Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Jag känner att jag har börjat dega ihop redan! :eek:
På bara några dagar har jag börjat känna mig sprickfärdig. Fast än alla som ser mig fortfarande chockat säger att jag är miniliten när dom får höra hur långt gången jag är så känner jag mig enorm. Det spänner och drar i skinnet hela tiden och jag har börjat få sammandragningar som tusan. Och efter 7 h ståendes på jobbet kan jag tala om att det känns i ryggen.
Pust!
Och jag vill nästan gråta varje gång jag ska plocka upp saker från golvet för golvet har aldrig känts så långt borta som det är nu. :o:rofl:

Men för hundarnas skull kämpar jag ändå på. Jag orkar inte motionera dom lika mycket som vanligt, men vi satsar på en promenad på minst en timme om dagen där dom får springa lösa hela turen. Dom håller sig faktiskt riktigt lugna och snälla. :bow:
Och jag och dvärgpinschern har flyttat in lydnadsträningen till vardagsrummet istället för att gå ut i snön och göra det. :angel:

Jo, det är moderkakan som ligger ivägen. Så har den inte flyttat sig den 27:e december kommer jag att få tid för snitt.
Jag hoppas verkligen att den har gjort det. Men då vill jag att dom ska vara 100 % säkra på att den verkligen har gjort det. Jag litar inte alls på hon som gjorde mitt första UL här.
Hon glömde först bort att ens titta efter moderkakans läge. :eek: Sen när jag var på väg ut kom hon på det så jag fick lägga mig ner igen. Men hon kunde inte hitta den över huvud taget så hon bad mig att ringa och boka ny tid till slutet av december. Sen åkte jag ju in till förlossningen några veckor senare och förlossningsläkaren hittade i alla fall moderkakan och konstaterade då att den låg ivägen för bebis väg ut.

Får väl hoppas på att någon annan gör mitt UL i december. :angel:

Hehe jag vet, benen har helt plötsligt blivit våldsamt långa, golvet är en mil bort, likaså fötterna när man ska ta på strumpor! Jag har kommit så långt att jag faktiskt ber sambon om hjälp att ta upp grejjer från golvet. Om jag ska sätta i dammsugarkontakten i uttaget dimper jag ner på golvet och njuter av att det i alla fall går fort nedåt.... Sen börjar en lång mödosam kamp att komma upp igen. Men, jag har ju ingen brådska :D.

Katten har för vana att väcka mej vid fyra på natten för att han vill gå ut (jag har inte mage att slänga ut honom på kvällen och tänker att snart kommer jag ändå få vakna tio gånger per natt) genom att vässa klorna på sängen. I vanliga fall är det inga problem, jag lyfter upp honom och släpper ut honom. Men nu! Bara att ta sej UR sängen är tungt, sen är jag halvt yr och har ont i bäckenet plus att jag måste kissa, och då måste jag BÖJA mej ner och ta tag i en busig katt som attackerar min arm med klor och tänder... Monster!

Hunden har jag löst så att jag tar med mej ipoden upp på fältet, sätter mej ner på en bit överbliven isolering (vi bygger hus) och sjunger under tiden som hon galopperar omkring och jagar kaniner. Men det är ändå inte samma sak som att gå en lång runda i bergen...

Och SOM jag längtar efter ett glas vin! Drack två teskedar häromdagen och NJÖT i fulla drag av smaken.

Hoppas att moderkakan har flyttat sej, tänk om de inte sett det alls! Annars är det ju bra att de uppmärksammat det så att du kan få hjälp med ett snitt.

kl

Här är min mage i v 27.

Den ser inte lika stor ut på bild som den gör uppifrån :o

KL

Vecka 37 + nånting

Mage6.jpg

Min mage står rätt ut. Det syns absolut ingenting bakifrån :D

Ja tydligen tror folk det fortfranade då alla skriver om sånt, "det är en flick/pojkmage" osv.Men jag tycker hittills det varit tvärtom, man säger att liten mage som man bär lågt är flicka & att stor , hög mage med "rand" är pojke, men hittills har det varit tvärtom på de flesta jag vet.

Vad fint skrivet!:) Det är ju sant att det är livets strålar. Man får försöka se det på det viset iaf. ;) Ännu har inga dykt upp på mig, men det är väl inte för sent antar jag.

16541347.jpg

Syns ju på magen att vi betett oss som kaniner, så valet av utklädnad var självklart på maskeraden häromveckan. :angel:

Fin=)
Va tiden går fort! De va ju allderles nyss som du startade din "anonyma" jag är gravid- tråd=)

Ja gud, den springer iväg. Jag har alltid känt som att det är ju en evighet kvar tills bebis kommer.
Men nu har tom folk jag inte känner börjat se att jag är gravid och kommentera magen och gratulera. Och när dom frågar när det är dags och man svarar "Februari" så ser dom ut såhär: :eek: :) Och utbrister "Gud, det är ju snaaart! Vad liten du är!" :rofl:

Och så inser man.. Gud.. det är ju faktiskt snart. :eek::o:D:love:

*knapplån

Har inte hunnit lägga in min senaste magbild... Från i torsdags, då var jag i v 41:
tors.JPG

Två dagar senare kom den här gossen ut:
4dagar1.JPG

Han är idag fyra dagar gammal.:love::love::love:

Hehe det händer mycket på 10 veckor kan jag lova!
Jag gick upp över 1kg i veckan på slutet :angel: Fast jag bara kunde äta filmjölk med banan ;)

Och när jag var och besökte min gamla ridskola i förra veckan var det t.om vissa som frågade vems bebis jag bar på :rofl:
-Men du var ju här aldelles nyss ju och då hade du ingen mage, och du red ju och du tävlade ju, var du gravid då??

Åhh vad jag saknar min mage :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 136
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka