Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Hur går det för er? Växer magarna? Min har hållt samma mått i en månad nu, skittråkigt. Det är bara bebisen som växer och får mindre rum att röra på sej! Jag går på föräldrakurs eller vad det heter och förra veckan fick jag se epiduralnålen :eek::eek: den är stor...

Nästa vecka ska vi på studiebesök på the labour ward och det känns som att man kan förbereda sej bättre om man vet hur stället ser ut där man kommer att föda. 25 dagar kvar till bf.... :)

*Kl*

Nu är jag nere på 2-siffriga tal i nedräkningen, 98 dagar till BF! :D

Här är tjockismagen första dagen i vecka 27...

Och jag satt just och tittade på den där filmen med längtan..... Sa just till sambon att jag saknar magen lite jag :angel:. Dags att göra en ny sa han då :o

Hehe det var ju kul att kunna orsaka så olika reaktioner! Jag tyckte v 25 var ganska lagom storleksmässigt. Nu får den gärna komma ut!
Men är det verkligen så att man saknar magen? Förutom när bebisen sparkar lite sött alltså? För mej är den mest i vägen och om det inte legat någon bebis i den hade jag definitivt varit uppe och sprungit maraton i bergen! Förstår inte hur en del män kan leva med jätteölmagar halva livet! :D

Jag kan svara på din fråga eftersom jag sa att jag saknar magen - nej, jag saknar inte själva magen i sig, utan sparkarna och känslan av att man skapat ett liv:)

Tänkte väl det ;)

Förstår att man saknar sparkarna, det måste kännas helt tomt efteråt innan man förstått att den kommit ut! :D

va stor den har blivit!=)

Men hur kommer det sig att alla foton är tagna på samma ställe?=)

Men är det verkligen så att man saknar magen? Förutom när bebisen sparkar lite sött alltså?

Rasmus är 1½ månad nu, och jag gråter, eller snarare störtbölar när jag kollar på mina magbilder :o

Fast han misshandlade mig innefrån och magen i slutet bara var i vägen.
Min mage och mina graviditets kg försvann på 2 veckor, nu känner jag mig bara liten, ful och spinkig. Jag vill kunna vara gravid och vacker hela mitt liv :love:

Rasmus är 1½ månad nu, och jag gråter, eller snarare störtbölar när jag kollar på mina magbilder :o

Fast han misshandlade mig innefrån och magen i slutet bara var i vägen.
Min mage och mina graviditets kg försvann på 2 veckor, nu känner jag mig bara liten, ful och spinkig. Jag vill kunna vara gravid och vacker hela mitt liv :love:

Hehe sådär är min kompis också, hon fullomligt älskade att vara gravid! Jag vill bara vara smidig, kunna få på mej en vinterjacka och kunna sova på mage!
Påminn mej om detta om ett par månader när jag kanske också längtar tillbaka! :D

;) De va mig en söt mage! haha nu så har man ju sett den oxå så man slipper höra din pappa prata om den bara!
När är de beräknat till?

3/3 sägs det att den ska komma ut, så det är inte sååååååå länge kvar..

Vilken härlig jättemage!! :)
Jag börjar tycka att min är väldigt obekväm och i vägen nu.. svårt att ligga skönt.. sitta är ingen höjdare heller. Men jag vet ju att det är en bit kvar, så jag ska väl inte klaga än så länge. ;)

16918421.jpg

Min bula i v 34 ser ut så här. Ska till BM på onsdag så då får vi se hur mkt den har växt sen sist. Då låg jag på 28 i SF-mått (v. 31) och hjärtljuden 145.

Hur mycket har ni andra boat och stått i? Känner ni er förberedda? BB-väskan packad? Själv känner jag mig sådär redo.. inte packat än men lagt ihop lite saker på skötbordet som vi ska ha med.
Men har iaf gjort det ultimata svenssonfamilj-inköpet i dagarna: En Volvo V70. :D:banana:

*knapplan*

Och har kommer tvillingmagen i vecka 34!!! :love:

331weeks.jpg

Vi ar ocksa riktiga svenssons nu, har precis bytt in X5:an och TT:n mot en Volvo XC90 sa nu har vi villa, vovve och volvo - och snart 2 barn ocksa....

Tjejernas viktokning har saktat ner sa nu haller bm ett nara oga pa mig, ul minst en gang per vecka, och min doktor tror inte att jag klarar mig langre an max 3v till - det ar ju SNART :eek:

Sma jultomtar pa vag :love::love:

Grattis till nya bilen! :bump:

Här hemma är allt redo sen två veckor tillbaka ungefär, väskorna är packade och blöjor är inköpta. Vaggan står ute i tvättstugan tills jag åker in och ska föda, vårt sovrum är så litet att den bara kommer vara ivägen sålänge där inte är någon bebis i den. :)

Oj tre veckor!!! spännande! Du kanske får fira jul på sjukhuset! :D

Jag var på världens mest meningslösa ultraljud idag, en stroppig gynekolog som ultraljudade i ungefär fem sekunder, sa ingenting och lät mej inte titta på skärmen. När jag frågade om huvudet var fixerat sa han "Allt ser bra ut". eh. Trötta mej.... "Den rör sej mycket" sa han men det kunde jag berättat utan ultraljud! Jag frågade inte ens vad det var för kön.

Den här gynekologen har bara ett öga och jag har hört att han vänsterprasslade och så kom hans fru på honom och slog honom i huvet med en stekpanna så han förlorade ögat - HA rätt åt honom i så fall surpuppan! Ulraljud igen nästa vecka...

Hur ofta får du göra UL?
Tänkte, här är det ju standard att göra ett.

Själv ska jag in för UL igen den 27:e så det närmar sig. Jag längtar! :love: Dels för att få se bebis igen, men också för att få veta hur det kommer att bli med förlossningen. Just nu känns det så svårt att förbereda sig när man inte vet om man kommer att snittas eller inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 136
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat