Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

KL

Någon som vet hur det gått för CosmicQueen?

Bara bra. Har klämt ur mig en liten Emil & nyss kommit hem. :love:

Han föddes 8 oktober 18.49.

2780 gr & 49 cm, kom med en raketfart 13 dgr före BF.
Återkommer med mer info och bilder såfort vi landat här hemma. :love:

Senast ändrad:

Tack !

Japp det blev det.

Vattnet gick vid 02.40 & värkarna började strax efter.
I bilen (03.09 började jag räkna) så var det 5 min mellan varje.

Det blev snabbt jobbat på förlossningen för jag var redan öppen 7-8 cm. (raka rör som kompisens kille sa :D )

Tack !

Japp det blev det.

Vattnet gick vid 02.40 & värkarna började strax efter.
I bilen (03.09 började jag räkna) så var det 5 min mellan varje.

Det blev snabbt jobbat på förlossningen för jag var redan öppen 7-8 cm. (raka rör som kompisens kille sa :D )

GRATTIS!!
TIll dig med!

Alla föder barn och jag bara gnäller så jag hinner inte se vilka som fått och inte fått...

Det blev inget snitt alltså?

Jag lånar din knapp!

Vad det föds bebisar här, jag har knappt hunnit kolla vilka som föder och när, men stort GRATTIS till er allihopa:bump::bump:

Tack & GRATTIS till dig med. :love:

Gick snabbt här med. Regelbundna värkar kl 9 på morgonen var 7:e minut, sedan from 12 tiden var 5:e minut. Vid 14 gick vattnet & då blev det bråttom in iom att min bebbe låg högt upp och ej var fixerad. Var öppen 7 cm då vi kom in vid 15.30 och 18.49 så föddes lilla Emil. :love: Måste säga att det var en snabb och lättsam förlossning som jag klarade utan smärtlindring. 10 timmar från första värk tillshan föddes.

Har haft problem med amningen då han ej velat ta bröstet och vi har fått tilläggsmata. Men sen i förrgår kväll har det lossnat och nu äter gan som han ej gjort annat i sitt liv. :D Fixk åka hem idag, så skönt att komma hem med lilla knytet, men overkligt. allå, jag är mamma lixom. :D

Stolt mamma & 2 dgr gammal Emil.

Emil 3 dgr gammal.

Äntligen hemma, 4 dgr gammal.:love::love:

Cosmic: GRATTIS!!! :bump: Hade på känn att det blev en liten pojk!!!! Visst är det underbart att vara mamma!? Njut medans han är liten för rätt som det är så har det gått ett år?! Och man undrar vart tiden tog vägen!! :crazy:

Ja, jag "visste" ju osså att det skulle bli en kille, var så säker på det hela tiden. :D

Det är helt ofattbart att vara mamma, går inte att beskriva känslan. Man fattar lixom inte att för 5 dgr sedan låg den där lilla skiten i ens mage och hade det varmt & gott. :D Det är så skönt att det är över, all väntan, oro och förlossning. Nu kan man bara njuta. :love:

Eller...man är ju kroniskt nervös & orolig nu med. Allting är ju så nytt. Igårkväll ringde jag till mamma och undrade om dom kunde bajsa för mkt, för då hade vi bytt bajsblöja 4 dgr på 40 minuter. Mamma bara skrattade och sa att det är ingen fara, att vi inte skulle byta så ofta, utan låta han hinna bajsa klart först. :D;)

+ CosmicQueen

:bump:GRATTIS:bump:

Jag har följt era graviditeter så intensivt så det känns jättekul nu när pojkarna kommit ut. :)

Nu väntar vi på pmm & Jolanta o gänget. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 152
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka