Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Tack!!!
Det kan verkligen behövas.
Har haft telefon"möte" med familjen i Göteborg idag, deras stöd har verkligen behövts.

Jag mår inte så bra, känner mig rastlös och nervös, vill inte riktigt få veta vad morgondagen har att erbjuda. Jag räknar nästan med att få komma hem imorgon trots äggvita för att sedan åka upp någon dag senare eller ngt.

Vi får se om jag lyckas komma fram till att allt känns bra, annars vet jag inte hur det blir.. Jag måste väl kunna vägra egentligen?

Men det är väl ändå bättre att få det gjort! :idea: Då är det bara en kvar här som gnäller konstant- jag! :D

Jag tror att man kan vägra, men BB personal sätter ju inte igång för att det är kul, utan för att det behövs!

Jag förstår att du är nervös, men tänk att du snart har bebis i dina armar! :love:

Jo, det är ju det.
Men det är skrämmande ändå.
Det är verkligt nu.
Jag har inte ens packat min förlossningsväska. Det du.
Skall göra det nu innan sambon kommer hem, imorgon skall vi installera babyskyddet i bilen så allt är klart.

Skall gå igenom vagnen nu också, kom på att jag inte bäddat klart i den.. Även om man kanske inte går på bebispromenad direkt så vill jag ha den klar.

Det enda jag väntar med är att koka nappar och sånt, förhoppningsvis vill ju bebisen inte ha napp.

Jag har ätit våfflor nu med, det var gott. Jag blev lite gladare. Sambon skall köpa med sig glass hem från jobbet. Han tror inte vi kommer bli igångsatta imorgon. Men idag för första gången hade han tänkt på hur det kommer vara, att han slipper det onda och hur tufft det blir för mig. Han sa att det var bra, att han äntligen lyckats tänka på det lite. Han har skjutit bort tanken, och det har jag med gjort tror jag.

Blärk.
Jag är rastlös..
Städade just i köket, skrubbade bänkar och skåpsluckor.. Skall ta tag i mina blommor sen med, dom mår inte så bra...

hihi ja. man måste vara försiktig med alla bakterier när dom e så små=)

Alla nya plastsaker, nappar, bröstnappar, nappflaskor osv skall kokas fem minuter innan man använder dem första gången..

Läste nu på förpackningen att man ska koka dem... :o

Nu lossnade ännu mer av slemmis, hur jäkla mycket innehåller en slempropp`?

Haha, jag hade aldrig ens kommit på tanken, tog för givet att de var rena och fria ifrån bakterier när de var nya! ;)

De är fashinerade hur mycket slem de finns faktiskt=) Det är säkert närmre en dl:crazy:

Angåede å koka nappar å sånt. jag kör med Dr Browns flaskor till Nova och där e de bara napparna som ska kokas. man får inte ha högre temperatur än 60 grader och diska dom i heller. å de ligger ju en hel del forskning bakom dom flaskorna. varför man inte ska koka dom men vissa andra kan man ju undra...

Inte alla bakterier ;) är man fööör renlig är det inte heller bra! Tror inte alla mammor är sååå noga med att rengöra sina bröstvårtor heller mellan amningsomgångar.. *vissel*

Senast ändrad av en moderator:

Blir så nervös när jag läser om allt som ni har skrivit! Jag e i 8-9 veckan nånting (har mitt första besök hos bm den 5/11) Tror nog att sambon får klämma ut den lill* :crazy:

Nya bilder på min mage, shit vad den ändrat form sen förra veckan eller så beror det på vinkeln?

Har fått 3 små bristningar precis ovanför naveln :mad:

2 veckor kvar :bump:

phpitfqgx.jpg

mage9.jpg

Mina jumskar gör så ont, känns som jag vart ute och ridit barbacka på världens skumpigaste häst i flera veckor :crazy: Bebis sträcker och sparkar så de känna som jag ska explodera innefrån och jag känner då och då smärta nere i ryggen (förvärkar?)

Grattis till bebis! :)

Äsch, det är inte hälften så jobbigt som det låter på oss, vi är bara gnälliga! :D

Nu får jag väl rådäng av Irpa! :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 150
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka