Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Jag tycker du är jätte fin :) Har du något ungefärligt mått på bebisarna? De måste ju vara supertrångt där inne :eek:

Hoppas de flyttar sig, min bror klämde en nerv på mamma när han föddes och hon är fortfarande inte bra :( 16 år sen.

Åh vad man blir sugen på en till av alla magbilder :love:

Haha, ja första gången jag träffade min man live efter 1 månads blinddejtande via brev, sms och telefon och självklart kort på varandra. Så hade min mens precis slutat och nästa gång kom den inte :angel: Härlig kärleksberättelse iallafall om hur min son blev till. Jag som aldrig brytt mig om karlar bara djur för hela slanten så blir jag blixtförälskad och inte gjorde jag vad en god katolik ska göra heller :angel: Vadå jag hade ju redan hållit på mig i 22 år liksom :rofl:

Här är en till kläckt 28 dec :angel: En mamma som låg o rapade sillsallad under förlossningen o fick se nyårsraketerna från sjukhusfönstret :D

Åh..

"Bär man en pojk är man vacker under hela graviditeten.
Bär man en flicka får flickan all skönhet".

Hur vacker är du inte i vanliga fall då?? :eek:

Att jag bar en flicka syntes verkligen.. Och det syns fortfarande.. :rofl: :rofl:

Attans! Jag som var så säker på att få en pojke.. :p

hahahaha, gud så sanslöst sjukt! men jag kan inte göra annat än att skratta åt din berättelse :)

Men han var inte frisk.. Fråga vem som helst i min släkt. ALLA har haft honom som läkare under deras graviditeter.. I alla fall på pappas sida.. Och alla har blivit rätt förbryllade över honom..

Mammas SF mått var förvisso 48 då. Men så var vi stora också.. 3 vägde jag och bror min vägde 3.5.. :angel:

Mamma drack mycket mjölk!! :rofl:

Har du något ungefärligt mått på bebisarna? De måste ju vara supertrångt där inne :eek:

Kom just hem fran ul, de uppskattades vaga 2kg resp 2.2kg (och jag gar in i v36 imorgon). Inte undra pa att magen ar stor :eek:

Allt sag bra ut sa vem vet, det kanske drojer detta :banana:

De kanske ALDRIG kommer ut :eek:

Såhär ser denna tjockis ut i v 32. Min lilla mage. :love:
Fast jag är ganska leds på den ibland. :angel:

Photo_18942_720278.JPG

ÅÅÅ vad underbart fiiin mage! Som jag med första barnet! Men som du säger, inte är det lättare för det, den är ganska väl inträngd i ryggen och alla organ ska vi inte tala om....så det är jobbigt ändå!

Den är jättefin!!! Bara åtta veckor kvar :D

Jag är ganska trött på min nu också men snart är det över och jag har mitt lilla pyre! Idag har jag inhandlat förlossningspyjamas (ett långt rosa nattlinne med knappar på framsidan så man kan öppna och få skinn mot skinn kontakt, ett par rosa rutiga pyjamasbyxor ifall man ska vandra runt i korridorerna innan man börjar pusha ut ungen och ett par rosa innetofflor med hjärtan på!) och ska snart packa förlossningsväskan. Ja bb-väskorna är packade sen länge men bm sa att det var en bra idé att packa förlossningskläder + ren pyjamas till efteråt, första kläderna till bebis och lite snacks och sådär. Spännande. V 38+2 idag.

Och nästa vecka får jag veta om det blir planerat snitt eller inte. Om det blir med planerat snitt kanske det bara är 6 veckor kvar. :eek:

Nu i mellandagarna ska sovrummet målas om, möbleras om, babysängen ska upp och vi ska till IKEA och shoppa. :banana:

Tala om det. Eftersom att bebis redan ligger fixerad har hon inte så mycket plats att röra sig. Så alla sparkar riktas mot höger sidas revben just nu. :devil:
Känner mig lite smått öm. :angel:
Och när jag böjer mig ner kan det ibland kännas som att jag ska pressa ut ungen. :o

Sen är det lite trist att min håriga bebis inte längre vill ligga på min livliga mage utan börjat se TV med husse istället. :cry:

blogg_221512.JPG

Hon gillar inte när bebis knuffar på henne. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 705
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 136
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat