Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Oh vilken liten och gullig mage :love:

Borde igentligen blocka mig själv från den här tråden, blir ju så sugen på en till :love:

Tackar. :D

Själv börjar jag vara ganska sugen på vad den här magen ska leda till. :angel::love:
Men inte inatt för sambon är på krogen. Men jag sa att bara därför lär väl vattnet gå så att man måste åka taxi dom 5 milen till BB. :rofl:

Den hårdnar rätt så ofta ja! Men i övrigt känns det precis som förut.. jag bara väntar på nåt enda tecken på att det möjligtvis kan vara på g..! :bump: Hur började det för dig? Minns att ditt vatten gick i sängen väl? Men kände du nåt innan det?

På söndagen var magen hård typ hela tiden, jag kände mig lite varm och hungrig, min mamma såg att det var något på gång. Mitt i veckan ringde jag henne och sa att de måste komma hit på en sista middag innan bebisen kommer. Vet inte om jag omedvetet visste att det var på G.

Vid 1-2 tiden på natten var jag upp och kissa och då var bebisen galen i magen och sparkade mellan revbenen, innan sparka han alltid på min högra sida. Såg också att mina ben var väldigt svullna och kände lixom på mig att snart är det nog dags.

Vid 05:05 vaknade jag av ljudet som om någon spräcker en ballong, det lät verkligen högt och knäppte till i magen/muffen och så vart de blött ända ner till knäna :D

Ringde förlossningen, duschade, starta en tråd på bukefalos (mkt viktigt) och då började värkarna lite försiktigt strax efter kl 06:00. Försökte äta frukost men de gick inte så vi besluta oss för att åka in. Och sen 08:04 var han ute, han precis hoppa från undersökningssängen till förlossningssängen och få lustgasen i handen till 1a krystvärken.

Nu har jag äntligen tagit mig för att fota magen. Såhär ser jag ut i slutet av v 37.

Photo_18942_754184.JPG

En sån där liten mini-mage hade jag också :p. Trots detta vägde bebis nästan 4 kg :o. Men det var skönt att känna sig rörlig hela graviditeten! Snygga jeans föresten :p

paula0708b_1187608458.jpg

min mage var lite mindre och min son vägde 4440gram! enligt bm så skulle bebisens vikt va ca 3kg

min mage var lite mindre och min son vägde 4440gram! enligt bm så skulle bebisens vikt va ca 3kg

Ha ha, vilken chock när du klämde ut sådan bjässe då :p.
Jag blev faktiskt förvånad själv att min flicka var så stor, när alla påpekade jag hade så liten mage. Trodde jag skulle föda "minibebis" på 3 kg som min mamma gjort fyra ggr, men tji fick jag!

Lät väldigt smidigt och bra det.! :) Önskar mig ett sånt förlopp jag också..
Idag har jag känt mig konstig.. nästan lite febrig och på halvdåligt humör. Men annars inget nytt under solen. Bebben är helvild där inne, särskilt när jag försöker spela Guitar hero..:D Har gitarren på magen och den hoppar upp och ner av sparkarna. Plutten kanske gillar hårdrock redan, eller så är det protester! ;)

Din bebbe kommer att älska GuitarHero sedan då den kommit ut. ;) Jag spelade massor då Emil låg i magen & nu när jag eller sambon spelar så blir han alltid lugn och ligger/sitter helt faschinerad & bara lyssnar. :D

-Lånar knapp-

Wohoo, vad häftigt det är med magen nu! :D
Jag verkligen ser och känner var bebisen ligger och när h*n vänder sig :love:
Igår när jag hade duschat och la mig på sängen en stund så såg magen helt freaky ut :D Var helt sned och stod upp jättemycket på hela högersidan!

Sen tidigt imorse när jag varit på toa och lagt mig igen. Sambon hade precis klivit upp, så gjorde bebis något skumt i magen :D Det som rörde sig i magen och sen började det kittla som f-n långt ut på högra sidan. Sambon kom in och undrade vad det var jag skrattade åt. Han försökte känna men då slutade det. :D
Hihi, så häftigt! :love:

jo det avr en chock när han kom,förlossningen började lätt men slutade tyvärr me en sugklocka(och det kan man förstå värför!) svårförlossning. ska jag ha fler barn igen så ska jag ha på papper att jag får ett kjesansnitt, då jag var förlossningsrädd inför denna förlossningen och fick inte mkt hjälp....annars blir det inte fler barn...jag sprack ganska mkt

Låter perfekt det! Är ju värsta bästa tidsfördrivet..! :) Och om bebben gillar det sen är det ju helt suveränt! :D

Ja där hade det hänt en del minsann!! :D Men än är du liten och söt.. snart går du in i "svalt en jordglobs-fasen". Så njut! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 188
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 296
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4