Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Själv måste jag köpa nya trosor för jag har tom växt ur mina trosor. :rofl: Går alltid och visar skåran, för mina trosor kan inte täcka hela rumpan längre. :rofl:

Ibland känner man sig inte så jävla läcker som gravid. ;)

Jag vet precis hur det känns att försöka vara glamorös när man har kroppen emot sig.

(Utdrag ur min blogg, detta var när vi skulle på första träffen med föräldragruppen förra veckan)

"Det börjar med att jag kliver ur duschen, tar på mig ett par bekväma trosor, drar på mig mammabyxorna jag fått av svärmor, och sen den låååånga toppen jag fick av Emma i julklapp.
"Dethär går ju inte!", utbrister jag efter ett tag.
"Varför?", undrar elsk.
"För att det ser ut som att jag har en snopp!"
(På byxorna så är det en knut där fram, och när jag hade den långa tröjan över så stack knuten ut under tröjan på ett mycket suspekt sätt)
"Byt tröja då", föreslog elsk.
Sagt och gjort. Kortare tröja på.
"Men dethär går ju inte!", skriker jag.
"Varför?", undrar elsk.
"Dom här byxorna drar ju upp i röven, och det syns ju nu när jag har en kortare tröja!!"
"Byt byxor då", föreslog elsk diplomatiskt.
Sagt och gjort, andra byxor på.
"Men dethär går ju inte!" , tjöt jag sen.
"Varför?", suckar elsk.
"Nu syns ju troskanten!", utbrister jag desperat och får kämpa för att hålla tårarna borta.

"Men snälla älskling", skrattar elsk "Du ska på PROFYLAXKURS! Vem fan tror du bryr sig?"
"JAG VÄGRAR VARA EN SUNKIG MORSA!", skriker jag och tvingar på mig ett par stringtrosor."

Nä jag vet vad du menar.. Har också varit tvungen att uppdatera på den avdelningen. Inte allt som tur är.
Fattar inte att baken var tvungen att växa så, den var stor nog innan.. Att köpa nya bh:ar kändes inte riktigt lika illa. ;)

Tack! :bump:
Jo, det är ganska lagom storlek på magen faktiskt.
Lite jobbigt att knyta skorna bara.. :D

Men det är faktiskt inte jag som sa det från början, det är mina systrar. :angel:
Fast alltså.. det är ju menat som nåt positivt. :D Dom syftade på alla svarta 100-meterslöperskor och påstår att jag har en sån rumpa som sitter högt och putar. :rofl:

haha. Känner igen det där. Jag kan inte heller knyta skorna. Då måste jag sätta mig ner. Inte för att jag har någon stor mage alls, tvärt om. Men man är ju inte tom för det. Ibland känns det som att jag ska knäcka bebis på mitten när jag böjer mig framåt. :eek:

:rofl: Känner igen det där. Jag älskar ju kläder och mode jämt, och för mig är det alltid viktigt att känna mig fin när jag ska ut bland folk. Och nu känns det nästan ännu viktigare. Jag går ju in stenhårt för att bli en milf. :angel:

Fast nu har jag slutat köpa kläder för att vara fin med magen och börjat köpa kläder att vara fin i när magen är borta. Har köpt en helt underbar vit ullkappa från Gosha som jag bara drömmer om att komma i. :love:
Jättepraktiskt med hund och bebis, jag vet. :angel:

Jaja.. jag förstår.. hade väl precis sett nån lång show på Oprah om just det så jag blev lite stingslig. Gissade att du inte menade nåt ont. Du menar väl typ som J-Lo eller så? Det ska du nog inte skämmas över.

Jag ska fota imorgon. ;)
Blev iofs fotad av en på buke idag men jag har itne fått bilderna än. Och jag har Lars säckiga tröja på mig så som säger nog inte så mycket. :angel:

hej hej..
Nu är det nog dax att gå ut med att man ska ha bebis... :angel:
Jag är i vecka 20 och var på första ultraljudet igår..:bump:
Det blir en liten pojke!!! :banana::banana::banana:
Han är lite liten för sin ålder och har förstorade njurar (kanske någon mer här som fått det beskedet och kan berätta lite om det??), så nästa UL blir på Sjukhuset i Kristianstad i vecka 28..

men men.. här kommer lite bilder..

Här var jag i vecka 5 när jag fick reda på det:
17799134.jpg

fortsättning i nästa inlägg..

och i vecka 15.. (det har hänt jätte mycket sen dess.. får be gubben ta nya bilder idag..)
17799135.jpg

17799136.jpg

haha.. bebismage har man jue... :bump::bump:

Hej!

Välkommen hit och grattis till bebben i magen!:) :bump: :banana:
Vad innebär det att han har förstorade njurar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 188
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 296
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve