Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Ok!

Vad mjuk och gosig din mage ser ut! :)
Min ser ut/känns som en sprickfärdig ballong! :crazy:

På dagarna känns magen "lätt", men kvällarna då vet jag inte riktigt var h*n försöker att göra för det känns som om jag ska spricka..
När har du din Bf-dag??, har för mig att det inte var många dagar efter mig..?

Ibland vet jag inte vad min gör därinne, känns som h*n inte riktigt får plats att böka runt så mycket som h*n skulle vilja!

Jag har BF 20/12, så jag har några veckor kvar.

*kl*

Två veckor sedan sista bilderna så här kommer uppdatering.
Bilderna är tagna idag i vecka 31 + 6;
th_31v6sida.jpg

th_31v6fram.jpg

Bebis ligger med rumpan ner så nu börjar jag bli nojig att den inte skall vända på sig..
Den har ju å andra sidan ett par veckor på sig men man funderar ju ändå på det liksom :crazy: :D

men shit vilka ¨"små" magar de flesta har här, ser så fina ut!! Jag själv fick rejäl mage i 3:e månaden, och vandrade från 63 kg upp till 99,9 kg...... Och foglossning så man var ju rätt "rörselsehindrad" (om man nu får skriva så). Har fortfarande efter 2,5 år svårt att få bort alla kg! skit trist... har ca 18 kvar.. :( men ungen är en stor lycka & charmör! :)

16631823.jpg

V 31+2.

Nu börjar det kännas på allvar att det är nåt stort där inne..! H*n har en förkärlek till att sparka och trycka på revbenen, vilket inte är så hemskt skönt! :p Har sammandragningar jätteofta, pulsen ökar och magen blir stenhård. Enda gången det gjort ont var när vi sprungit på stan för länge.. blev nog lite överansträngd i mitt bebis-shoppande!

Har iaf fått tag på lite smått och gott nu och då börjar det kännas mer verkligt.. Köpte ett blöjpaket idag och det kändes sååå märkligt att stå i den hyllan och titta på allvar!! :D

I torsdags var vi på studiebesök på förlossningen. Lite skräckblandad förtjusning inför det hela måste jag säga.. ett sjukhus är alltid ett sjukhus.

Så.. det var en liten uppdatering från mig..! Hur är det med er andra?? Håll igång tråden!! :banana::banana::bump:

Visst är det skumt det där med blöjor, det finns ju hur många som helst för samma vikt! Jag har köpt ett paket och packat ner i bebisväskan, här får man inga på BB.

Jag tycker min mage är så tråkig nu, den växer inte alls känns det som. Den har flyttat sej lite ner så det känns som att den sitter mellan benen istället för på magen! Eller ja alltså där magen brukade vara. Jag bjuder på en liggbild också där man ser mina fiiina bristningar!
V 34+4

*kl*
Vad härligt med alla magar. Ska bli spännade när magen börjar växa, Går själv in i vecka 10 så än på ett tag lär det inte hända något.

Hihi det är skittråkigt att vänta på att magen ska komma, sen när den väl är där tröttnar man och vill bara ha en bebis! Ska man nånsin bli nöjd? :D

vet du vad det e för kön?? e bara nyfiken...får gärna pma....

Nej vi har inte kollat, det får bli en överraskning! Det är en vadslagning igång bland vännerna. Är ungefär lika många på varje "sida" så att säga.. själv har jag ingen aning alls! :)

Vindvissla: När fick du bristningarna? Jag kollar varje dag, men har inte hittat några ännu..! Är däremot helt ådrig och har några smärre åderbråck. Min mamma och mormor har kopiöst mycket åderbråck på benen.. bådar inte gott! :eek:

Jag tycker också att min ser mycket mindre ut på bild än i verkligheten!

Här kommer mina nya (v.36), tycker att den har sjunkit en aning.
Men det kan vara att jag tycker den känns tyngre bara :o

16554988.jpg

16555009.jpg

Är det en pojk eller flickmage? Gissa på! :p

ser ut som en pojke. påminner om min och jag fick en pojke. men jag kan ju hahelt fel.
har du gjort kön testet p¨å gravid.se? det stämde på mig iallafall

Vindvissla: När fick du bristningarna? Jag kollar varje dag, men har inte hittat några ännu..! Är däremot helt ådrig och har några smärre åderbråck. Min mamma och mormor har kopiöst mycket åderbråck på benen.. bådar inte gott! :eek:

Ca två veckor sen kom den första lilla strimman. :(

Det är egentligen inget som stör mej, de kommer ju bli vita efter ett tag, men det hade varit skönt att slippa ändå! Hoppas du slipper! Åderbråck har jag inte sett något än tack och lov! :)

Den här texten hittade jag, tror det var på fl men det kan ha varit här också, tyckte den var så fin och sparade den om utifall att jag skulle få bristningar så skulle jag skicka den till min mamma, och det har jag ju fått nu!

Hyllning till strimmorna, av Prodigy (ankomst januari 05 på aff)

"En vacker kvinna går stolt över stranden med höfter som vaggar moget och inbjudande. Över hennes mage sprider sig livets strålar och förenas i navet för livets start, blänkande silverstrimmor under solens varma tunga.

För vissa en styggelse, en skadad kropp som aldrig återgår till en ung flickas orörda tanighet. För andra är det livets sätt att markera att denna kvinna varit med om livets under, hon har skänkt liv. Magens mjukhet, de runda höfterna och bröstens fyllighet antyder att denna kvinna upplevt denna unika, och ej för alla förunnade, händelse mer än en gång.

Säkra steg styr hennes gång och hon lyser i sin egendomliga vishet där hon går, hon vet nåt vi inte vet. Hon bär på en hemlighet och vackra minnen som vi avundas. Blickar av blandade känslor följer henne framåt, hon bryr sig inte om vilket. Hon är stolt över sin kropp och de gåvor den givit henne.

Jag har beundrat denna kvinna, min mor, hela mitt liv. Avundsjukt sett solen leka över silverstrimmor som för mig kännetecknar kvinnlighet och sinnlighet på samma gång.

Nu delar jag hennes hemlighet, hennes vackra minne av en livslång upplevelse som förändrade mitt liv genom ett möte med en okänd men ack så älskad individ. Min mage bär livets strålar över sin mjukhet. I min kvinnlighet är jag vacker och gnistrar."

Håller tummarna att du slipper dem! :D

ser ut som en pojke. påminner om min och jag fick en pojke. men jag kan ju hahelt fel.
har du gjort kön testet p¨å gravid.se? det stämde på mig iallafall

Testet visade pojke på 3 frågor och flicka på 2.
"kinesiska kalendern" visade pojke.

Tror att det är en pojke till, tycker att magen ser likadan ut som sist.

Sambon är också helt övertygad att det är en pojke!

Men det är ändå lite spännade att inte riktigt veta :)

För mig visade kinesiska kalendern på flicka, testet visade på flicka på 3 av 5 frågor och ultraljudet visade också vad som mest troligt var en flicka.

Så vi får se om det kommer en liten flicka eller om det bara är en väldigt lurig pojke.
Med tanke på hur lurig bebis pappa är skulle det inte förvåna mig om bebis börjar spela mig spratt och försöka luras redan nu. :angel::rofl:

Jag tror ni kommer att få en flicka, känner det på mig. :D

Jag var av någon anledning helt säker på att vi skulle få en pojke, vet inte varför, bara kändes så. Och alla tester jag gjorde (på skojs skull) visade på pojke. Sista gången jag träffade BM så sa hon att hon osså trode på pojke utan att veta om att jag trode det. :D

För mig var den 50/50 på gissningar å tester på nätet.

Min mage var väldigt lik min kompis, jag fick pojke å hon en flicka!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 138
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka