Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Tack alla, ni är så snälla! :love:

Vissa dagar känner jag mig otroligt vacker med min växande mage. Man kan ju liksom inte bli mer kvinna än när man väntar barn, och det är en så fantastisk känsla att känna sitt lilla pyre ligga och sprattla där inne. Fast nu för tiden är det väl mer än så, hon snarare möblerar om där inne varje gång hon rör sig. :D
Men sen andra dagar känner man sig bara sååå klumpig. Som igår, när jag ramlade för typ hundrade gången den här vintern. Jag brukar aldrig ramla, och nu stupar jag i backen var och varannan dag. :o Och det är ju inte så att man landar mjukt heller utan som en klump dunsar man ner i backen och vilken kraftansträngning det är att resa sig sen. Och då har jag ändå en väldigt liten mage med en liten tjej däri.

Var på ultraljud igen idag och nu beräknas hon väga imponerande 1756 gram. :D:love:

Sötbebisen. Att man kan bli så varm i hjärtat av att se sitt lilla pyre på en skärm. :love:

Det känns faktiskt bra att vara så uppenbart gravid nu. Men det börjar ju vara dags med ca 7 veckor kvar. :D
Jag som alltid varit väldigt smal måste nog erkänna att jag inte riktigt trivdes under den där tiden när det mest bara såg ut som att man ätit lite för mycket. :angel:

Igår satt jag och sambon och kollade igenom alla bilder från v 9 till nu. När vi såg bilden från v 9, för det var då vi började fota, utbrister han "Herregud. Jag har glömt att du var sådär smal en gång i tiden." :rofl:
Undrar om man varit gravid för länge då. :rofl:

Fast han säger å andra sidan att jag är vackrare än någonsin med min tjockmage så det kanske inte gör nåt att han glömt att jag brukade vara smal. :D

Hoppas att det är din tur nu snart. Att vara överkörd av en ångvält låter inte det minsta trevligt. Men även om man klagar ibland känns det nog väldigt mycket värt det där man har sin lilla bebis hos sig. :love:

Det är underbart att vara gravid :love: jag har aldrig känt mig så vacker som när jag hade Rasmus i magen och det är hemskt nu när jag är tillbaka som jag var innan, känner mig bara smal och benig.

Visst var du på UL för att se vart moderkakan är?

Yes, och den hade flyttat sig så jag kommer att kunna föda naturligt. :bump:
Eller ja alltså.. jag är fortfarande skiträdd för att föda. Men det känns ändå bra att allt ser fint ut och att bebis kommer att ta sig ut den naturliga vägen. :)

Eller ja alltså.. jag är fortfarande skiträdd för att föda. Men det känns ändå bra att allt ser fint ut och att bebis kommer att ta sig ut den naturliga vägen. :)

Det var skönt att få "höra" :p

Är ganska övertygad om att det kommer gå bra. Dom kommer behandla dig väl och göra som du vill.

Jag var rädd, men sen i slutet ville jag ju inget hellre och när det väl kom så var man ju tvungen att gå igenom det. Man bara tänkte på sin lilla fina älskade bebis så man glömde bort rädslan.

Jättefin!!! Nu kan ingen tvivla på om du är gravid eller bara har ätit för mycket julmat i alla fall!

Jag är i v 39+1 idag, nedräkningen har börjat! Min mus känns som ett stort svullet blåmärke och min framfog känns som om någon har kört över den med en ångvält :D

Förresten har ni sett dessa vackra programmen om barnafödslar i Norge? Eller ja, vissa är trevligare än andra, men jag sitter med tårar i ögonen varje gång en liten bebis tittar ut! :D
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/285193

(om dettta är mot forumreglerna, snälla moderator radera inte tråden, ta bara bort inlägget)

Jag har tittat på 3 avsnitt nu (på jobbet :o ) och jag lipar varje gång det kommer ut en bebis!!! Sitter ensam på kontoret och det är skittråkigt så jag måste titta på nåt mer intressant mellan arbetsuppgifterna. :D

Åh vad skönt att den flyttat på sej! Då kan du börja förbereda dej nu. Klart det är skrämmande.... Min metod går ut på att lita på att kroppen fixar det här, för det kände jag att den gjorde när jag fick missfall. Och när själva barnet kommer ut tror jag det mesta av smärtan försvinner. (rätta mej om jag har fel, ni som har gjort det)

Jag har tittat på 3 avsnitt nu (på jobbet :o ) och jag lipar varje gång det kommer ut en bebis!!! Sitter ensam på kontoret och det är skittråkigt så jag måste titta på nåt mer intressant mellan arbetsuppgifterna. :D

Hehe jag med! Visst är det fint? Speciellt hon i första programmet som gjorde det helt utan smärtlindring och bara andades. Det såg så harmoniskt ut. Hoppas min förlossning blir så.... :bump:

Förresten har jag inte sett till Sunshine på ett tag, undrar om tvillingarna tittat ut eller om hon bara varit upptagen under julen...

Ja man undrar ju hur hon fixade det alltså. Min brors tjej ska föda i april och hon har berättat hur det gick till när hennes mamma födde henne. 21 år gammal och stencool, ville inte ha någon smärtlindring, tackade även nej till lustgas för hon ville ha full kontroll på vad som skedde. När hon krystade ut bebisen sa hon att nu kände hon att hon var uttänjd till max, ville inte spricka så hon sa "klipp" till barnmorskan som därpå klippte. Herrejösses, vilken människa! Men hon sysslar också mycket med frigörande andning, frigörande dans och liknande och var nog väl förberedd.

Har ar jag!!

Inga bebisar annu.... var pa sjukhuset imorse och fick datum spikat for igangsattning: 10 januari :eek:
Har aven snitt inbokat den 11:e :D doktorn tyckte att vi skulle behalla det sa att jag kan valja hur jag vill gora nar det borjar narma sig. Han matte magen (forsta gangen ngn gjort det hittills i min graviditet!) och han smaskrattade lite for sig sjalv och sade att "ja, det finns ju ingen plats kvar langre"!

Sa de kan komma precis nar som helst men an sa lange har jag inte kant av nagot som indikerar att de ar pa vag, de verkar sa glada och nojda darinne och imorgon gar jag in i vecka 37 :cool:

Lika bra ar det for jag har fortfarande grejer kvar att fixa/kopa och nya tvattstugan ar inte riktigt klar annu - so much to do and so little time :D

Bifogar lite bilder:

For en vecka sedan
http://img.photobucket.com/albums/v304/Brenhelena/Twins/Christmas2007074.jpg

Pa julafton
http://img.photobucket.com/albums/v304/Brenhelena/Twins/Christmas2007084.jpg

Annandagen (igar alltsa :))
http://img.photobucket.com/albums/v304/Brenhelena/Twins/Christmas2007092.jpg

Visst går det! Jag är väääldigt inne i mig själv när jag föder, helst ska ingen prata med mig, gör de det under en värk svär jag åt dem sen :angel: Jag kände med barn nr 2 hur jag öppnades till fullt öppen jättesnabbt på slutet! Det var häftigt må jag säga mitt i all smärta. och ja smärta, det kände jag bara de sista 10 min innan det var dags att krysta. Men där förlorade jag "kontrollen". Foglossningen gjorde mig typ vidöppen så barnet kom ut på 5 krystvärkar under 6 min, det gick för fort för att jag skulle kunna fokusera. Jag fokuserade bara på att klämma ut honom fortast möjligt :angel:
Man kommer mycket långt med andning och lite lustgas på slutet ;)

Härlig kula!! Så då har du max 14 dagar kvar innan du har bebisarna!

Jag har allting färdigt för ankomsten, men det kanske inte är så konstigt när jag har varit ledig de senaste 8 månaderna :D
Skönt att man sover gott i alla fall, hunden vaknade inte förrän kl 10 i morse (det regnade) så jag sov i tio timmar nonstop!! Snacka om rude awakening när bebisen kommer, min skönhetssömn kommer bli allvarligt störd haha.

Ishtar ja det beror nog mycket på hur förberedd man är mentalt tror jag, vilken inställning man har när man väl är där. Sen på ett annat sätt så kan man ju inte förbereda sej för man vet inte alls hur det kommer kännas. Men jag tror inte jag kommer ligga och skrika "jag klarar det inte" eller så, det är lite mesvarning på det. Jag menar, det är en bebis som ska komma ut, klart som fan det gör jävligt ont, men en massa kvinnor har gjort det förut och de har klarat det. Lite jävlar anamma lixom. :D Får väl se hur man fixar det när man ligger där hehe.

Men känns det som att kroppen fixar det själv lixom? Är det bara å hänga på och se vad som händer? Jag har funderat på det där med folk omkring en också, jag är i vanliga fall inte speciellt uppmärksamhetskåt, ber inte om hjälp om jag inte behöver det mm. Så jag tror jag vill sköta skiten själv lixom. Och jag är lite rädd att jag ska be min sambo fara och flyga stackarn. Tur han är van vid mina mood swings... :D

Ja om man bara tillåter det! Men tyvärr kan man inte veta i förväg om kroppen kommer vara snäll eller elak...med första barnet var det spänd förväntan, nyfikenhet och nervositet. Men pga igångsättning genom att de tog hål på hinnorna blev förloppet lite väl intensivt utan värkpauser ( allt som allt 2 tim o 5 min för en förstföderska ) jag kan lova jag skrek inte sådana saker, skrek inte alls, men ville fly-fast det gick ju inte! EDAn blev min räddning. Med barn nr 2 var det ju underbart när kroppen fick sköta sig själv med värkstart lugnt och fint. Allt som allt 8 tim o 24 min från första värk, 3 tim och 24 min från regelbundna värkar. När jag tyckte värkarna började bli jobbiga ( flystadiet igen när ingen ställning är bra ) då var jag 3 värkar ifrån att krysta och det gjorde ont i ryggen oxå. Till nästa gång ska jag komma ihåg att det är nära då :D Men jag kunde ibland känna att Bm var lite väl frånvarande istället....iallafall på slutet. Omföderska som talade om för dem jag föder snabbt och ändå fick jag hålla emot att krysta på slutet för att de inte var där då.

Ok det känns ju bra att veta att kroppen sköter det själv. Jag ser faktiskt fram emot förlossningen, det måste vara fantastiskt även om det gör ont.
I de här norska programmen ser man också att hur ont de än har i utdrivningsfasen så slutar det när bebisen är ute och de är glada. Så man måste bara uthärda tills babs kommer ut lixom. Jag vill helst inte ha eda, tycker det ser scary ut. Det är ju ändå "naturlig" smärta. Får väl se vad jag tycker när jag väl är där ;)

Det känns faktiskt bra att vara så uppenbart gravid nu. Men det börjar ju vara dags med ca 7 veckor kvar. :D
Jag som alltid varit väldigt smal måste nog erkänna att jag inte riktigt trivdes under den där tiden när det mest bara såg ut som att man ätit lite för mycket. :angel:

Igår satt jag och sambon och kollade igenom alla bilder från v 9 till nu. När vi såg bilden från v 9, för det var då vi började fota, utbrister han "Herregud. Jag har glömt att du var sådär smal en gång i tiden." :rofl:
Undrar om man varit gravid för länge då. :rofl:

Fast han säger å andra sidan att jag är vackrare än någonsin med min tjockmage så det kanske inte gör nåt att han glömt att jag brukade vara smal. :D

Känner igen mig ganska väl i detdär.
Jag satt o kollade igenom alla mag-bilder igår och nu fattar jag verkligen inte att jag tyckte att jag var FET innan jag blev gravid :eek::eek:
När jag tittar på bilderna från v 10 typ så tycker jag verkligen att jag ser ut som en sticka!

Känner igen mig ganska väl i detdär.
Jag satt o kollade igenom alla mag-bilder igår och nu fattar jag verkligen inte att jag tyckte att jag var FET innan jag blev gravid :eek::eek:
När jag tittar på bilderna från v 10 typ så tycker jag verkligen att jag ser ut som en sticka!

Eller som jag som tyckte jag hade en gravidmage i v 18 när jag var hemma i Sverige :rofl::rofl: Bilden är från v 20... Om man visste då vad man vet nu hade man aldrig sagt "Jag har kärlekshandtag" innan. Nu kan man bara hoppas att ens mage återfår NÅGON slags ursprunglig form någonsin igen.... :D

Efter att sambon fotat mig när jag låg på soffan och vilade idag kan jag inte vänta på att återfå min gamla form.
Jag såg ju ut som en padda på rygg! :eek:
Jag ska aldrig mer klaga på att jag är tjock när jag väger 50 kg.

Ha ha. Min morfar såg bilderna jag la in tidigare i tråden där jag ligger på sidan och med handen på magen.Han sa att han aldrig sett en sån stor mage och han undrade om den kunde spricka! :D

Jag är glad när jag kommer i mina ridbyxor igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 704
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 131
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka