Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Men du har ju iaf en bebis ...

Snyft

Tänk på mig då som inte ens har en enda lite kotte, förutom hunden då ;)

ja, det e ju klart.
och han e goaste ungen i världen. inte allt partisk:angel:

Men att vara gravid igen hade varit sååå underbart. Har aldrig mått så bra och kännt mig så vacker som då.

Blöh. BM tycker att min mage växer för dåligt, SF har inte ökat nåt dom senaste veckorna (fast jag tycker att min mage blivit större) så har det inte ökat markant till om 2 veckor måste jag på tillväxt UL.
Men vi vet ju redan att det är en liten bebis, jag var ju på UL den 27:e december sist. Hon som gjorde UL tyckte att bebis var väldigt liten, men inte så att man ska behöva oroa sig med tanke på att jag och sambon är så pass små båda två.
Men bättre att hålla koll så att hon växer som hon ska. Mammas pch pappas lilla sparvunge. :love:

Jag var på MVC igår och min BM tyckte också att jag växte för lite. SF-måttet var nu 29, och för en månad sen var det 27.
Men precis som för sig så är både jag och sambon väldigt små, så jag är inte särskilt orolig. Skulle ändå få göra ett ultraljud om två veckor för att kolla att allt är ok.

Mitt SF-mått ligger också på 29. Men eftersom att jag gjort UL för bara några dagar sedan så kunde vi avvakta två veckor. Lär ju ändå inte ha hänt så mycket på bara några dagar. :D

Men hon som gjorde ultraljud på oss tre dagar innan vi sattes igång ansåg att Saga var en liiiiten bit över medel, hon tippade på 3.7 kilo ungefär.. Eller hur.. ut kom en jättebebis på 4880..

Andas ut.. Mitt SF mått stod också still ett tag, de tyckte vi skulle in på tillväxt UL, men vid nästa möte hade Saga växt på sig och mitt SF mått ökat med 4.. (På två veckor)

Ah, jag känner mig rätt lugn med det. Har ändå gått upp 1 kg dom senaste 4 veckorna så på vikten har jag ju ökat även om magmåttet inte gjort det. förhoppningsvis är det bebis som ökat och inte bara jag. :angel::D
Min sambo tror att bebis kommer väga 2900 nåt när hon föds och jag gissar på runt 3200 så vi får se vem som är närmast. :D

Nu har jag inte min journal, men jag tror att mitt SF stod stilla i vecka 32 (kanske 34).. Kommer inte ihåg..

Får journalen den 17de.. Skall bli både läskigt och spännande att läsa den..

I höst skulle vi väl öppna bebisverkstäderna igen va? :angel:

Sambon är startklar och tycker vi ska rycka spiralen efter 6 månader! Tiden går ju så himla fort, jag tycker det känns så tidigt men är så orolig att det inte tar sig och jag inte får behålla samma SGI :eek:

squirlett skrev:
Men alla måste ju inte köra.
Måste ju ha ett mekteam oxå!!

Morfar berättade idag om att Rasmus skulle få ett eget rum hos dem, så han kan komma hit och leka, med sin 125cc mini cross, 4 hjuling och snöskoter :eek:

Han berättade även något jag inte visste, han har meckat massor med Briggs and Stratton motorer! *planer planer planer* :angel:

Och jag som börjar vara sååå leds på att vara gravid nu. :angel:
I början var det skitspännande men då kunde ingen se att man var gravid och man märkte knappt av det annat än att det var rätt kul att få större bröst.
Sen följdes det av en period där jag inte ville ha tajta kläder för det såg bara ut som att jag blivit småfet och inga kläder passade.
Sen var det en fantastisk period när man började ha en liten kula på magen men fortfarande kunde röra sig obehindrat och man sov som en stock på nätterna.
Nu har jag visserligen ingen bamsemage än, men tala om att man känner sig sprängfull. Jag når knappt ner till golvet längre, konstant andfådd och jag sover helt sjukt dåligt på nätterna.

Nu vill jag ha bebis. Jag är leds på att vara gravid. Jag vill komma i mina gamla kläder och slippa problemet med att alla tröjor vill glida upp ovanför magen, att man inte ska behöva stöna och stånka varje gång man böjer sig ner för att koppla hunden. att man ska ta sig mer än en km när man är ute och promenerar. :rofl:
Och dom där mysiga sparkarna är ju nu för tiden mer som ren misshandel. :angel:

Nej, *pust* det är den verkligen inte.. Börjar känna mig riktigt otymplig och tung. Men snaaart är det över.. ;)

*kl*

Jag vagar inte dela med mig av mina bilder langre.... Var pa koll i torsdags och de vagde mig for att ha lite koll pa narkos etc OM det skulle bli snitt - jag har gatt upp 18 kg :eek::eek::eek:
Och 95% av det sitter pa magen och brosten :eek: jag ar sa framtung att det ar ett under att jag fortfarande klarar av att sta uppratt :D

Tack och lov sa ar foten mycket battre nu, men jag vaggar anda fram som en anka av forklarliga skal :D

Pa tordag morgon skall jag infinna mig pa forlossningen for igangsattning - fast forst ar det ett ul pa tisdag for att faststalla sakert att det fortfarande ar ok att foda vaginalt. Men senast nasta helg ar jag mamma iaf :) :love:

Och jag som börjar vara sååå leds på att vara gravid nu. :angel:
I början var det skitspännande men då kunde ingen se att man var gravid och man märkte knappt av det annat än att det var rätt kul att få större bröst.
Sen följdes det av en period där jag inte ville ha tajta kläder för det såg bara ut som att jag blivit småfet och inga kläder passade.
Sen var det en fantastisk period när man började ha en liten kula på magen men fortfarande kunde röra sig obehindrat och man sov som en stock på nätterna.
Nu har jag visserligen ingen bamsemage än, men tala om att man känner sig sprängfull. Jag når knappt ner till golvet längre, konstant andfådd och jag sover helt sjukt dåligt på nätterna.

Nu vill jag ha bebis. Jag är leds på att vara gravid. Jag vill komma i mina gamla kläder och slippa problemet med att alla tröjor vill glida upp ovanför magen, att man inte ska behöva stöna och stånka varje gång man böjer sig ner för att koppla hunden. att man ska ta sig mer än en km när man är ute och promenerar. :rofl:
Och dom där mysiga sparkarna är ju nu för tiden mer som ren misshandel. :angel:

När jag läser vad du skriver så är det ungefär att läsa sina egna tankar. Känner igen precis allt du beskriver!

Haha ja jag håller också med dej, tiden kan inte gå snabbt nog nu tills bebis vill komma ut! Du har ju ändå ett par veckor kvar hihi.

Sunshine, vad spännande!!!! Och du ska se att de 18 kilona inte kommer finnas kvar länge, speciellt inte med två små bebbar som ska passas upp :D Jag har gått upp 12 kg (fast det var ett par veckor sen) och jag har bara EN unge där inne!

Hoppas allt går bra på tisdag och torsdag!

Kan bara hålla med! Det är verkligen så underbart, och man (iaf jag :D) mår såå bra av graviditeten!

Ja, även om jag tyckte att det var liiiite kämpigt sista tiden och de 11 dagar jag gick, och Jason e världens underbaraste unge så längtar jag ibland tebax till att vara gravid igen.:love:

knapplån

Åh jag blir så bebissjuk! Vill också vara gravid igen. Bara längtar tills det är dags. Till sommaren åker spiralen ut och vi sätter igång på allvar ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 194
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 296
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel