Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Jag höll på att missa bussen när jag ännu en gång funderade på hur vid det är rimligt att cirkus/LenaH är ledarvarg.

Det hade varit jätte märkligt sätt att hinta på och sedan riskera att bli käk. Men kanske ett snyggt sätt för cirkus att hinta genom att peka ut två lya medlemmar.
Så du tänker att cirkus är god? Eller inte ledarvarg iaf?
Snurr kände du dig hyfsat säker på?
 
7 deltagare kvar
Ängel
Spion
Bybor

Ulv
Ledarvarg

Tror vi att det är 5-2 nu då? 3 bybor isåfall.

Habina, Bsf, LenaH, cirkus känner jag att jag måste kika närmare på.
Just nu har Habina och Bsf känts ondast men det kan lika vara LenaH och cirkus :meh: Nu jobba lite IRL men den ska jag fundera på leken..
 
Så du tänker att cirkus är god? Eller inte ledarvarg iaf?
Snurr kände du dig hyfsat säker på?
Jag tänker inget om cirkus, hon kan vara vad som helst.

Om Snurrfian är ond så har hon spelat väldigt bra. Men vi har haft liknande tankar och som ond hade hon nog lätt fått ut Q genom lynch.
 
Hur många är vi kvar? Om de käkar en god inatt, kan goda fortfarande vinna om vi röstar ut en god i morgon? För i så fall är valet enkelt tänker jag. Rösta ut någon av oss som ni är tveksam på, så kanske det klarnar sen. Jag är frivillig, typ. Nä men jag tillför nog inte så mycket,...Jag är verkligen inte någon ledarvarg iallafall, hade jag varit det hade jag ju vetat ganska mycket och inte varit så förvirrad tänker jag?
Jag har varit lite fundersam på Snurr men om du inte är det så vågar jag nog också ha Snurr åt det godare hållet. Q har jag redan pratat om. Då är det Cirkus, LenaH, Habina och Bsf kvar. Alla dom lär ju inte vara onda.. Borde vara 1 ulv och en varg eller?
Jag tänker nog Bsf och Habina då kanske. Tror att Cirkus och Lena är godare för mig än dom. Fast jag vet inte riktigt varför. Bsf för att det känns som att hon skrivit ännu mindre än mig, men Habina för att hon skrivit mer.. 😅

Jag håller med bollen__ här. Om goda kan klara av att ta ut en till god utan att förlora, så är det helt okej att rösta på mig. Jag märker att jag inte tillför så mycket till leken. ;)

Men jag kan ändå inte låta bli att bli misstänksam när bollen__ skriver att BSF är misstänkt för att hon skriver för lite och jag för att jag skriver för mycket? Hur många inlägg bör man ha för att inte vara misstänkt?
 
Så du tror mer på Habina som god?
Jag vet ju bara var jag har mig själv men jag tror ju på dig, Q och snurr eftersom ni tror på henne. Tror ni också på Habina så är det ju då cirkus, bsf och LenaH kvar.
Och där vet jag inte alls - jag vill ju ändå tro att cirkus är god men det har ju också varit mkt snack om att många ville ha henne åt godare hållet..äh får ta mig tid att läsa om leken igen.

Bara så jag hänger med hur du menar nu. "Eftersom ni tror på henne" är det snurrfian du menar då? Vad är det som gör att du tror på Artline och Snurrfian?
 
Ok, försöker tänka lite, så jag spaltar upp till allihop.

2. Habina. Röstat LenaH - qitis - qitis
4. bollen__. Röstat hemlig - qitis - Lobelia
5. cirkus. Röstat heffaklumpen - hemlig - (LenaH) - Lobelia
7. Snurrfian. Röstat Lobelia - hemlig - Lobelia
8. Blacksmithfarm. Röstat qitis - Lobelia - qitis
10 LenaH. Röstat heffaklumpen - hemlig - Lobelia
11. Artline. Röstat Hedinn - Lobelia - Lobelia

Jag och Blacksmithfarm var de enda som inte röstade på Lobelia igår, även om cirkus ändrade sin röst på slutet. Jag tycker det är lite konstigt beteende av cirkus, innan hon röständrar har Lobelia fått fem röster och qitis tre. Var hennes tanke att ulvarna skulle ändra röst till qitis i sista stund? Med risk för att outa sig? Dessutom bör ulvarna då ha hittat åt ledarvargen och på nåt vis lyckats kommunicera att det ska röständras? Nä, jag förstår verkligen inte cirkus röständring. Kan du förklara lite mer hur du tänkte @cirkus ?

Jag vet min roll (och nu även qitis), men kan verkligen inte säga var jag har blacksmithfarm. Kanske är hon lika ovetandes som jag eller så är hon ulv/ledarvarg. Men jag förstod verkligen inte varför heffaklumpens röständring till Lobelia istället för qitis gjorde henne misstänksam. Nu med facit är det såklart uppenbart, men jag begriper inte hur ni andra tänkte innan facit.

Artline verkar vilja lägga mig åt det godare hållet, vilket på nåt vis gör mig lite nervös. Vet inte alls var jag har henne, borde jag ha henne åt godare sidan? Tycker att hon varit ganska osynlig hela leken och det brukar betyda ulv, men det kan lika gärna vara tidsbrist. Eller så spelar hon så? Kommer faktiskt inte ihåg hur hon brukar spela.

Bollen__ är förvirrande (vilket jag skrivit om ovan), men verkar lita på Artline och Snurrfian. Just Snurrfian kan jag på ett sätt förstå, som nån skrev i början av leken så är förmodligen inte Snurrfian och Lobelia i lyan ihop. Eller är de det? Snurrfian lägger en alibiröst på Lobelia i första DL och sen när hon märker vartåt det barkar så bestämmer de sig för att offra Lobelia? Inte omöjligt. Men jag har ändå svårt att se det scenariot.

LenaH vet jag fortfarande inte riktigt var jag har. Intet nytt sen igår kan man säga. Hon var också en av de som skulle kunnat rösta på Lobelia för alibit. Eller inte.
 
Bekräftade du här att du var ledarvarg? Om inte så vore det väldigt intressant om du ville berätta vem du tror kan vara ledarvarg och varför.
Det vore väl väldigt dumt att bekräfta det? Ifall inte ulvarna listat ut vem som är ledarvargen så är det ju väldigt bra ifall de skulle råka käka den. Jag har själv ingen idè om vem som skulle kunna vara ledarvarg faktiskt, jag måste som sagt gå igenom leken igen..
 
Har fixat lite åt er och förhoppningsvis färgat rätt. Varför följer inte färgerna med när man klipper och klistrar?:rage:

DL1 kl 22
19.16 Habina röstar på LenaH
19.38 Blacksmithfarm röstar på qitis
19.40 bollen__ röstar på hemlig
19.54 qitis röstar på Heffaklumpen
21:08 Snurrfian röstar på Lobelia
21:08 Artline röstar på Hedinn
21.34 Lobelia röstar på qitis
21.34 Hedinn röstar på Heffaklumpen

21.37 Heffaklumpen röstar på cirkus
21:46 hemlig röstar på Lobelia
21:51 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:59 Cirkus röstar på heffaklumpen
21:59 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia

Heffaklumpen lynchas ulv

Ingen käkas

DL 2 kl 22
19:09 cirkus röstar på hemlig
20:47 bollen__ röstar på qitis
20:51 Artline röstar på Lobelia

20:56 Lobelia röstar på qitis
20:57 LenaH röstar på hemlig
21:10 Snurrfian röstar på hemlig
21:25 Hedinn röstar på hemlig
21:25 Habina röstar på qitis
21:34 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

21:36 qitis röstar på hemlig
21:55 hemlig röstar på Lobelia
21:57 Qitis ändrar till Lobelia
22.00 Lobelia ändrar röst till hemlig


Hemlig Lynchas bybo
Hedinn käkas siare


DL3 22:00
19:46 Artline röstar på Lobelia
19:51 qitis röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:43 bollen__ röstar på Lobelia

20:50 cirkus röstar på LenaH
21:25 Habina röstar på qitis
21:30 LenaH röstar på Lobelia
21:41 Lobelia röstar på Qitis
21:43 Snurrfian röstar på Lobelia
21.55 cirkus ändrar röst till Lobelia

Lobelia lynchas-ulv

Qitis käkas - brevbärare
Lobelia har röstat på spelare vi alla vet är goda nu. Så det ger ingen hint direkt.
Heffas ändring var bevisligen alibiförsök åt Lobelia.

Jag inser att min röst igår inte ger mig några pluspoäng. Men jag vågade inte lita på att det som såg ut som en siar-röstning verkligen var det. När vi nu vet att Q var brevbärare, och med allt infoprat igår - tillsammans med att hon följer Artline så tänker jag att det kan vara Art som fått en sia av Q. Och att det då var Lobelia som Art siade.
Det gör att Artline hamnar i goda kategorin för mig idag.

Habina är den förutom mig och Lobelia som också röstar på qitis igår. Ser ju inte bra ut när man vet qitis och Lobelias roller. Men jag måste gå tillbaka och läsa hennes inlägg mer innan jag säger något mer om henne känner jag.

cirkus röständring påverkade inte utgången av lynchen i sig. Men risken fanns för röständringar från någon som röstat på Lobelia - så jag kan ändå se varför hon ändrade iom att hon i sitt röstinlägg även påpekade att hon misstänkte Lobelia också.

LenaH vet jag inte vart jag har. Jag har inte lagt märke till henne så mycket i leken, vilket gör mig lite misstänksam. Men röstraden ser rätt okej ut - Heffa i DL1, hemlig i DL2 och Lobelia i DL3.

Snurrfian är en annan som jag inte riktigt noterat än. Tittar jag på hennes röstrad så börjar jag fundera på om vi kan ha en smygande ulv? Lobelia i DL1 (alibi?), hemlig i DL2 och Lobelia i DL. Skillnaden mot LenaH här tycker jag är tajmingen på rösterna. Det gör Snurrfian mer skum än LenaH.
 
Bara så jag hänger med hur du menar nu. "Eftersom ni tror på henne" är det snurrfian du menar då? Vad är det som gör att du tror på Artline och Snurrfian?
Precis, snurrfian menar jag. Ja alltså Art kan ju ha lurat Q så kan det ju vara, men jag insåg att Q nog borde vara god och hon verkade då hålla både Art och Snurr som goda, och då tänkte jag att jag också kunde tänka så..det är väl också därav jag tänker att om Art vill hålla dig som god så kanske jag också vågar tro på det.
Sen förstår jag att jag kastar sten i glashus när jag tycker att Bsf skrivit lite, för jag har inte heller det. Men det är nog mer att det inte fastnat kanske? Hon känns "slätstruken" för mig vilket ju också kan vara att hon leker tillbakadraget pga är god.

Ang Art så var det ju otroligt längesen jag lekte nu, men jag tycker inte hon leker annorlunda mot gamla tiden iaf?
 
Lobelia har röstat på spelare vi alla vet är goda nu. Så det ger ingen hint direkt.
Heffas ändring var bevisligen alibiförsök åt Lobelia.

Jag inser att min röst igår inte ger mig några pluspoäng. Men jag vågade inte lita på att det som såg ut som en siar-röstning verkligen var det. När vi nu vet att Q var brevbärare, och med allt infoprat igår - tillsammans med att hon följer Artline så tänker jag att det kan vara Art som fått en sia av Q. Och att det då var Lobelia som Art siade.
Det gör att Artline hamnar i goda kategorin för mig idag.

Habina är den förutom mig och Lobelia som också röstar på qitis igår. Ser ju inte bra ut när man vet qitis och Lobelias roller. Men jag måste gå tillbaka och läsa hennes inlägg mer innan jag säger något mer om henne känner jag.

cirkus röständring påverkade inte utgången av lynchen i sig. Men risken fanns för röständringar från någon som röstat på Lobelia - så jag kan ändå se varför hon ändrade iom att hon i sitt röstinlägg även påpekade att hon misstänkte Lobelia också.

LenaH vet jag inte vart jag har. Jag har inte lagt märke till henne så mycket i leken, vilket gör mig lite misstänksam. Men röstraden ser rätt okej ut - Heffa i DL1, hemlig i DL2 och Lobelia i DL3.

Snurrfian är en annan som jag inte riktigt noterat än. Tittar jag på hennes röstrad så börjar jag fundera på om vi kan ha en smygande ulv? Lobelia i DL1 (alibi?), hemlig i DL2 och Lobelia i DL. Skillnaden mot LenaH här tycker jag är tajmingen på rösterna. Det gör Snurrfian mer skum än LenaH.
Hur tänker du angående tajmingen? Utveckla gärna :-) (på snurr)
 
Det behöver jag titta närmare på sen dock, speciellt cirkus röständring
Tycker du att den är extra intressant?
Du greppade inte varför?

Dels för att jag absolut inte ville att q skulle åka, dels för att jag hade hoppats på att det skulle krypa fram lite ulvar som det gör ibland när de ser en chans att rädda en kollega i ett senare skede i en lek. Det var ju en lek alldeles nyligen när hela lyan röjde sig på det viset.
 
Jag skulle nog också tro att brevis försett Artline med en sia och hon siade Lobelia och att sen q följde henne.
Därför tror jag att Art kan vara god. (eller så spelar hon brallorna av oss alla, men det finns andra indikationer på att hon spelar god kan jag tycka). Det kan också vara så att q fått en sia av Hedinn och hon siade Lobelia, att då Art röstade där först måste varit väldigt tryggt och ett gott tecken på att Art är god. Allt detta bör spionen ha koll på tänker jag.
 
Snurrfian är en annan som jag inte riktigt noterat än. Tittar jag på hennes röstrad så börjar jag fundera på om vi kan ha en smygande ulv? Lobelia i DL1 (alibi?), hemlig i DL2 och Lobelia i DL. Skillnaden mot LenaH här tycker jag är tajmingen på rösterna. Det gör Snurrfian mer skum än LenaH.
Jag är tveksam till att en ulv lägger en tidig röst på en kollega i DL1.
Jag tycker LenaH normalt sett är djärvare än Snurrfian swå av de två tror jag mer på Lena som ulv än Snurris.
 
Tycker du att den är extra intressant?
Du greppade inte varför?

Dels för att jag absolut inte ville att q skulle åka, dels för att jag hade hoppats på att det skulle krypa fram lite ulvar som det gör ibland när de ser en chans att rädda en kollega i ett senare skede i en lek. Det var ju en lek alldeles nyligen när hela lyan röjde sig på det viset.

Jag är tveksam till att en ulv lägger en tidig röst på en kollega i DL1.
Jag tycker LenaH normalt sett är djärvare än Snurrfian swå av de två tror jag mer på Lena som ulv än Snurris.
Jag får inte ihop detta.
Du ville inte rösta på q för du trodde hon var god men du var villig att locka ulvar med en annan god (mig)?

För jag antar att du menar att de skulle försöka rädda Lobelia genom att rösta på mig?

Så där ser det ju ut som om du tror jag är god medan du i nästa citat håller mig som ulv?

Det är inte riktigt konsekvent.
 
Jag får inte ihop detta.
Du ville inte rösta på q för du trodde hon var god men du var villig att locka ulvar med en annan god (mig)?

För jag antar att du menar att de skulle försöka rädda Lobelia genom att rösta på mig?

Så där ser det ju ut som om du tror jag är god medan du i nästa citat håller mig som ulv?

Det är inte riktigt konsekvent.
I det andra citatet pratar jag om DL1.

Nej jag tror inte de skulle försöka rädda Lobelia genom att rösta på dig utan genom att rösta på q alternativt ändra röst tilll q. Så länge som inte alla goda röstat på Lobelia hade hon en chans i ulvstian.
 
I det andra citatet pratar jag om DL1.

Nej jag tror inte de skulle försöka rädda Lobelia genom att rösta på dig utan genom att rösta på q alternativt ändra röst tilll q. Så länge som inte alla goda röstat på Lobelia hade hon en chans i ulvstian.
Det hade ju varit mer logiskt om du då röstat på q och sen ändrat, varför lägga en uddaröst?
 
Snurrfian är en annan som jag inte riktigt noterat än. Tittar jag på hennes röstrad så börjar jag fundera på om vi kan ha en smygande ulv? Lobelia i DL1 (alibi?), hemlig i DL2 och Lobelia i DL. Skillnaden mot LenaH här tycker jag är tajmingen på rösterna. Det gör Snurrfian mer skum än LenaH.
Baserat på röstningen och att jag inte reagerat på Snurrfian så:
Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

kanske dn smygande ulv? Jag är för trött just nu, och ska vila en stund. Så vill lägga en röst för att inte vara stressad över att missa DL om jag somnar.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 606
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp