Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

helt klart pojk mage! jag har aldrig gissat fel,ännu i allafall

Testet visade pojke på 3 frågor och flicka på 2.
"kinesiska kalendern" visade pojke.

Tror att det är en pojke till, tycker att magen ser likadan ut som sist.

Sambon är också helt övertygad att det är en pojke!

Men det är ändå lite spännade att inte riktigt veta :)

min sambo var övertygad han med om att det var en loke och inte en freja.......
alla test stämde......

KL

Ngt som stämmer väldigt bra in på hela min omgivning är om tex om mormodern fick en pojke som första barn så får flickan en flicka, alltså tvärtom.

Min mamma fick en flicka som första barn & jag fick en pojke.
Inga vetenskapiga bevis men när min kompis sa det åt mej började jag kolla upp hela omgivningen, släktingar , kompisar & deras släktigar & det har bara varit 2 undantag av alla.
Alltså att mormodern fått en flicka först & dottern oxå fått en flicka i sin tur.

Jag hade som sagt flickmage & alla tecken på en flicka men det var en pojke, & nu hoppas jag på en till pojke nästa gång, de är visst lättare :D

Jag har en "tjej-släkt".
Vi syskon är 3 flickor och min mamma har bara en syster, hon har en dotter.

Min syster har 2 flickor och 2 pojkar. (en förstfödd flicka).

Så det stämmer inte på oss :)

På sambons sida är det 50/50 pojkar, flickor.

Vi är också en riktig tjejsläkt. I mammas led var dom 3 tjejer och 1 pojke. Mamma har bara fått döttrar och av alla hennes syskons barn har det bara kommit 3 pojkar.
Sambons släkt är om möjligt ännu mer tjejstark. Han har väldigt stor släkt med en massa kusiner och allt vad det är, och dom är 2 pojkar av alla kusiner. :D
Så här tror precis alla att jag ska få en tjej. Dom ler bara och säger att jag ska väl följa familjetraditionen och få en flicka.
Även om mamma erkände att det skulle ju vara roligt med en pojke för en gångs skull. :D

Vi är oxå fler tjejer i min kusinskara (3 killar, 6 tjejer)
Hittills så har vi kusiner (2 st) lyckats producera 2 killar & 3 tjejer.

Farmors förstfödda var en flicka, flickans förstfödda var en son.
Mormors förstfödda var en flicka, flickans förstfödda var en flicka.
Nu var visserligen inte jag förstfödd (nr 2 ) men jag fick oxå en flicka först.

En av sambons kompisar fick oxå barn i oktober, på hennes sida var de en tjejsläkt men nu fick de en pojke.

Jag kan inte riktigt avgöra om jag har en tjej eller killsläkt, morsan hade 12 syskon(några har dött nu), fast de var ju flest pojkar..farsan 4 syskon & där var det flest pojkar men med så många barn är det ju svårt att avgöra sånt.
Skaffar man nog många får man ju olika kön för det mesta.

Får se vad det blir nästa gång då, vill helst planera in en ny familjemedlem nästa år nån gång:)

vi är också en tjej släkt , på mammas sida. mamma har 8 systrar och 1 bror. Jag har 4 systrar och 2 bröder. Själv har jag en pojk och två tjejer, min storasyster en av varje och min en lillasyster har en tjej.

Det stämmer inte på mig.
Min mamma fick två pojkar i rad, det fick även jag.

Förövrigt kan väl ingen tro att det går att se på magen vad det är för kön på barnet?
Det stämmer ju lika bra som hjärtslagen.

Även om ingenting sånt kan säga vad det blir är det ju alltid kul att gissa. :angel::D
Fast jag ska in på UL igen den 27:e december så då ska jag höra om dom inte vill tjuvkika igen och ge en andra gissning. :angel: Då kommer dom eventuellt att kika med 3D ultraljud också så då blir det ju lättare att se.
Då är jag ju v 32 eller 33 så då borde dom ju kunna se. Hoppas jag. Lillan kan i alla fall inte sprattla lika förbannat då. Säger dom i alla fall. Jag vet inte om jag märkt av det än. :angel:

Ja, gissa är alltid kul.
Men vissa verkar helt seriöst tro att går att se på nåt annat sätt än UL eller fostervattenprov.

Hoppas ni kan se vad det är för kön på eran kotte.

Jag hoppas det jag med. Inte för att det spelar någon roll, jag blir lika glad för både en flicka eller en pojke. Men jag är ju såå nyfiken. :D

Fast det viktigaste är att dom kan se att allt står rätt till så att jag kan gå till en förlossning utan att behöva vara rädd att dö på riktigt.
Förlossningsläkaren här var vänlig nog att tala om för mig vid senaste UL att vid en vanlig förlossning skulle både jag och bebis dö som det såg ut då.

Kanske inte så konstigt att jag har sjuka nojjor inför förlossningen. :crazy:

Men jag hoppas att detta UL ska visa på att allt är normalt, att jag kan gå igenom en vanlig förlossning utan att riskera att ta livet av oss, och att jag får en lätt förlossning med världens sötaste lilla unge sen. :love:

Hade du moderkakan ivägen för eh, vad heter det, utgångshålet eller nåt? Har för mej det iaf. Hoppas den har flyttat på sej i så fall...

Här är jag i v 36, jag har skittråkigt, allt är packat och fixat och det regnar ute och jag får inte plats i mina regnkläder plus att jag har foglossning så jag kan inte gå på några promenader. Hunden tycker jag är skittråkig...

Jag har också börjat dega ihop totalt.

Har varit hurtig hela graviditeten cyklat, promenerat och hållt igång. Men nu tar allt stopp!!

Orkade knappt dra upp sonens pulka i backen och snöbollskrig var ju bara att drömma om, fick sammandragningar varje gång jag böjde mig ner... Hundarna har gett upp att tjata på mig, så dom "vaknar" inte förrns sambon kommer hem.

Har så himla tråkigt, jag är glad att sonen är så pass stor att han förstår att mamma inte orkar allt som jag brukar och anpassar sig efter det, han är underbar :love::love:

Nu vill jag ha bebis ute (men inte föda :crazy:)

*kl*

Här är min mage i vecka 32+6;
th_326sida.jpg

th_326fram.jpg

Flera gånger denna veckan har jag haft känslan av att jag är på väg att spricka..
När jag nu jämnför med förra veckans bild så förstår jag varför :crazy::D
Kolla själva;
vecka 31 + 6
th_31v6sida.jpg
Vecka 32 + 6
th_326sida.jpg

Oj ja din mage har växt rejält senaste veckan! Fiiin!!!

Jolanta TACK :love: det behövde jag höra.... Fast jag längtar tills bebisen är ute!

Jag förstår det, det kan jag lova att jag också gjorde! Jag gjorde ju slut med alla här på Buke för att jag vart så deppig för att Arvid aldrig ville komma ut.

Nu hade han gärna fått hoppa in i magen igen, åtminstone när han har sina "skrika 3 timmar i sträck" perioder. ;)

Hehe jo det kommer jag ihåg. Fullt förståeligt dessutom - dagar blir väldigt långa när man börjar räkna sekunder... Vi visste ju att du skulle komma tillbaka när du pluppat ut Arvid ändå :)

Jag har inte börjat räkna sekunderna än, har fortfarande 30 nånting dagar kvar till bf...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 138
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka