Haflingersnack - nya tråden

Sv: Haflingersnack - nya tråden

001_zps786a0947.jpg

028_zpsc03b9210.jpg

Första vintern hon faktiskt bara har höbuk! Men den ska jobbas bort snarast ;) Bilder från idag :)

ohhja!! Han är på allt, hans fovorit är att dra upp fläkten i stallet till max så det dönar(regleraren sitter lagomt till i spolspiltan :devil: ) Ett par gånger har det hänt att han lyckats starta solariet själv också medan jag varit i sadelkammaren :idea: så underbart nyfiken och busig:love:

Vad bra att jag råkade svara med min systers namn "Sephira", det var inget medvetet "facerape".. svaret var alltså mitt :p

Eldfuxen, jag var "bara" medköpare först, men det funkade inte alls.. Olika viljor, olika nivå och olika ambitioner. jagochwille är bara jagochwille

Händer det inget roligt på Haflinger fronten? :angel:
Min har lyckats trampa av sig en sko så här står det stilla tills hovslagen har tid att sko om Damen! Mest orolig för att hon ska bli halt då hon har så dåliga hovar :(:crazy:

Här händer det inte vidare värst mycket. Igår var jag ute på promenad med tjockisen (Havanna :p ) och fick nästan lite dåligt samvete när jag nästan fick släpa henne framåt. Hon har blivit så trött på magen och tycker det är jobbigt att gå längre sträckor (3 km ;) ) Men röra på sig måste man ju :)

Glad påsk på er haflngerfolk!

Och glad påsk till dig!

*halv knapp*
Här händer det inte mycket. Såklart tappar Nirre en sko nu i påsktider i geggan :devil:. Jag vill ju hålla igång nu! Får hoppas hovslagaren har tid att dyka upp fortast möjligt.

Men såhär fin var hon i nya tränset :laugh:
DSC_0036_zps9fbb79dc.jpg

DSC_0034_zpsbfe58a9d.jpg

DSC_0026_zpsac86545c.jpg

Tappskor har vi också haft nu! Men nu är Ebba ny skodd så dags att börja arbeta igen! :devil: Hon har tappat nästan all vinterpäls också! :D

Och glad påsk till dig!

*halv knapp*
Här händer det inte mycket. Såklart tappar Nirre en sko nu i påsktider i geggan :devil:. Jag vill ju hålla igång nu! Får hoppas hovslagaren har tid att dyka upp fortast möjligt.

Men såhär fin var hon i nya tränset :laugh:
DSC_0036_zps9fbb79dc.jpg

DSC_0034_zpsbfe58a9d.jpg

DSC_0026_zpsac86545c.jpg

Tränset är riktigt snyggt :banana:

Så här såg det ut igår när jag var och gav påskgodis till mina små tjejor i stallet :)
053_zpsbe432ec0.jpg

Söt :D.

Igår blev Nirre skodd så jag äntligen kunde sitta häruppe igen :laugh:
ade316129d3811e28c3c22000a1fb85a_7_zps23a5284f.jpg

Och trots en veckas påsklov så skötte sig damen exemplariskt. Och äntligen är det vår ute!

Söta bilder på era gulingar :love:

Idag var jag ute på en lång härlig runda med Wille. Såklart var han lite vårbusig som han ofta är såhär års ;) blev en liten galopp där han sparkade bakut och bockade på samma gång. Han kan verkligen busa till det, haha :D 21 and still going strong är han ;)

*kl*
Hej alla, tänkte bara bjuda på några bilder från vårat senaste träningsläger :) Gesa är i bra form nu och vi satsar mot att kunna starta LA i höst! Har haft en lite jobbig period i vinter med motivationen, men nu är vi tillbaka:D
Bilderna är av varierande kvalite då det är svårt att fota i ridhus med min kamera....
p1110533_516d2720e087c35f80cf50ca.jpg

p1110524_516d269dddf2b312a7855e8f.jpg

p1110511_516d25d39606ee7f17c135ce.jpg

p1110430_516d2308ddf2b312cce17b14.jpg

img_20130414_175118_516bfcc9e087c318ded06bdc.jpg

img_4724_516bfcb5e087c319084d1200.jpg

Åh så snygg hon är!

Nirre har skött sig så bra det sista och jag är så kääär i min lilla Pålle :love:.

DSC_0215_zps2d85a906.jpg

DSC_0214_zpsb2b69fe7.jpg

Så kul att se era hästar och höra att det går bra. Wilgot är billig just nu, det går inte alls bra :( han stissar upp sig när någon kommer in på ridbanan, eller får halvt panik när någon går ut.. Han stänger av mig helt och hispar. Kan inte ens rida ut på kraken då han ska backa ner i diken och stup :nailbiting: lyssnar inte för fem öre när han väl ebstämt sig.. testar eller inte, så suger det!

Hoppas på vändning snart.. vill ha en ljuvlig sommar med massa skoj och utveckling.

*kl*

Idag är jag nöjd! Ridbanan i mitt stall är väldigt liten, i djupaste laget och inte alls välskött. Men nu hade en granne sagt till stallägaren att hon skulle säga till mig att jag gärna fick använda deras ridbana, eftersom ingen använde den och det börja växa upp gräs.
Har bara vart och sett den banan för mååånga år sedan (ligger bakom deras hus och syns inte från vägen) och eftersom hon hade sagt att det börja växa upp gräs hade jag inte alls höga förväntningar. Red dit idag och den var stor (typ dubbelt så stor som stallets lilla plutt), bra underlag och dessutom fanns det lite sockerbitar, bommar och hinderstöd :D. Så nu har jag en bra ridbana att använda hur mycket jag vill och bara 5-10min skrittavstånd.

Nu måste jag skaffa hoppsadel så vi kan skutta lite igen, blev så sugen :).

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 098
Senast: Bison
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
748
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 057
Senast: Presto
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
66 67 68
Svar
1 353
· Visningar
43 188
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar