Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Jag som i vanliga fall har ett niggerass välkomnar bara om min rumpa skulle vilja återgå till sin vanliga form. :angel:
Nu är den helt enorm! :eek:

Tror du blir av med dom kilona snabbt eftersom du är så aktiv av dig som du är. Att ha hundarna är ju ett + :)

17:e februari är jag beräknad till. Står 16:e här på buke, jag har inte tagit mig för att ändra när jag blev flyttad en dag efter UL i v 18. :angel: :rofl:
Åh, jag blev flyttad från den 17:e februari till den 16:e på UL - fast förra året då ;) *nostalgi* (ja sen kom hon ju den 23:e... :smirk:)

Men jag har bara gett mig tusan på att jag inte ska tappa allt för mycket av kondis och muskelstyrka. Känns som att jag borde ha igen det vid förlossningen att jag inte bara pillat navel i 9 månader. :angel:
Försöker i alla fall intala mig själv det. ;)
Absolut, men framför allt efter förlossningen! Det finns väl ingen tid i livet då man har större nytta av en hyfsad fysik och kondition än som nybliven förälder: alla lyft, man klarar sömnbrist bättre etc etc. Synd att så många slutar motionera helt när de blir gravida, då gör man sig nog en väldig otjänst tror jag.

Själv kan jag skryta med att ha fått högsta möjliga poäng på konditionstestet vi gjorde på jobbet - när jag var i vecka 39 :p

(Måste dock tillägga att jag har full förståelse för att alla inte kan röra på sig så jättemycket pga onda fogar och liknande.)

Sen vet du väl att vid ett amningstillfälle förbränner man lika mkt kalorier som 1 timmes joggning!!
Nä fast vänta här nu - nog för att amning kostar kalorier men det där var nog lite väl optimistiskt (tyvärr) :D

Jag har för mig att amningen kräver ungefär 600 kalorier per dygn som mest (kan kolla senare, det står i en tjock bibba från Livsmedelsverket som jag har här hemma). Och det är väl ungefär som en timmas joggning (eller lite mer då kanske). Däremot har man visat att amningen i större utsträckning tar av fettet på underkroppen, vilket jag och andra med f.d. rövar som lagårdsdörrar tackar för ;)

17723799.jpg

Vecka 39 (38+1). trött och småsur min.. ;)
Bebis är nu fixerad och klar för att komma ut. Vilket hellre får bli förr än senare!
BM var tvungen att känna invändigt för att kunna avgöra hur h*n låg, sådär kul.. men det gick väldigt bra faktiskt. (Jag har varit jätterädd för undersökningar "där nere"..) Har blivit härdad när det gäller blodprov också, så man kan säga att det är personutvecklande att vara gravid! :D

Grattis till fixeringen! :)

Men blodprov, har du fått göra flera? Eller räknar du med stick i fingret?

Tack! :)
Har fått ta två blodprov i armen. Förr hade jag grinat och hackat tänder..:cry: Men nu har jag blivit en stor flicka.. :D Och ett antal i fingret, som ju faktiskt gör ondare.

Grattis till fixeringen! :)

Men blodprov, har du fått göra flera? Eller räknar du med stick i fingret?

När jag väntade min första var det riktiga blodprov som gällde hela tiden, inte ett enda stick i fingret... Många blodprov blev det (6 eller 7 st totalt tror jag...)
Har nu flyttat, och av förklarliga skäl bytt BM, och här är det tydligen stick i fingret som gäller mest..

När jag väntade min första var det riktiga blodprov som gällde hela tiden, inte ett enda stick i fingret... Många blodprov blev det (6 eller 7 st totalt tror jag...)
Har nu flyttat, och av förklarliga skäl bytt BM, och här är det tydligen stick i fingret som gäller mest..

Usch det låter inte skoj.. Jag tycker mitt enda räcker alldeles utmärkt. :D Men sen har det blivit stick i fingret flertalet gånger, men det har jag inga problem med.

Jag tror inte du är en ond människa...;) men jag tror att Luther King vänder sig i graven av det du skriver om din rumpa!:eek:

Har fått stick i fingret vid två tillfällen och ett i armen en gång hos BM..

*kl*

Kom på att jag det var länge sedan sista så jag uppdaterar med nya bilder;

35 veckor + 3 dagar (innan vändning);
th_35v3-fram.jpg
th_35v3-sida.jpg

36 fulla veckor (dagen efter vändning);
th_36v-fram.jpg
th_36v-sida.jpg

39 veckor + 3 dagar (bf på fredag);
th_39v3fram.jpg
th_39v3sida.jpg

Det börjar bli svårt att få med magen på bild framifrån nu :D

Jag tror inte du är en ond människa...;) men jag tror att Luther King vänder sig i graven av det du skriver om din rumpa!:eek:

Jag vänder mig också, fast av skratt. :angel: För igår när jag skulle ut med hundarna gick inte mina strumpbyxor upp över rumpan längre. :rofl:
Sambon skrattade han med och sprang efter kameran men som tur är hann jag få av dom. :D

Jag vänder mig också, fast av skratt. :angel: För igår när jag skulle ut med hundarna gick inte mina strumpbyxor upp över rumpan längre. :rofl:
Sambon skrattade han med och sprang efter kameran men som tur är hann jag få av dom. :D

Det här inlägget fick mig att tänka på ett så himla fiffigt tips jag läste nånstans.. Att man skulle sätta på sig strumpbyxorna bakochfram när magen växte, så magen skulle vara i rump-utrymmet. Var 17 man skulle få plats med rumpan nånstans har jag ingen aning! :confused:
Själv har jag fått lov att köpa leggings för gravida..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 194
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 296
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar