Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Såhär tjock har jag blivit nu i v 35.

Photo_18942_738835.JPG

Som tröst kan jag säga att med ettan hade jag gått upp 7 kg i v. 22 men gick inte upp mer än 14 sammanlagt (allt borta efter 3 mån). Nu med tvåan vägde jag in mig 8 kg tyngre igår i vecka 27+6, så jag hamnar väl på ungefär samma slutvikt denna gång...;)

Kallar du det där för tjock????? :eek:
Herregud människa, du vet inte vad du pratar om! Du är ju nära BF nu, så du kommer nog inte hinna bli tjock innan det är dags för dig att klämma ut bebben. :D

Alltså, jämför jag med andra inser jag ju att min mage inte är så stor. Men jag känner mig helt enorm! :eek: För magen är liksom proppfull ända upp i revbenen och jag måste alltid sitta spikrakt i ryggen som om jag hade en påle i rumpan, alternativt bakåtlutad, för annars kläms liksom bebis ihop mot revbenskanten.
Fast jämför jag med bilden från förra vecka tycker jag att magen ser ut att ha sjunkit lite? Mamma påstår att det syns hur tydligt som helst IRL och när jag kollar på bilderna så börjar jag fundera på om hon inte har rätt.

v 34
Photo_18942_730989.JPG

V 35
Photo_18942_738835.JPG

Och såhär såg jag ut i v 9, så jag tycker nog att jag växt en hel del. :angel:
Photo_18942_640968.jpg

Senast ändrad:

Klart att magen är proppfull när hela bebisen ska få plats i den lilla kulan. :p
jag känner mig redan otymplig, i v26 (men i förra graviditeten uppfattade jag mig aldrig som stor, trots att jag gick upp 20 kg (och tyvärr spräckte 100kg-gränsen). Jobbade som vanligt (drog handtruck 8h/dag) fram till v 35 och på fritiden renoverade jag hemma (tapetsering, målning, motering av nytt kök, slipade och målade om i trappen mm)

Din mage är ju jättefin! :love: Min mage är inte långt ifrån den sizen och jag ligger 10 veckor bakom dig ;)

Jag vet inte riktigt om jag känner mig stor. Det kan jag ju se att jag inte är. Men just otymplig kan jag skriva under på.
Jag jobbar bara deltid, men jobbar gör jag fortfarande. Sen försöker jag också att komma ut på promenad minst en timme varje dag med hundarna (+ en sisådär 3 gånger 15-minutersrastningar om dagen). Och sen tränar jag även lydnad med en av dom utöver det. Agilityträningen har jag fått lägga på hyllan ett tag, jag är inte snabb nog längre. :rofl:
Men jag har bara gett mig tusan på att jag inte ska tappa allt för mycket av kondis och muskelstyrka. Känns som att jag borde ha igen det vid förlossningen att jag inte bara pillat navel i 9 månader. :angel:
Försöker i alla fall intala mig själv det. ;)

Tro mig, den känns större än den ser ut. :D
Jag får så otroligt ont i magmusklerna. Eller vad det nu är. Det känns precis som att jag sträckt mig i magmuskulaturen och det riktigt hugger till emellanåt. Men sitter man bara ner och andas och slappnar av släpper det efter några sekunder.

Jag hade skitbra kondis när jag var gravid, var inga problem att gå in till "byn" eller till bussen. Ca 1 vecka efter förlossningen fick jag för mig att gå upp till byn och handla. Kom nog bara 1/4, sen var jag helt död :eek: All kondis var verkligen helt borta som jag hade innan förlossningen.

(Sen vet du väl att vid ett amningstillfälle förbränner man lika mkt kalorier som 1 timmes joggning!!)

Jag hade skitbra kondis när jag var gravid, var inga problem att gå in till "byn" eller till bussen. Ca 1 vecka efter förlossningen fick jag för mig att gå upp till byn och handla. Kom nog bara 1/4, sen var jag helt död :eek: All kondis var verkligen helt borta som jag hade innan förlossningen.

Så var det inte för mig iaf, ingen skillnad på kondisen efter förlossningen som före. :) Men så höll jag iofs igång & levde i princip som vanligt ända fram tills det var dax & var i farten i princip direkt igen efteråt. :D Klarar inte av att ligga hemma & slöa, blir så rastlös & börjar klättra på väggarna då. :angel:

Låter obehagligt! Jag känner inget förutom att jag blir trött i länden emellanåt. Och så när livmodern tänjs är det ju inte så behagligt, men har bara känt det vid 3-4 tillfällen och det har gått över snabbt då.

Jag har ju sagt att jag vill bara tillbaka på ursprungsvikten till den 1:a juli. Det borde inte vara omöjligt, har gått upp 10 kg hittills så det mesta lär ju försvinna vid förlossningen och dagarna efter.
Sen när man har två hundar, varav en otroligt motionskrävande, blir man ju så illa tvungen att komma ut och röra sig ordentligt varje dag. Bebis kommer att få åka mycket vagn. :angel:

Jag har ju sagt att jag vill bara tillbaka på ursprungsvikten till den 1:a juli. Det borde inte vara omöjligt, har gått upp 10 kg hittills så det mesta lär ju försvinna vid förlossningen och dagarna efter.
Sen när man har två hundar, varav en otroligt motionskrävande, blir man ju så illa tvungen att komma ut och röra sig ordentligt varje dag. Bebis kommer att få åka mycket vagn. :angel:

Mina 14 kg var borta efter 10 dagars soffjäsande :crazy:

Underbart! Fler såna historier. :D Fast sitta på soffan och jäsa får man bara göra mellan varven man är ute och motionerar här. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 194
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 296
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar