Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

:rofl::rofl::rofl: Nej, inte det, du är den första jag PM:ar om det bär till...:D

Det lär dröja innan den här knodden behagar att titta ut, som det känns nu!

:rofl::rofl::rofl: Nej, inte det, du är den första jag PM:ar om det bär till...:D

Waha! Det hoppas jag!!
Jag vågar inte stänga av min dator nu längre. Man vet ju aldrig när det är dags att åka liksom.. :angel:

Idag har vart min mest smärtfria dag på tre dagar, men inser ju nu vad som är skillnad på FÖRvärkar och värkar.. Och förstår också varför det kallas just FÖRvärkar.. En liten beredskap bara, fy fan. Jag vill inte föda barn längre.. :angel:

Dom gör rätt ont ja, lite jobbigt och drygt. Men sen är det myyyyyycket vatten där med, jag får fina märken av fingrar också.. Bristningarna på magen gör inte alls ont, och kliar inte ngt alls. Dom stör mig inte, det är min hängpung (eller vad heter det som kängrur har?) som gör ont och är i vägen.

Våran dator är igång jämt! :)

Jag har haft en ganska bra dag jag med, har typ sovit hela dagen! :angel: Gick och la mig ca 01:00, vaknade 8 och fikade med sambon som just kommit hem från jobbet, la mig igen och sov till 11:30, var uppe till 14:00 sen la jag mig igen och sov till 17:00 :)

Åha! Låter ju skönt.
Jag har sovit dåligt nu, även i natt verkar det som. Skall åka till hästarna imorgon så jag skall upp 7.30, tar ju 1½ timme dit med bil och sen skall man hem igen också. Men det skall bli skönt att få lukta på tanten och lillskiten och se att de mår bra.

Dessutom skall lillskiten provsittas på imorgon för att se hur mycket jobb det är att ta igen, han har vilat 10 månader och är inte sååå gammal.. Jag skall inte provsitta, jag är förpassad till en stol bredvid med kameran i högst hugg!

Men nu tänker jag nog ge upp och FÖRSÖKA sova lite. Blir nog till och med på soffan. Vår comhem-box kom idag så vi har Animal Planet nu.. Yihoo!

Godnatt!

Jag ska in till BM idag å mäta magen :D Ska bli spännande å se hur mkt h*n har vuxit.

Har fått sova så skönt 3 nätter i rad men inatt har jag verkligen sovit asdålig :(

Vaknade flera gånger av att det kändes som jag var ute på sjön!

Jag tycker det är kul att mäta magen. Sist låg min på 37 SF.
Men vid just det tillfället var ju häromdagen när jag var så arg på allt. Nu orkar jag inte bry mig tror jag, skall dit imorgon men det kommer väl bara handla om hur tröttsamt detta är.

Men jag vet att min kropp förbereder sig nu, har inte sovit alls inatt utan fått springa upp och ner till toaletten. Tror jag har sovit 2 timmar sammanlagt.

Men jag måste till hästarna.. Sitter och tvingar i mig nyttigheter nu så magen skall lugna sig lite..

Var hos BM idag, 16 dagar kvar till BF :bump:

Vikt: 61 kg (Gud vad konstigt det känns)
Blodtryck: 125/84
Blodsocker: 3,7
Järnvärde: 149 Jag slutade med Niferex för ½ vecka sen och behöver inte köpa nya :angel:

SF: 35 cm
Fosterläge: Fixerad
Fosterljud: 142

BM tror på bebis snart *hoppas hoppas hoppas*

Haha du väger som jag utan bebis. Lillskit!
Du jag hittade ett vykort från dig - TROR jag, står från PM o är från Kreta. Kan det vara du? Jättegammalt iaf :)

Haha, det är supergammalt, jag har oxå några vykort någonstans, men jag minns inte ifrån vilka användare :rofl: Tror de är hos föräldrarna så jag kan inte kolla heller. (Jag = sparar allt)

Tar din barnmorska alltid ALLA tester på dig varje gång du går dit ? Min verkar bara ta blodtrycket numera. Tycker kanske hon borde kolla mitt järnvärde eftersom för 2 ggr sedan så sa hon att mitt järn var dåligt, så då skulle jag äta nya tabletter. Det gjorde jag 1 månad, och nästa gång jag kom dit så frågade hon inte ens om jag åt dom eller tog blodprov. Tänkte inte på det förräns jag gick därifrån. Det borde väl ligga i hennes intresse tycker jag. Vikten kollar hon heller inte.

Varför kollas blodsockret ?

På mig tas alla tester varje gång!

Vikt
Blodtryck
Blodvärde
Blodsocker

Blodsockret kollas väl för att se så att man inte får graviditetsdiabetes?

Blodtrycket kollas varje gång (7,18,22,26,31,33,37)
Vikten 7,26,33 (nu kollade jag innan jag gick så de står inte i journalen)

Socker och järn har de kollat 7,26,33 och nu 37.

Pratade med mamma nyss och hon har också legar bra i järn, 130-140 alla 3 gravidieter utan någon form av tillskott.

Sen det som är mest spännande! Mamma har också legat normalt i blodtryck och så har de ökat precis på slutet! Hon har haft SF mått 36 och jag är på 35 nu :p

BM tror på bebis snart *hoppas hoppas hoppas*

Då skall jag säga GRATTIS!! Men jag kommer grina som en tok! :angel:

JAG FÅR INGEN BEBIS!
Nu har jag under dagen lyckas ignorera värkarna. Fick lukta på mina hästar (i alla fall en, den andra orkade jag inte ta mig in till) och se lillskiten ridas för första gången på 10 månader.

Min BM tar inte järn varje gång, hon är snäll och undviker att sticka mig eftersom jag är så stickrädd.. Annars tar hon och mäter och kollar på det mesta hon kan hitta på..

Jag skall dit imorgon kl 11.. *suck*

Då skall jag säga GRATTIS!! Men jag kommer grina som en tok! :angel:

Bombsäker på att bebis kommer gosa sig kvar å behaga att komma ut på sambons födelsedag :eek:

Men jag pratade med mamma idag, hon ringde mig lite i halv panik för hon hade letat upp sina gamla journaler och våra skulle kunna vara kopior :eek:

Blodtryck, SF-mått, järvärde. ALLT stämmer :eek:

Hoppas jag ärver hennes förlossningar oxå :angel:

Min BM sa också att hon trodde att jag skulle få snart... Säkert bara peppsnack....:mad:

Det har ju min sagt också, och hon har sagt att "Dig låter vi nog inte gå över". Men när vi kom in på det sist så sa hon att det är kanske bara bra att gå över lite, då kommer jag vara ännu mer bestämd på att få ut bebisen..

Men eh nej. Jag tänker inte gå över tiden. JAG VILL INTE VARA GRAVID MER NU!

Vi går ut i protest! :idea: Jag har gått och gått i dag med hunden, i skogen och på cykelstigar, men inte vill han komma ut för det! :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 156
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka