Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stort gilla på den @Michis !!! Kommer bli grymt jobbig period nu när jag inte "kan" rida förrän i typ början av april. Har inte haft uppehåll en vecka än och har redan abstinens :wtf:
 
image_546e0bc02a6b229e4eb28b3c.jpg}

@Michis :)
 
Behöver köpa ny hjälm eftersom jag slog i huvudet rätt rejält när jag ramlade i backen i fredags. Så svårt när man ska ha sånt tycker jag och veta vad man vill ha. Gillar den jag har massa, men känns tråkigt att köpa en exakt likadan :p
Och jag har en Lamicell Master som jag trivs bra med, har svårt att hitta hjälm för mitt tydligen långsmala huvud O_o. Annars tycker jag flera av Casco-hjälmarna är riktigt snygga!
 
Nä nu åker maskinen fram imon :eek: Så galet snyggt med helklippning :love: Vilken snygging!
Told you so ;)

Däremot är jag inte helt nöjd med linjer o.s.v.
Snapsen trodde jag skulle döda honom i början, men efter att ha fått svampar i öronen så gick det okej. Tills jag kom ner under magen/nära ansiktet/vid frambenen. Då vart han ARG, och det enda han kan komma på och göra då är att vifta med frambenen :rofl: Såg ut som att han stod och tränade spansk skritt ... Komisk kille det där.

Sen måste jag säga att han hållt sig förvånansvärt bra musklad :up:
Inte kan man tro att en häst kan se ut sådär med fri tillgång på mat och nästan 3 månaders vila :cool:
 
Här är bilden. Dock bara över ryggen. :) Han har "halva" ryggen kvar vilket jag nu i efterhand stör mig på. Tycker han ser ut som barbapappa :angel: Tunnare fram och blir större bak tack vare pälsen.
image_546e0bc02a6b229e4eb28b3c.jpg


2014-11-12-1942_5463aa102a6b224075b43a3f.jpg
 
Och juste. Jag får nog jobba lite på mitt nojiga beteende. :angel: Idag var han en helt annan häst!
Mycket mer positivt inställd, ställbar och engagerad. Tölten är så fin! Jag måste be sambon följa med och filma och visa er! Tycker dock han är lite stel i bogen så jag har bokat upp en massör som ska pilla lite och se om det kanske finns någon låsning. (Jaja, lite nojig är jag väl).
 
Många rider tex utan hjälm och har så gjort i 20 år och inget har hänt.
Medans andra red en gång utan hjälp och just då föll de av och slog i hiuvudet och fick en hjärnskada efter så de vart CP sadade och red aldrig mer efter detta.

Jag råkade läsa inlägget igen och reagerade starkt på direkta felaktigheter som dessutom av vissa kan upplevas som stötande. CP-skada är en hjärnskada som utvecklats under fostertiden, det är inget man kan förvärva genom yttre våld moth huvudet pga att man faller av hästen. Det CP-skadad användes tidigae (och troligen fortfarande) som skällsord så man bör vara mycket korrekt i användandet för att det inte ska feltolkas.
 
Provred en gboots sadel (samma tillverkare som Tönn men lite designskilnader) och pållan gillade den. Den kändes ganska bred men inte så farligt, bekväm att sitta i i övrigt. Få se om jag köper en.
 
Jag råkade läsa inlägget igen och reagerade starkt på direkta felaktigheter som dessutom av vissa kan upplevas som stötande. CP-skada är en hjärnskada som utvecklats under fostertiden, det är inget man kan förvärva genom yttre våld moth huvudet pga att man faller av hästen. Det CP-skadad användes tidigae (och troligen fortfarande) som skällsord så man bör vara mycket korrekt i användandet för att det inte ska feltolkas.


Reagerade också men har blivit kallad besserwisser lite för ofta det sista för att orka ta diskussionen. Men bra att du gjorde det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
288
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 559
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 772
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp