Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Hej!

Välkommen hit och grattis till bebben i magen!:) :bump: :banana:
Vad innebär det att han har förstorade njurar?

Tack så mycket..

Igentligen så vet jag ingenting, mer än att man kan behöva byta ut dom då hjärtat jobbar extra för att försörja njurarna.. Sen ökar det risken för diabetes och att han kommer ha väldigt lätt för att få urinvägsinfektion senare vilket ju kan medföra sterilitet osv...
Eftersom att hjärtat jobbar mer, så kommer han aldrig kunna bli elitidrottsman, då hjärtat inte orkar jobba runt som det ska och då blir han trött fortare.
Men det är ju inget han behöver må dåligt av, men lite synd om han skulle vilja det en dag.

men men.. det är min "knodd" iaf. och jag älskar honom precis som han är.. Älskade lille Ville

Här är han förresten:
17799567.jpg

Åh ok. Men då låter det som han kommer kunna klara sig normalt ändå men avstå från hårt sportande.:)
Kul med UL-bilderna! :)

Åh ok. Men då låter det som han kommer kunna klara sig normalt ändå men avstå från hårt sportande.:)
Kul med UL-bilderna! :)

jadå.. det var vad dom sa iaf.. han kommer inte må dålig iaf.. vilket är det viktigaste..
det är unjefär som jag.. Jag födde som en "bluebaby", med underutvecklade lungor och hjärta och det är samma för mig.. men jag rider och håller igång endå.. visst, jag orkade kanske inte springa dom där 3 km i skolan som alla andra, men dåligt har jag inte mått iaf..

Jaa.. vist är dom fina.. han ser så klar ut fast han bara är 19-20cm lång.. skumt det där..

Idag gjorde pyret något som INTE var så mysigt och skönt..:crazy: Typ sparkade in under revbenet.
Som tur var inte så länge, h*n flyttade sig när jag tröck med handen under..:bow::D

Här är veckans bild på magen, v26:
phpyruqmj.jpg

Är i vecka 21 (20+1). Magbilderna är från vecka 20 ;) Ni får gärna gissa på vad ni tror det är! ;) (jag vet..)

picture1_1200583168.jpg

bild_33_1200579911.jpg

024_1200423116.jpg

Ultraljud från vecka 19 (18+5)

picture2_1199993564.jpg

picture1_1199993540.jpg

kl

Min mage i v 36.
Photo_18942_750826.JPG

Har gått in i v 37 nu men inte hunnit fota så jag får uppdatera med ny bild imorgon eller nåt. :D

*delvis kl*

Känns som evigheter sedan man var med i den här tråden!

Vad fina ni är allihopa.
Ni som snart ska ha: passa på att vila mycket för efter småskruttarna kommit blir det ingen rast o ro!! :angel: Men massa mys och gos! :love:

En sån söt liten mage du har!! :love:
Själv ser jag ut som att jag har svalt Globen...

17940911.jpg

Förhoppningsvis blir det ingen bild från v 41.. :p

Haha tack!! Jo det känns nästan som det är risk för att den exploderar snart!! :D I natt var den stenhård hela natten, asjobbigt.. Gick inte att vända på sig för så fort jag låg på rygg gjorde det jätteont. Ska bli skönt att den "försvinner" snart ;)
Fast då lär man sakna den lite..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 188
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 296
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve