Sv: Grisben?

Men Musch är väl inget färskfoder? Det är väl ett BARF-foder som måste kompletteras? Tycker det är dåligt att det saluförs som färskfoder eftersom det inte är ett helfoder vilket andra färskfoder är.

Och varför finns det inte med i innehållsförteckningen? Om du vet alltså. Ser ingen anledning till att inte ta med det.

Antingen för att det är lättare att bara skriva ut innanmäte, hjärta, lunga och lever. Jag gissar att de blandar ihop innanmäte från flera olika djur och det blir ju onekligen mer översiktligt att slå ihop alla olika slags lungor till ett enda lunga (exempelvis).

Precis som MJAU skriver kött- och köttbiprodukter (minst 4% kyckling) istället för att skriva ut kött- och köttbiprodukter från nöt, gris och minst 4% kyckling.

Men visst skulle man önska mer detaljerade deklarationer ibland (vid en direkt förfrågan måste de dock ange vilka typer av kött de använder).

Men Musch är väl inget färskfoder? Det är väl ett BARF-foder som måste kompletteras? Tycker det är dåligt att det saluförs som färskfoder eftersom det inte är ett helfoder vilket andra färskfoder är.

Jo det är ett färskfoder.
Däremot är deras rekommendationer att man varierar mellan alla "korvarna" för att det helt ska täcka upp hundens behov.
Skulle du enbart köra på tex lax så hade man behövt komplettera.
Men så länge man blandar sorterna så är det ett helfoder.

Och varför finns det inte med i innehållsförteckningen? Om du vet alltså. Ser ingen anledning till att inte ta med det.

För att de inte tänkt på det är deras eget svar. När de fått påpekat att det kan vara bra för de som har ex allergiska hundar att veta svarar de att de ska fundera på saken. Är dock inte förvånad. Deras svar på alla slags problem, speciellt klåda, är "100% kyckling i 30 dagar". Så kan de lura någon stackare som inte vill ge gris av någon anledning är de väl glada.

Kan ju tillägga att jag är hemskt nöjd med deras kycklingfoder själv, även om jag inte är imponerad över allt annat eller tror att alla hundar funkar på det.

Detta är för mig mycket intressant, särskilt då jag funderat på att byta till VoH då jag misstänker att min hund inte tål just gris...

Det är bara de med innanmäte som innehåller gris. Exklusiv innehåller bara nöt, 100% kyckling bara kyckling och valp och sprint kyckling/nöt/lax/ägg.

Senast ändrad:

Ingen aning. Det är "innanmäten" som är delvis från gris och enda svaret jag fått från VoH:s återförsäljare i Sverige är att det inte behöver deklareras ?!

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: snöflingor
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 598
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård