Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Tack! Fast lite laskigt ar det ocksa, hur ska jag klara av TVA bebisar pa en gang, jag som inte ens vet hur man byter en bloja :eek:

Jag har nu blivit utskalld av flera olika barnmorskor for att jag inte har packat sjukhusvaskan an :o
Vad ska man ha i den egentligen :confused:

Det går bra, jag var oxå jätte orolig men jag byter blöjor, ammar och allt som jag itne gjort annat!

Jag hade i min väska:
-Kamera
-Min journal
-Hemgångskläder till bebis
-Nessesär med: tandborste, tandkräm, hårborste. Shampoo, balsam och tvål som jag hällde i små reseflaskor från apoteket. bindor och amningsilägg.
-Tröja, byxor, underkläder och strumpor till mig.

Jag hade i min väska:
-Kamera
-Min journal
-Hemgångskläder till bebis
-Nessesär med: tandborste, tandkräm, hårborste. Shampoo, balsam och tvål som jag hällde i små reseflaskor från apoteket. bindor och amningsilägg.
-Tröja, byxor, underkläder och strumpor till mig.
Lägger till lite på pmm:s lista. Någon sysselsättning till dig, typ korsord, en bok eller vad som helst. Min bebis sov hela dagen efter att han föddes och min sambo var hemma hela dagen och tog hand om hästarna. Jag hade jättetråkigt..

Du ska föda i England va? Jag har kollat lite på Irländska sidor och här får man t ex inte kläder eller blöjor till barnet, så det gäller att packa det också. Jag fick en lista av bm från sjukhuset där det stod basics vad man skulle ha med sej...

Ska vi ha typ samtidigt? Jag är i v 33+5 idag. Min mage ser likadan ut som din typ och jag har också fått en massa bristningar på magen de senaste två veckorna. :(

Men nu syns det att det faktiskt växer i din fina mage! :)

Här är min mage i fredags, v18(17+1):

v18171.jpg

Ja, då skiljer det ju inte många dagar mellan oss. De där rackarns bristningarna attackerade utan förvarning, de kom verkligen över natten och blir bara fler och fler. Har fotat magen från den "fina" sidan.

Nu jävlar börjar jag få rejäl kagge. :D Inte bara där jag blivit lite rund. :angel: Bebis sparkar så att hela magen gungar och jag börjar vara helt öm i revbenen. Skitunge. :p
Helt i slutet av v 28.

Photo_18942_696391.JPG

Nu ska vi se här..

En magbild lyckades vi fota förra veckan (V 25).
Tycker den ser ganska liten ut på bilden, om man jämför med hur den ser ut uppifrån :eek:

*kl*

En bild från vecka 40.. snart kommer den lille :love:

16554972.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker också att min ser mycket mindre ut på bild än i verkligheten!

Här kommer mina nya (v.36), tycker att den har sjunkit en aning.
Men det kan vara att jag tycker den känns tyngre bara :o

16554988.jpg

16555009.jpg

Är det en pojk eller flickmage? Gissa på! :p

Senast ändrad av en moderator:

den 29 November.. så jag är en dag för tidig med att lägga ut
v.40 bilden :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 138
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka