rulla på. Vi far runt i skogen och galopperar över ängar och skuttar över små stockar och rejsar tills tårarna sprutar på mig. Det är ju en bit kvar men fy sjutton vad roligt det är att vara fjorton igen :laugh::rofl::love:
Och han är ju en sån där Lena Furberg-häst. Sjukt flott och stundtals helt omöjlig men har ändå DET. Fux, såklart. Vad annars?

20160301220526-79.138.130.162.jpeg

Jag har ridit igen och nu kände jag verkligen hur fint det funkade, förra gången satt jag nog mest och spände mig men nu var jag hemma i sadeln igen på bästa Flóa :love:.
Har fått blodad tand så nu jädrar ska vi komma igång, har bokat lektion för favoritinstruktören om en månad för att vi ska få en bra start och hitta tillbaks.
Måste säga att jag har nog världens bästa hästägare som väntat över 1,5 år på att jag skulle orka komma tillbaka som medryttare :heart. Dessutom köpte hon en sadel som passade min rumpa när hennes egna inte riktigt stämde för mig. Det är klart att det är för hästens skull men hon kunde lika gärna sparkat mig eller krävt att jag fixat en sadel själv.
Är så otroligt tacksam över både Flóa och hennes matte :).

Det saknas pannband, nackplatta och de perfekta tyglarna. Men nu har de delarna jag bestämt mig för äntligen kommit!

Jag både hatar och älskar att vara en prylnörd. Hatar det för att det blir så dyrt och det snart inte finns någon plats kvar i sadelkammaren = blir stökigt. Älskar det för att ja, det är ju så enkelt att köpa grejer!

Förslag på pannband emmottages tacksamt. Det här är ju tänkt att vara ett tävlingsträns och de hästar som är tänkta att gå med det är musblack, rödskäck och fux. Gröna stenar kanske?
20160303220041-79.138.132.78.jpeg

Var på kurs för min duktiga tränare i söndags. Hon plockar verkligen fram mer och mer kapacitet hos mig och Laukur! Visste ju redan att jag har en fin häst med bra gångarter men att han är så här bra! :love: Satan vilken trav han har den hästen! Och tölten blir bara bättre och bättre!

Måste få hit mamma och få nya ridbilder snart :D

Var på kurs för min duktiga tränare i söndags. Hon plockar verkligen fram mer och mer kapacitet hos mig och Laukur! Visste ju redan att jag har en fin häst med bra gångarter men att han är så här bra! :love: Satan vilken trav han har den hästen! Och tölten blir bara bättre och bättre!

Måste få hit mamma och få nya ridbilder snart :D
Härligt! Vem tränar du för? :)

Inte mycket att tillägga sedan sist, mer än att Undri blivit ännu mer stadig i gångarterna, vigslar allt mindre. Och börjar orka jobba långsam tölt utan att tappa varken det ena eller det andra, samt att jag orkar stötta honom bättre i takten vid det som kommer att bli ökad tölt med mer träning.

Jag tror att jag fick mig en rätt OK häst för tävling även i de där klasserna som tidigare kallades "öppen klass" dvs där tempoväxlingar kommer in.
Han har ingen kanongång, men verkar bli väldigt stadig i takt och tempo och dessutom finns viss tempovariation i tölten.

Det finns massor att stärka och utveckla och samling ska in, men han är lite för lite riden än för att det ska gå att ställa så höga krav.

Snorri fortsätter att bli starkare, och härom dagen introducerade vi nästa svårighet: öppna och skänkelvikning i trav utan att tappa takten. Det fungerade faktiskt, åt båda håll. Tidigare har vi jobbat med de övningarna i skritt och tölt; nu är traven tillräckligt stabil för att det ska fungera där också, hurra! Då blir traven ännu mer påverkbar och så småningom blir det mer jobb med samling i traven för att få upp mankpartiet (jag tänker mig att träna honom lite som jag gjort med mina mer dressyrinriktade hästar, men måste förstås ta hänsyn till att han riskerar att ramla över i tölt om jag rider in spänningar i honom när jag börjar samla).

Och såhär blev det på! :love:

20160305183415-109.58.145.211.jpeg

Självklart blev det rea hos PS så jag köpte ett till träns. Innom loppet av ett dygn. Det kan vara så att jag har ett problem med häst-utrustnings-beroende. :angel:

Så på tisdag åker jag och plockar upp ett elegance revolution på deras kontor. Ni som rider med PS, vad tycker ni om deras träns? Dels funktionen men också kvallen på lädret? Och hur är tyglarna? Jag har inte riktigt velat köpa hypen men eftersom det var halva priset så tänkte jag att jag kunde testa...

För övrigt är det uselt väder här. Inte så mycket ridning som jag hade velat alltså.

Perfekt putsväder, dock :laugh:

Självklart blev det rea hos PS så jag köpte ett till träns. Innom loppet av ett dygn. Det kan vara så att jag har ett problem med häst-utrustnings-beroende. :angel:

Hamstrandet betyder väl att du väntar tillökning i flocken? ;) Min sambo uttryckte en oro över mitt tilltagande tränsköpande och när det femte anlände så hintade jag att det kanske kan vara så att det är en ny häst på väg. (Men det var inte förrän avin på sadeln dök upp som han insåg att det nog ligger lite sanning i det. :angel:)

Hamstrandet betyder väl att du väntar tillökning i flocken? ;) Min sambo uttryckte en oro över mitt tilltagande tränsköpande och när det femte anlände så hintade jag att det kanske kan vara så att det är en ny häst på väg. (Men det var inte förrän avin på sadeln dök upp som han insåg att det nog ligger lite sanning i det. :angel:)

Alltså. Det ligger nog en del i det. Jag har nämligen en helt idé gällande hästköp som innefattar inte en men två (!) hästar. Men det är mycket som ska klaffa både ekonomiskt och logistiskt. :nailbiting:

Så på tisdag åker jag och plockar upp ett elegance revolution på deras kontor. Ni som rider med PS, vad tycker ni om deras träns? Dels funktionen men också kvallen på lädret? Och hur är tyglarna? Jag har inte riktigt velat köpa hypen men eftersom det var halva priset så tänkte jag att jag kunde testa...

För övrigt är det uselt väder här. Inte så mycket ridning som jag hade velat alltså.

Jag har, sen bytet till PS, inte ridit med något annat och kommer nog aldrig göra heller!
Älskar båda mina och det var riktigt synd att det inte fanns svart i cob med på rean då jag suktat efter det.
Men lika bra att hålla plånboken stängd när bebis kommer i sommar :love:

Jag har, sen bytet till PS, inte ridit med något annat och kommer nog aldrig göra heller!
Älskar båda mina och det var riktigt synd att det inte fanns svart i cob med på rean då jag suktat efter det.
Men lika bra att hålla plånboken stängd när bebis kommer i sommar :love:

Det kan vara ett problem, det där med plånboken...

Jag är supernöjd med mitt high jump från PS, passar min häst jättebra. Bra kvalitet på lädret, bra passform och genomtänkta funktioner.

Jag har ett high jump, men behöver köpa ett med engelsk nosgrimma då jag ibland har jaktkandar på tävling. Så synd om mig som måste shoppa mer. :p

Imorgon har jag en veterinärbesiktning på lillskiten som jag införskaffade med svärmor i november. Då 3,5år, i princip orörd och gudomligt söt.
Nu - inriden, gudomlig och flög rakt in i hjärtat på första spekulanten.

Håll tummarna!

På måndag ska vi se om det är en liten hästtjej eller kille i magen, och på onsdag flyger vi ifrån vintern i två veckor.

Snaps är back in business och lika härlig som vanligt. Underbara lilla häst :love:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Ajda
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 530
Senast: Lilla
·
Svar
2 001
· Visningar
98 464
Senast: pepp
·
Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
573
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama