Greenguard, senaste modellen

Korall

Trådstartare
Har någon erfarenhet av greenguard senaste modellen? Åsikter? Min dam vägrar äta med korgen. Någon betesreducerare vill jag ha fram till midsommar. EMS. Skogsbete. Men är ändå försiktig..,

Passade min häst utmärkt, luftig och tillräckligt stor för att inte vidröra mulen när han stod och vilade. Nuddade egentligen bara mulen när han försökte sig på lite kortare gräs.

• Gilla
Reactions: kol
Blir det någon minskning av mängden gräs de får i sig i jämförelse mot att äta fritt tycker ni som provat?
Stor lagom minskning enligt min häst iallafall. Han gick med den halva dygnet med och halva utan och gick stadigt ner i en normal vikt i kombination med träning. Han blev verkligen smällfet utan den så jag upplevde att den hjälpte bra.

Blir det någon minskning av mängden gräs de får i sig i jämförelse mot att äta fritt tycker ni som provat?

Minskning blir det ju alltid. Men det är väldigt individuellt om den minskningen är tillräcklig och/eller gör skillnad för den individen. De tre jag haft betesbegränsare på har samtliga utan minsta problem fått i sig långt mer än de behövt även med begränsaren. Dvs de har inte ens med begränsare kunnat gå på bete utan att bli feta. Värt att notera är att de inte haft minsta problem äta silage med den på heller.

Så, absolut begränsar det hur mycket de får i sig per tugga, men många/vissa kan ändå få i sig långt mer än de behöver..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 429
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 543
Senast: Freazer
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 279
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Elvasaga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V