Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Yes, och den hade flyttat sig så jag kommer att kunna föda naturligt. :bump:
Eller ja alltså.. jag är fortfarande skiträdd för att föda. Men det känns ändå bra att allt ser fint ut och att bebis kommer att ta sig ut den naturliga vägen. :)

Vad skönt :D

Det enda jag var rädd för var att bli snittad, sen litade jag till 100% på att peronalen tog hand om mig och sa vad jag skulle göra.

Men känns det som att kroppen fixar det själv lixom? Är det bara å hänga på och se vad som händer? Jag har funderat på det där med folk omkring en också, jag är i vanliga fall inte speciellt uppmärksamhetskåt, ber inte om hjälp om jag inte behöver det mm. Så jag tror jag vill sköta skiten själv lixom. Och jag är lite rädd att jag ska be min sambo fara och flyga stackarn. Tur han är van vid mina mood swings... :D

Jag litade på min kropp, den fixade allt själv. Jag hade inte tränat någon anding alls men andades mig igenom värkarna fram till krystvärkarna då tog jag lustgas, och då var jag lite orolig att jag skulle bli skitfull eller missa att en värk var på G men det visste min kropp. Men jag visste det inte, låg där och fundera på när nästa värk skulle komma och helt plötslig styrde handen masken till ansiktet och så kom det en värk.

Sen på slutet de 2-3 sista krystvärkana la jag ifrån mig masken och rullade över på rygg och först då tog jag i (innan var det lixom kroppen som skötte sig själv) för då ville jag att bebisen skulle komma ut :D

Jag hade ingen koll alls på de som var i rummet, kanske 30min efter han kom ut såg jag praktikanten som stod vid dörren ;) BM och USK visste jag var där, lika så sambon.

Han trodde jag skulle kicka Bm när hon tog tag om min fot och böjde upp mitt ben för jag är så kittlig, men jag höll mig tills värken var över och bad henne hålla om fotleden istället.
Jag var alltså mitt i en krystvärk och det enda jag då kunde tänka på var att inte sparka BM för de kittlades så j*vligt under foten :angel:

Min mamma kunde ingen röra under hennes förlossningar, helst ville hon att alla skulle lämna rummet ;)

Något du ska säga till om, om du nu inte får det automatiskt. Är varma handdukar :love: Min bm blötte och höll varma handdukar emot "utgången" och då försvann all smärta där.

Sen tror jag man ska försöka att inte vara rädd för att bajsa ;) Krystvärkarna är ju precis som när man ska bajsa och kniper man då för man är rädd för det ska komma bajs så blir det ju svårare för bebisen att komma ut också.
Även då kan det ju vara skönt om BM redan har en handduk där, så är det ju bara att kasta den och ta en ny ren handduk så behöver man inte oroa sig sen ;)

Ja det du skriver låter mycket som jag, jag hade oxå lustgasen hela tiden under krystandet fast BM tyckte jag skulle ta bort den..innan var den mer en psykisk placebo för jag använde den för kort tid och för ytliga andetag för att den skulle hjälpa egentligen...Men det där med handdukar ska jag be om för när de kände efter om jag var öppen var det himla skönt :angel: Det stoppade smärtan. Jag bajsade nog lite men de torkade bara, inte kan man låta sådant hindra en! Det lär inte ha varit mycket liksom spec eftersom jag ändå tömmer mig i ngn/några dagar innan helt naturligt. ( blir lös)

Min BM sa att jag skulle låta bli att trycka upp masken i sambons ansikte för han behövde ingen lustgas :angel: Var så orolig att jag skulle bli helt borta så när värken gick över höll jag masken långt långt borta.

Åh jag längtar redan tills jag kan börja lägga upp magbilder i den här tråden igen :o

Tack för ditt långa fina svar! Jag ska försöka komma ihåg det när jag ligger där, men det känns som om jag kommer fixa det galant!
Hoppas verkligen jag inte behöver snittas, det hade lixom känts som om man blev snuvad på förlossningen. Fast måste man så måste man ju.
Blöta handdukar lät skönt, har även hört om bm som typ trycker ner hålet mot bakingången och att det hjälper. Tänk att det är så nära nu hihi. På tisdag är min bf. :)

Bajsningen är jag inte rädd för heller, har jobbat inom vården själv och jag tror inte det besvärar bm speciellt, jag menar de flesta pushar väl ut lite? En läkarstuderande vän berättade också att barnet behöver lite av mammans bajsbakterier för att få i sej k-vitamin.... Hm inte så fräscht men det visste jag inte innan.

Du längtar efter att vara med i denna tråden igen, och jag längtar efter efter-mage-tråden och titta-vad-som-pluppade-ut tråden :D

Du längtar efter att vara med i denna tråden igen, och jag längtar efter efter-mage-tråden och titta-vad-som-pluppade-ut tråden :D

WORD! :bow:

:D

Just nu längtar jag verkligen efter min gamla kropp. Jag ska bara gå i kläder som markerar midjan och jag ska aldrig känna mig tjock. :D
Min kompis skrattade idag och sa att hon 6 veckor efter förlossningen fortfarande väger 6 kg mer än vad hon gjorde innan hon blev gravid, men hon har aldrig känt sig så smal i hela sitt liv som nu. :D

Just nu sitter jag bara och spanar in vårmodet och drömmer om alla fantastiska kläder jag ska ha som jag inte kan ha nu. :angel:

Hehe för mej räcker det om jag kan ha alla de kläder jag inte kunnat ha de senaste 4 månaderna!!! Min härliga röda vinterkappa som jag köpte förra året t ex.... Och alla andra normala tröjor och byxor utan att man visar halva magen. Och t-shirtar kortare än två meter som ändå täcker magen! Och för att inte tala om mina höftben....som jag saknat dem! :D

*Knapplån*
Lägger in nya bilder på magen. V 23 (22+2)
17289670.jpg

17289671.jpg

oj vilka magar.. min mage får vänta med sin offentliga debut tills den ser annat än bara lite småfet ut! :angel:

Senast ändrad:

Jag saknar också mina höftben. Och idag när jag tappat bort fjärrkontrollen för att sedan upptäcka att den bara låg gömd på andra sidan magen saknade jag att kunna se mina egna fötter. :rofl:
Som jag sa till sambon, "Herregud, jag kan inte ens se om jag har trosor på mig". :rofl:

Själv har jag köpt en ny kappa att ha i vår. En helt underbar vit kappa från Gosha. :d
Jag kommer att gå in stenhårt för att vara en milf. :rofl:

Nu putar magen minsann bara mer och mer. Gud vad mysigt det var sådär i början och man bara ville att magen skulle växa.

Nu hoppas jag att min inte ska växa så mycket mer. Dessvärre lär jag inte bli bönhörd. :angel::D

Tackar! Min sambo sa nått kul när han skulle fota, därav flinet :angel:-

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 704
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 131
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka