Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Fin mage. Visst är det mysigt nu när det börjar röra på sig där inne. Sambon fick känna första sparken på julafton :love:

Jag och min kompis (skiljer 1 vecka mellan BF) tog lite roliga bilder på våra magar.
Jag till vänster.

17315296.jpg

17315297.jpg

17315298.jpg

Jag går idag in i vecka 37, sjukt nära nu.

Tackar! Min sambo sa nått kul när han skulle fota, därav flinet :angel:-

Ah, jag tänkte väl att det inte var självutlösaren som gjort dej så lycklig! (alla andra här ser ut som sura fiskar när vi tar med självutlösaren.... :D)

Cita vilka roliga bilder, och vad kul att ha en kompis med bf så nära inpå!

Nu putar magen minsann bara mer och mer. Gud vad mysigt det var sådär i början och man bara ville att magen skulle växa.

Nu hoppas jag att min inte ska växa så mycket mer. Dessvärre lär jag inte bli bönhörd. :angel::D

Ja, verkligen! Nu ser man ju gravid ut, inte bara lite småfet :D
Din mage är ju jättefin!:love:

Fin mage. Visst är det mysigt nu när det börjar röra på sig där inne. Sambon fick känna första sparken på julafton :love:

Tjejerna fick också samma julklapp ;) Sambon har känt det lite tidigare.
De tycker det är jättekul men säger hela tiden att de vill att pyret ska komma nuuuuuu! :p
Skojigt, vi är nästan lika långt gångna. Är ju också i v 23 nu. Är det ditt första barn?

Ja det är mitt första barn, känns helt underbart:love: . Vilket bf har du då? Jag är beräknad till 29/4.

Ja det är mitt första barn, känns helt underbart:love: . Vilket bf har du då? Jag är beräknad till 29/4.

Oki, det är mitt första med. :)
Enligt BM och uträkning på FL (familjeliv.se) + uträkning som finns i en bok jag har :D är BF 23/4 men på UL blev jag tillbakaflyttad 10 dagar så nu är det 3/5, min födelsedag :D

Så skönt att du fått gå så här länge! Nu är de ju klara, om de skulle vilja komma ut! Mina kom i ve 37+2 efter igångsättning. Hade de inte tvingats ut så tror jag säkert de stannat tiden ut! :D

Lycka till med allt! Hoppas din förlossning blir en bra upplevelse! Det behöver inte vara svårare att föda bara för att det är två! ;)

/Timsetim

Ja just det, vi var ju beräknade nästan samtidigt! :)

Här är min mage när vi just gått in i vecka 30, 76 dagar kvar till BF...

Min mage är helt enkelt enorm men eftersom barnmorskan envisas med att påstå att allt ser normalt ut vid varje besök försöker jag intala mig själv att jag bara inbillar mig, det funkar skapligt en stund tills nästa person jag träffar på konstaterar att dom MÅSTE ha beräknat fel "för så där stor mage kan man ju inte ha så tidigt" :crazy:

Fast iof älskar jag min mage ändå och skulle gärna ha någon som sprattlade därinne på heltid...;)

Min väninna är bara halvvägs med sitt andra barn & hon är nästan lika stor som jag.

Men du verkar se normal ut, jag får mest höra att det inte är någon bebis där inne, utan jag har bara ätit för mycket :rofl:

Efter att sambon fotat mig när jag låg på soffan och vilade idag kan jag inte vänta på att återfå min gamla form.
Jag såg ju ut som en padda på rygg! :eek:
Jag ska aldrig mer klaga på att jag är tjock när jag väger 50 kg.

:angel: man glömmer rätt fort tycker jag hur klumpig man var med magen.
Kan känna mig rätt klumpig vid ca 52kg och sa nog samma som dig vid samma läge ;)

Ok det känns ju bra att veta att kroppen sköter det själv. Jag ser faktiskt fram emot förlossningen, det måste vara fantastiskt även om det gör ont.
I de här norska programmen ser man också att hur ont de än har i utdrivningsfasen så slutar det när bebisen är ute och de är glada. Så man måste bara uthärda tills babs kommer ut lixom. Jag vill helst inte ha eda, tycker det ser scary ut. Det är ju ändå "naturlig" smärta. Får väl se vad jag tycker när jag väl är där ;)

Jag körde utan smärtlindring och det gick helt ok, däremot fick jag aldrig några krystvärkar så jag fick aldrig den där naturlig känsla av att det var dags att klämma ut. Tog en stund innan bm förstod det men när hon väl insåg det så sa hon åt mig att klämma som att jag skulle skita och då gick det ju lite lättare :o

Efteråt när mamma och jag pratade om det hela så visade det sig att hon heller aldrig fått några riktiga krystvärkar.

Tog en stund innan bm förstod det men när hon väl insåg det så sa hon åt mig att klämma som att jag skulle skita och då gick det ju lite lättare :o

Efteråt när mamma och jag pratade om det hela så visade det sig att hon heller aldrig fått några riktiga krystvärkar.

Haha ja det kan ju vara bra att veta att det känns som om man ska bajsa på sej :D
Jag frågade min mamma lite smått men det slutade med att hon blev helt förvirrad och trodde att vattnet gått först hemma hos en kompis och sen fick de spräcka hinnorna så det forsade, och sen visste hon inte vilket av det som var sant :D Så jag frågade inte mer... (hon är inte jätteförvirrad i vanliga fall)

Själv har jag överlevt bf idag utan bebis, fast jag har sammandragningar hela tiden och ibland gör det lite ont.... Kanske kanske.....

Åh, så fin, och STOR!!!! Nu kommer nog din lille när som helst!:love:

Nja, tydlign inte eftersom jag redan längtar efter en lika stor igen :D Jag har glömt bort hur jäkla jobbigt det var i slutet!

Ja nu börjar det likna nåt. :D
Hoppas hoppas att du får snart. Såå spännande med bukebebisar! :love:

Min egen lilla bebis verkar tycka det att den största fröjden här i livet är att ligga och puta med rumpan för den sticker ut mer eller midre konstant. :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 702
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 033
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 131
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?