Haflingersnack - nya tråden

Sv: Haflingersnack - nya tråden

Oj, nu var det lääääänge sen jag kikade in här. Men kul att ni fortfarande uppdaterar :) Alltid lika kul att läsa om alla fina flingor.

Izza springer på duktigt och första tävlingen är inplanerad i mars. Kör vidare på LA och hoppas på att kunna debutera Msv C innan året är slut. Ska även försöka att träna bort min hopprädsla :bump:

Lilla ligan och jag:
IMG_0065-21.jpg

Jösses vilken fin bild! Och pållen din är jättesnygg. Kikade förövrigt in lite snabbt på din blogg idag :)

KL
Oj länge länge sen jag var här :o Gesa och jag mår bara bra, har varit en period med lite lungt nu ett tag men nu är vi på väg igång igen:laugh:
Gesas fötter är bättre nu och vi kan sko med våran vanliga hovis, skönt!
Hunnit med en tävling till sen jag skrev sist med tror jag, det var en LB1 och det gick bra:) Över 60% var målet då detta var våran andra start i dressyr i livet. Och det klarade vi :bump:

Bjuder på några bilder tagna de sista veckorna, Gesa busar i hagen, på promenad i bokskogen och en i ridhuset igår. (mobilbilder dessvärre...)

img_20130206_173441_5113ce37ddf2b36c51f95257.jpg

img_20130207_041559_5113ce44e087c3422ee1fcf6.jpg

imag1073_510aae5cddf2b324a350f230.jpg

imag1100_51163f919606ee3652a462f3.jpg

Dagens utsikt, en stor orange rumpa :D.
DSC_1880_zps8f7196ba.jpg

Hon har skött sig så himla bra det senast.
Red ett dressyrpass på en snöig åker i söndags och det var helt underbart :love:. Matte stolt och glad!

Ignorera manen, dumma dumma dumma mig som skar av den :crazy:. Nu har jag slängt trimkniven och låter den växa ut igen!

DSC_1887_zps9397b8e5.jpg

DSC_1893_zps2f3b6f37.jpg

DSC_1868_zpsc219f819.jpg

DSC_1867_zps24a29848.jpg

Det är ett Rambo micklem competition brindle. Finns en tråd om det på Utrustning. Nirre är dock inte särskilt förtjust i det, så det används sällan och jag funderar på om jag ska sälja det.

Vi försöker hålla igång så gott det går, trots snö och is. Många promenader, och en del tömkörning, har det blivit i vinter. Har precis skaffat ny sadel, och hoppas på att det blir lite mer ridning framöver! Långhårig (har dock börjat fälla så smått :)!) pålla i skogen:

2013-02-21121708_zps1790aa81.jpg

Söt. Vad lurvig hon ser ut :D. Jag längtar till sommarpälsen (dock är ju inte fällningsperioden så kul ;)) Dom blir så mycket vackrare då. Nu ser Nirre mest ut som en raggig liten ponny. Att manen åkt av hjälper ju inte heller direkt...

Vad är det för sadel du köpt? Den bomlösa på bilden?

Jag längtar också till sommarpälsen:)! Mina har börjat fälla, men det går ju så lååååångsamt...

Jag skickar PM angående sadeln, för jag kan inte säga vad det är utan att det blir reklam, tror jag.

Hejhej

Ny i gänget här, Wilgot köptes för 1,5 månad sedan. Min första egna häst <3 Han är en buse med glimten i ögat, han kan reta tålamodet ur matte ibland ;P Född 2004 men inte så långt kommen i utbildningen, verkar mest vara riden i skogen då och då. Alt så är han otränad för tillfället och obalanserad. vi jobbar för fullt för att lära känna varandra med lek och markövningar, rider gör jag ett par gånger veckan men än sålänge jobbar vi på grunderna tillsammans.

dålig kvalite på bilden, ni får ursäkta sålänge tills det kommer bättre ;) bilden är tagen idag.

DSC_0804_zpsf760e2b7.jpg

Välkommen till tråden, Jagochwille!

Jag gör inte så mycket mer med mina fästar just nu än att jag försöker sälja och låna ut valda delar av flocken. Anledningen till det ligger just nu i mitt knä och sover :love:

73421_10151357106673172_2008532656_n.jpg

:love: http://www.akademiska.se/sv/Webbisar/Webbis/?WebbisID=2094 :love:

Fast jag säljer inte alla såklart, så ni får fortsätta att stå ut med mig här och IRL! :p

Vad roligt att se att det är lite rörelse här i tråden :D

Välkommen till tråden jagochwille! Vad har han för stam? :)

Vad roligt att se att det är lite rörelse här i tråden :D

Välkommen till tråden jagochwille! Vad har han för stam? :)

tacktack!

Hans far är Wonderboy, mor- Lora. jag har ingen koll alls på stammarna ;) Wonderboy är efter Winterstein och det namnet har jag sett ett par gånger i samband med haflinger.. men det säger mig inte så mycket. :grin:

DSC_0308_zpsf229580b.jpg

Bjuder på en bild till på min finaste Wilgot!:love:

Du skriver:

... Winterstein och det namnet har jag sett ett par gånger i samband med haflinger.. men det säger mig inte så mycket.

... och då måste jag svara med det haflingervalspråk jag haft i över 20 år:
DEN SOM INTE HAR SETT WINTERSTEIN HAR INTE SETT EN HAFLINGER.

Nu får jag lov att ändra det till EN BILD AV WINTERSTEIN eftersom han inte lever längre.
Winterstein var/är sagohästarnas sagohäst, så vacker :love: att hjärtat nästan stannade. Och han visste det:d

Tyvärr har jag varken foton på honom eller bildprogram i den här datorn, men andra kanske har. På den haflingerbroschyr Svenska Haflingerföreningen gjorde för mer än 10 år sedan var han omslagspojke :bow: Inte underligt att rasen blomstrade då.

Du skriver:

... Winterstein och det namnet har jag sett ett par gånger i samband med haflinger.. men det säger mig inte så mycket.

Nu får jag lov att ändra det till EN BILD AV WINTERSTEIN eftersom han inte lever längre.
Winterstein var/är sagohästarnas sagohäst, så vacker :love: att hjärtat nästan stannade. Och han visste det:d

Tyvärr har jag varken foton på honom eller bildprogram i den här datorn, men andra kanske har. På den haflingerbroschyr Svenska Haflingerföreningen gjorde för mer än 10 år sedan var han omslagspojke :bow: Inte underligt att rasen blomstrade då.

Åhh låter underbart att willes farfar var drömhästen i haflingervärlden!!! Rasen är ny för mig, jag tittade på olika hästar och föll för wille.:love: han kommer blomstra, han börjar muskla sig fint. Måste googla ordentligt! :)

Oj, nu var det lääääänge sen jag kikade in här. Men kul att ni fortfarande uppdaterar :) Alltid lika kul att läsa om alla fina flingor.

Izza springer på duktigt och första tävlingen är inplanerad i mars. Kör vidare på LA och hoppas på att kunna debutera Msv C innan året är slut. Ska även försöka att träna bort min hopprädsla :bump:

Lilla ligan och jag:
IMG_0065-21.jpg

Underbar bild! Så snyggt med lila. Måste fråga vad det är för ras på din söta hund?

Du skriver:

Instämmer :love: Jag är osäker på om jag hann se honom i verkligheten, kan hända att jag såg honom på världshaflingerutställningen - 00 utan att minnas det :o

Men jag har iaf sett hans staty nere i Ebbs ;)

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 094
Senast: Bison
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
746
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 057
Senast: Presto
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
66 67 68
Svar
1 353
· Visningar
43 179
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar