Haflingersnack - nya tråden

Sv: Haflingersnack - nya tråden

Fina bilder :love:
Vill se massa somriga haflingerbilder!!! :D

KL

Nardus den lilla gangstern blir idag två månader. Underbaring :love:

1005414_10151724775807112_1739218166_n.jpg

Galet söt!

vad är tanken med honom i framtiden? :).

Just de ja, Nirre var hos tandläkaren och skötte sig sååå bra *stolt matte*. Han slipade ner lite vassa kanter och nu känns hon mycket bättre att rida.

Har försökt leta hoppsadel och haft två hemma det sista, men ingen har varit helt bra. Jakten går vidare, vi vill ju kunna skutta lite!

Annars har vi inte gjort så mycket. Vallat lite får som smitit in på ridbanan :D.
969722_10151500293206864_408547376_n.jpg

DSC_0758_zps2e62442c.jpg

DSC_0759_zps8e51057a.jpg

DSC_0695_zpse65b26fe.jpg

DSC_0691_zps581d361c.jpg

DSC_0654_zps1e38e370.jpg

DSC_0648_zpsa62f4a0f.jpg

DSC_0639_zps935f87c0.jpg

:love:

Ursäkta för gigantisk bildbomb..

Väldigt fina bilder allihopa :love:
Har själv ett gäng på lager får se om jag orkar lägga upp dem :p:p
Fresten är de nån mer än jag som har problem med att få sadlar att ligga stilla på klot rund rygg?! Sadeln passar fröken för övrigt och hon rör sig som en helt annan häst sedan vi köpte den men för fasiken hon har ju ingen manke som stoppar upp :meh::meh:
Suck

Bilder var de ja!
Här var första gången vi red sedan September/Oktober nån gång och de här var i Januari :)
img_0217_zps11a9f8d9.jpg

Sen var de tappar skor och allt möjligt där i mellan men vi red på rätt bra och hade till och med börjat trava så smått.
Här kommer ett kort från Maj, full fart i hagen!
063_zps8c1bd8e3.jpg

Sen kom vi av oss där, hon började bli stirrig och jobbig att rida ut på igen, matte tappade sugen där en stund men nu är vi igång igen med Promenader, har tänkt att rida imorgon eller På onsdag.
026_zps45fb97c6.jpg

030_zps9335d759.jpg

Sådär en liten bildbomb ;)

Sen kom vi av oss där, hon började bli stirrig och jobbig att rida ut på igen, matte tappade sugen där en stund men nu är vi igång igen med Promenader, har tänkt att rida imorgon eller På onsdag.

Vad fin hon ser ut i kroppen på översta bilden. Fin nu med men lite sommarrund kanske ;).

Låter nästan lite som oss emellanåt. Nirre kan ju stressa upp en del när man rider ut själv. Men det har faktiskt börjat bli mycket bättre nu, inte ens kossor är farliga längre ;). Ofta stressig på hemvägen dock, taktar och är jobbig i munnen. Man MÅSTE se till att komma ut ofta, så blir det bättre och bättre. Jag har varit så galet nöjd efter dom ridturerna där hon väl har hållt sig lugn. Men känner man att det går dåligt så tappar man ju ofta lusten. Då är det bättre att gå en promenad så dom får se sig om lite ändå :).

*heja heja* :D

Hon har blivit lite bukig sedan gräset kom upp ;) Första året hon går på bete utan fång symptom! Men magen försvinner nog när vi kommer igång och rida igen. :D För övrigt är jag väldigt nöjd då hon ändå inte har gått upp tusen kilo!
Ja hon har lidit av extrem separations ångest sedan hon kom, de har dock blivit bättre på dessa 7 år jag ägt henne men de tar tid! Gå alltid samma vända i två veckor innan jag sitter upp och rider den vändan! Hon är lättare att hantera från marken faktiskt. Så hon ska ha en stor guld stjärna <3

Någon här som vart med att er Haffis fått svarta små prickar på bak benen? Ebba tappar päls upptäckte jag igår så tog med mig lite tvål upp och skulle försöka tvätta bort de då jag trodde de var smuts!
Såg idag att hon tappat pälsen på ena kotan på en fläck!
Ska självklart ringa Vet men tänkte om nån vart med om samma sak?!
På börja jakten också efter Pappa då han sköter alla Vet kontakter!

Sommarbild, var det :)! Jag har en häst som är GRYMT prickig i år - kanske korsning med leopard???

KL

Läääängesedan jag tittade in här.

Vi lever fortfarande men tiden har varit (och är) otroligt knapp. Waradero är under ständig igångsättning känns det som. Har precis börjat jobba lite med tömkörning innan det är dags att ta sig upp i sadeln igen. :)

Galet söt!

vad är tanken med honom i framtiden? :).

Tack :)

Ja, lille prinsen ska ju säljas är det tänkt. Det var bestämt sen innan, jag ville ha ett stoföl men blir det hingst ska jag sälja sa jag och så kommer det bli. Men, definitivt inte till vem som helst ;) Jag är världens hönsmamma med mina hästar och han kommer att få stanna så länge som det tar för honom att hitta den rätta ägaren. Det tar emot enormt mycket i hjärtat för han är en sådan underbar liten varelse. Men som sagt han får stanna här så länge, inte mig emot :angel:

Nu i juli ska han visas på premiering, det ska bli spännande :D

Han kan ju alltid få flytta hem till mig :love:
Han är ju så sjukligt söt!
Kl
Spring i hagen är inga problem för Fröken Löken ;) Tror aldrig hon vart sån här i hagen faktiskt! Inte fasiken märks de att hon är 17 år iaf ;)
gfa015_zps10c0c0ac.jpg

Senast ändrad:

Härligt med fina sommarbilder!

Det var väldigt länge sen jag var härinne och skrev. Hästägandet har tyvärr inte varit så rolig på sista tiden och jag har inte känt för att skriva, för att det kändes som att det alltid bara var skador och sjukdomar jag fick skriva om och inte de roliga framgångerna, som jag gick och längtade efter.

Tyvärr kom vi aldrig så långt, som jag hade hoppats på, min blonda prins och jag. Vi har haft en underbar tid tillsammans, som jag aldrig hade velat vara utan och en sån vän, vet jag inte om jag hittar igen - det är bara att vara tacksam för det vi hade - även om det stundtals är svårt att inte begråta allt vi inte hann med.

Nu är det en dryg månad sen han togs bort och det smärtar oerhört fortfarande att det var jag som var tvungen att ta beslutet, även om jag vet att jag har gjort allt jag kunnat för honom och jag vet att det inte hade blivit bättre. Efter allt vi har varit igenom, blev det till slut ett opererat ringband, vi fick överge oss åt. Han var så glad och pigg in i det sista och efter allt jag lärde mig om hur man håller fången borta, har inte denn hemska sjukdommen drabbat oss något mer - men jag ska inte säga att det har varit lätt....

Nu vill jag bara avsluta med en liten bildbomb på oss. Ta hand om era vackra, fina flingor, kom ihåg att uppskatta dom och hålla dom friska - och låt dom för allt i världen slippa den oerhörda smärtan det är att ha fång.

Lycka till!

048.JPG

078.JPG

064.JPG

058.JPG

081.JPG

128.JPG

Hemskt beklagar :(
Min har haft fång en gång men vi har lyckats hålla henne undan de nu och de är jag tacksam för!

Åh vad ledsamt Iser. :( Jag beklagar verkligen. Som ni har kämpat du och fina Wincent.

Kram från utte

*kl*

Det är ca 2,5 år sen jag red Flinga sist men förra helgen fick jag låna Angelos underbart fina "Gammelgul" på en CR-kurs.

995041_353154078121151_570811610_n.jpg

Det är inte bara jag som är förälskad i honom, han stal även instruktörens hjärta :love:

1013014_353048791465013_1121619293_n.jpg

Jag beklagar...:( Jag känner med dig, och vet hur jobbigt det är att kastas mellan hopp och förtvivlan!

Kl
Har fortfarande inte kommit upp i sadeln men imorgon så. Nu är hon promenerad för hand i två veckor så de känns som hon borde ha lugnat ner sig nu.
Ska prova rida med Travmössa också, funkar de ska hon få en egen med gummi tutor i för att total döva henne.
Bjuder på ett par dagsfärska bilder också!
Hon är verkligen ingen linslus :cautious:
039_zpse355d561.jpg

045_zps9f62c0a3.jpg

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 094
Senast: Bison
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
746
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 057
Senast: Presto
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
66 67 68
Svar
1 353
· Visningar
43 179
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar