Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Spricka? Den där kulan var ju ytte pytte liten och smidig!

Ja, den är liten på utsidan, men känns desto tyngre inuti och trycker väldigt i ryggen, puh !

Det känns som huden ska spricka varje gång h*n knölar runt därinne, Hoppas huden räcker till :eek: :D

Oj den vart liten! :) Skönt på ett sätt kan jag tänka mej, men det måste ju bli trängre för bebisen där inne! Jag tycker det är trångt nog att ha en stor mage! Snart dags för dej ju! Eller du tänkte vänta till julafton?

Ja, den har varit ganska bekväm fram till för ca: 2 veckor sen, då började den trycka på ordentligt och jag har fått ont i ryggen och allt känns tungt.

Nu vill jag bara att h*n ska komma, men har den inte kommit till 20:e tycker jag att den gott kan ligga kvar till 08 :)

Eftersom jag mest troligt är gravid igen var jag nyfiken på min mage med mitt andra barn så jag kikade och kan ju visa er. Den var mycket större hela tiden än med barn nr1, då var den minimal som willebuses! Hoppas den inte blir ÄNNU större nu med 3 :e barnet eftersom det är första graviditeten jag ska jobba, och det som lokalvårdare :crazy:

kollagemage.jpg

Tja den var rätt liten men ni skulle sett med första barnet var den som i v 36 som i v 28 med 2 :a! Och foglossningen jag hade med 2:an gjorde att den kändes mycket större. Jag bär mina barn bakåt. Har bakåtlutad livmoder. Fick mina barn i v 37+6 och 37+5 oxå så den hade nog varit större annars oxå.

Kl

Jag är i vecka 15 nu (tror jag) Tycker mig kunna känna en liten bubbla precis över benet. (bäckenet)

Min första graviditet, ska på ultra om en månad, och innan dess så kommer jag nog inte tro att jag har något där inne..

Jag har gått upp 1,5 kilo, väger nu 57 kilo, och är 175 cm lång!

Får ångest attacker ibland, för att jag får för mig att det inte är något där... :(

Fast, 8 grav test kan ju inte visa fel, eller?

http://s152.photobucket.com/albums/s190/Jolanta_album/?action=view&current=CIMG2536.jpg

Fick för mig att kika lite i den här tråden, från början. Tycker tiden har gått så fort o barnen har pluppat ut hejvilt :rofl:

Minns speciellt ditt inlägg Jolanta, för du var så himla orolig...

Hur känns det att läsa detta idag? :)

Haha, oj, ja det var länge sen! 8 gravtest!!!! Var man nojjig eller? ;)

Jag satt själv och läste igenom hela tråden för några veckor sen, och skrattade åt den.

Det känns ju betydligt bättre nu, när Arvid är ute. Men jag är fortfarande extremt nojjig, och tror att minsta lilla grej är något fel.

(som när Arvid inte skrek på en hel dag, då var jag övertygad om att han höll på att dö, och var tvungen att ta tempen:D)

Tar sista knappen..

Hej på er alla!

Här växer magen och jag känner Pyret buffa i magen flera gånger om dagen sedan en vecka tillbaka nu! :love:
Längtar tills man kan känna det på utsidan med, dröjer nog inte så länge kanske?

Här är magen i v.21:

phpgiz1t8.jpg

Jag kände på utsidan i vecka 17 redan. Det borde inte dröja alls länge innan du kommer känna på utsidan! Vad mysigt!!!

Jag kände på utsidan i vecka 17 redan. Det borde inte dröja alls länge innan du kommer känna på utsidan! Vad mysigt!!!

Ja, det känns så mysigt att känna det lilla livet i magen! :love:
Sambon har kännt när jag sagt att det buffas men varken jag eller han har känt på utsidan ännu. Det känns som att det kommer göra det vilken dag som helst nu :) Men det är så svårt att veta eftersom det är första barnet..:p

Men titt! :love:
Vilken fin liten mage!

Fö. känns det som det bara är jag kvar snart.
Jag hör lixom till inventarierna här på buke. haha.

Jag kände som dig sparkar inne i magen runt v.17. Utanpå kunde vi se & känna runt v. 22 om jag inte minns helt fel. Så du komme rnog att känna det snart du med. :)

kl

Hur går det? växer ni? Snart dags för vissa? Själv tänker jag knipa över jul och nyår! :D

Magen ser likadan ut som för tre veckor sen, med lite fler bristningar såklart. :(

Jag växer som tusan. SF ligger nu på 29 cm. Någon stor putmage har jag dock inte fått än, men bebis ligger långt upp, upp under revbenen. Hon har tänkt gå i morfars fotspår misstänker jag och har redan börjat träna till maraton. Här en kväll grät jag nästan i soffan och bönade och bad henne att sluta efter 6 timmars konstant sparkande i mina revben. Jag var så öm att jag inte visste var jag skulle ta vägen. :rofl:
Var hos BM idag som konstaterade att bebis redan är fixerad. Så hon har ju i alla fall förberett sig på att komma ut även om det är några veckor kvar än. :)

Hihi, tack gumman! :)
Din tur kommer med, man ska inte ha bråttom har jag hört, själv blir jag ju 30 nästa år :eek:

Ja så småningom. Jag har inte tid nu iaf på några år...:D
Jag närmar mig 30 strecket med. Eller ja. 5 år kvar då.
Men jag tror att det är en bra ålder. Man har lixom gjort lite med livet, å ändå har en hel del kvar.:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 136
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka