Haflingersnack - nya tråden

Sv: Haflingersnack - nya tråden

Jo, Winterstein :love: levde då, år 2000. Han levde 1982 - 2005. Han blev ju sjuk och tynade bort och fick till slut avlivas. Ryktet sa att han blev förgiftad. I alla fall behöll man hans sperma och om jag inte tar fel har det funnits Wintersteinavkommor senare än 2006.

Haha, var du också i Ebbs år 2000. Du kommer inte ihåg om du såg Winterstein, och jag kommer inte ihåg dig heller - inte så konstigt du satt ju NÄSTAN fortfarande i barnvagn då :rofl::rofl::rofl:

Ny i gänget :)
Min Donna född 1996, okänd stam men import Österrike som bebis! Vi har kamperat ihop i 6½ år nu :) Vi skogrider mest men nått dressyrpass blir det ibland också ;) Dock är hon i igångsättnings stadiet ännu!
img_58141.jpg

Söt!
Jag vill också ha pannlugg på min häst! *avis*

Nirre och jag har promenerat lite i veckan då vi inte haft någon sadel.
DSC_2138_zps55e061ab.jpg

Sen kom sadeln som jag hade bytt till mig (den andra blev för vid ;)).
DSC_2161_zps6049bb06.jpg

DSC_2168_zps190f7258.jpg

DSC_2172_zpsb9237e2b.jpg

Fina båda två! :)

Men.. är Nirre klippt i luggen, avsliten eller har han det bara så? :) Ge honom lite extra B-bitamin, gynnar tillväxten iaf!

Ebba delar gärna med sig av all man hon har ;) Det där med sadlar är en hel djungel, tog 6 år innan vi hittade den perfekta sadeln till henne, svårt när det inte har nån "manke" :(

KL

Fina bilder ni lägger ut :)

Här kommer lite nyare bilder på högdräktiga Havanna, dygn 304 och det märks att det inte är så långt kvar nu :)

429625_10151547014222112_125908152_n.jpg

image_1363542593193021.jpg

Ser ut som en köttbulle på ben ;)

Ebba delar gärna med sig av all man hon har ;) Det där med sadlar är en hel djungel, tog 6 år innan vi hittade den perfekta sadeln till henne, svårt när det inte har nån "manke" :(

Håller med. Sadeldjungeln är inte lätt när man har haflinger. Dock upplever jag att westernsadlar är lättare att hitta rätt :)

Aldrig provat rida i Western sadel, dock tror jag inte min höft håller för det tyvärr! Annars hade det nog vart riktigt skönt att rida i misstänker jag (: Iallafall för oss som bara lullar omkring i skogen mesta dels!

Fina båda två! :)

Men.. är Nirre klippt i luggen, avsliten eller har han det bara så? :) Ge honom lite extra B-bitamin, gynnar tillväxten iaf!

Nirre är inte klippt i luggen (manen däremot fick jag ett infall och klippte av, något jag ångrar så den är påväg ut!). Tack för tipset, hon har alltid haft så kort lugg när jag haft henne (1år 3mån) men det kanske kan vara värt att prova.

Tjockis! Spännande :laugh:. Vad är det för hingst?

Härligt att det händer lite i den här tråden iaf, har varit rätt dött ;)

Hingsten heter Nevitano och står i Tyskland. Han är efter liz. Notting Hill och ue liz. Steinfeder.

Vet inte om man får göra såhär men jag länkar hit där det finns bilder på honom :D
http://haflingerzucht.com/ och klicka på "unsere hengste" och Nevitano :)

Poison-heart, vilken man hon har..och jikes vilken snygg hingst..ska bli kul att följa :)

Wilgot har sina moments,..han bjöd på den sötaste nunan häromdagen.. pussgurkan!!!
DSC_0694-Kopia_zps095c9b6c.jpg

Myser i solen
DSC_0820_zps7f9373a4.jpg

Tack, vad roligt att ni gillade honom :)

Wilgots mule ser ut som en äkta haflinger-pill-mule :D :love: Så sööt! Är han likadan som min valack som brukar vara duktig på att pilla på allt som han kommer åt? :D

Tack, vad roligt att ni gillade honom :)

Wilgots mule ser ut som en äkta haflinger-pill-mule :D :love: Så sööt! Är han likadan som min valack som brukar vara duktig på att pilla på allt som han kommer åt? :D

ohhja!! Han är på allt, hans fovorit är att dra upp fläkten i stallet till max så det dönar(regleraren sitter lagomt till i spolspiltan :devil: ) Ett par gånger har det hänt att han lyckats starta solariet själv också medan jag varit i sadelkammaren :idea: så underbart nyfiken och busig:love:

Haha ja min pillar också på allt, händer, borstar, grimmorna som hänger på väggen osv! Haha fast det är charmiga :love:

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 094
Senast: Bison
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
746
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 057
Senast: Presto
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
66 67 68
Svar
1 353
· Visningar
43 179
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar