Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Ojoj, här missar man bara man är borta någon dag!! :)

Grattis till era små mirakel både CosmicQueen och Glamoroza ox!!

Verkligen jättefina båda två!

KL

Nu har nog resten av slemmis gått, det kom en stor klump precis... :crazy:

Spännande :banana: (Och orättvist) När har du BF?

Här verkar det väldigt lugnt men så trångt i magen och bebis envisas ändå om att verkligen sträcka på sig till max! Här behövs ingen push-up bh, jag har push-up mage :rofl:

Har blivit vadslagning och första datumet som det är tippat på är 18/10 och sen sista datumet 4/11 (om man inte ska räkna mig som tror 7/11)

Känns då och då som om bebis försöker trycka sig ut i mitt ena ben och ibland kommer en väldigt obehaglig men dock kortvarig stickande/brännande känsla i muffen som om någon skulle stoppa upp en kniv :o

Spännande :banana: (Och orättvist) När har du BF?

Bf om en vecka, 20 oktober! :) Min sambo har för länge sen gissat på den 14:de, alltså i morgon. Själv har jag gissat på den 23:de.
Känns då och då som om bebis försöker trycka sig ut i mitt ena ben och ibland kommer en väldigt obehaglig men dock kortvarig stickande/brännande känsla i muffen som om någon skulle stoppa upp en kniv :o

Just den där stickande känslan har jag också, mest när jag är ute och går med hunden, då måste jag stanna och stå ett tag.

Igår var jag nästan helt säker på att det skulle dra igång, jag hade jävulska värkar i 2 timmar, kunde knappt andas. Men när jag lagt mig i badkaret ett tag så släppte dem...:mad:

Äsch, varför vart det tungsmilysar? :)

Oiiiie!!
Du kommer säkert få bebis snart Jolanta!
Jag har väntat på PM hela dagen men inget sett, eller jag har väntat då jag var vaken, nu har jag precis vaknat.. Fy vad jag har behövt denna sömnen.

Alla mina värkar försvinner också när jag lägger mig i badet, men jag har andra smärtor nu som bådar på att jag bör ringa förlossningen, men jag vill inte ligga där och höra alla andra föda barn!!! Det var jättejobbigt, dom profylaxandas och visar hur duktiga de vart, och vad har jag lärt mig? Ingenting..

Synd att jag sovit, nu är jag på gnällhumör igen. Jag som var så glad förut.. :|

Jag hade den där stickande känslan väldigt mycket för ett tag sedan, natten till i måndags var den hemsk! Jag kunde inte sova många timmar, jag tror att bebisen fixerade sig då. För på fredagen innan var bebisen inte fixerad, men på måndagen när jag kom till BM var den det.. Har knappt haft en endaste stickning sedan dess..

KL

Nu har nog resten av slemmis gått, det kom en stor klump precis... :crazy:

Min slempropp gick 3 dgr innan Emil föddes, hoppas att du inte behöver vänta längre än så innan din lill* kommer ut.

Hade även som du värkar dagen innan han föddes, men det släppte då jag duschade hett och sedan fick jag sova lugnt hela natten innan det drog igång på allvar dagen efter. :idea:

Men far på förlossningen om det blir värre! Så du inte riskerar din egen hälsa!

Hah, jag kommer säkert få sist ändå, det skulle inte förvåna mig! :D

Men far på förlossningen om det blir värre! Så du inte riskerar din egen hälsa!

Hah, jag kommer säkert få sist ändå, det skulle inte förvåna mig! :D

Så illa är inte smärtan :P
Jag får göra samma sak där som här, dvs sova.. :angel:

Jag låg och funderade på det igår, undra vem som blir sist. Och vilka är kvar? Det var ju ett jättegäng nu, du jag pmm och?? CQ den lille busen smög ju före oss... Glamoroza fick ju nu, och var planerad typ??

*funderar*

Det är du, jag, Pmm och Cafu om hon inte fått! :)

Pmm har BF 28:e ? (tror jag) och Cafu 26:e om jag inte minns helt fel.

Via har ju också redan fått har jag för mig.

Så enligt all rättvisa så borde vi få före dem! :)

(men tydligen går inte allt efter rättvisa) :D

Jag kommer gråta annars.. :|
Eller kanske inte..
Jag vill inte föda barn längre insåg jag nyss..
Den får stanna därinne..

Så illa är inte smärtan :P
Jag får göra samma sak där som här, dvs sova.. :angel:

Jag låg och funderade på det igår, undra vem som blir sist. Och vilka är kvar? Det var ju ett jättegäng nu, du jag pmm och?? CQ den lille busen smög ju före oss... Glamoroza fick ju nu, och var planerad typ??
*funderar*

BF planerat 30 okt, snitt till 16 okt, kom 9 okt!

Ska jag komma med några rullar silvertejp och stänga in den lilla/lille? :rofl: Jag är bra på att tejpa :angel:

Waha! Åha!
Kanske, eller nej. Det gör ju ont att ta bort tejpen.. :angel:
Tror jag föredrar att föda barn då :P
Men du får gärna komma på kaffe och kaka när du än känner fö´rt!

jag tyckte de gjorde liiiite ondare att föda barn än att dra bort ett plåster:angel:

Fast ändå orkade jag me å gnälla när dom bort tejpen på insidan av låret som höll fast sladden till *tänka, tänka... kommer inte på ordet* skruven dom satt i novas huvud för att mäta hjärtljuden=)

Senast ändrad av en moderator:

jag tyckte de gjorde liiiite ondare att föda barn än att dra bort ett plåster:angel:

Fast ändå orkade jag me å gnälla när dom bort tejpen på insidan av låret som höll fast sladden till *tänka, tänka... kommer inte på ordet* skruven dom satt i novas huvud för att mäta hjärtljuden=)

Nej nej!
Förstör inte detta för mig nu! Jag som tyckte det skulle bli så bra att smärtan var mindre än då..

Sätter dom plåster där med.. hmm, jag får nog bli duktig med att raka benen. Det skall jag göra ordentligt imorgon, vet inte varför det känns så viktigt att raka benen. Kanske för att det är det enda jag når just nu..

Jag hade den där stickande känslan väldigt mycket för ett tag sedan, natten till i måndags var den hemsk! Jag kunde inte sova många timmar, jag tror att bebisen fixerade sig då. För på fredagen innan var bebisen inte fixerad, men på måndagen när jag kom till BM var den det.. Har knappt haft en endaste stickning sedan dess..

Jag hade hemska sånna känslor + att det strålade ut i benen och kändes som om någon skrapade med ett stämjärn på insidan av blygdbenet, vid besöket hos BM i torsdags så var bebis fixerad så jag antar att känslan kommer när det blir lite väl mkt tryck neråt av bebisen.

Har nyss kommit hem från stallet och det känns som jag har träningsvärk i jumskarna. Nu blir det vila och glass :d

Jolanta skrev:
Pmm har BF 28:e ? (tror jag)

Stämmer, 28/10 enligt UL och 22/10 enlig senaste mens och mitt första UL, gissa vilket datum jag hoppas på ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 150
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka