Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Vad fin du är, underbar mage :love:
Precis sådär vill jag också se ut när det är dags för mig.

*kl*

3 veckor kvar till BF :bump:

phptmkess.jpg

Äsch då, du ser ju skitpigg ut! :angel::D
Fin mage du har! :love:

Var jag trött igår så är de ingenting motför vad jag är idag...vilken natt.

Började att må illa igår på dagen, inte så jag ville kräkas, men det kom & gick. Sedan vid 17 tiden började jag att få värkar som satt i tills vid midnatt. Kom ojämnt med 15-5 minuters intervaller. Samt att jag hade grym kramp i magen hela tiden.

Ringde förlossningen, pratade en stund & hon sa åt mig att ta en varm dusch och sedan höra av mig om det fortsatte. Väl i duschen så kräktes jag så jag trodde bebis och allt skulle komma upp, fy sjutton. :crazy:

Värkarna avtog, så det var falskt alarm. Fick sova runt 6 timmar, men har vaknat 3-4 ggr av att jag haft värkar. Har även haft ett par värkar nu på morgonen under den timmen jag varit uppe i stallet.

Krampen i magen som igår satt långt upp & gjorde magen stenhård har gett med sig, nu är det mer som mensvärk som får sina toppar under värkarna + att jag mår illa och är dålig i magen.

Men ant är det länge kvar? Värkarna gör inte jätteont, är fullt hanterbara och varar max 10-15 sekunder. Men det kanske är vanlit att dom är så korta & milda i början? :confused:

De gör jag med... men det är lika bra att inte hoppas för mkt, då blir man bara besviken. Därför är jag hur lugn & cool som helst, tar det hela med ro. ;)
Sambon har dock varit i upplösningstillstånd hela natten & även ringt x antal ggr från jobbet nu på morgonen. :D

Var jag trött igår så är de ingenting motför vad jag är idag...vilken natt.

Krampen i magen som igår satt långt upp & gjorde magen stenhård har gett med sig, nu är det mer som mensvärk som får sina toppar under värkarna + att jag mår illa och är dålig i magen.
:confused:

Sitter "mensvärken" långt ner så kan det ju vara livmodertappen som börjar mjukna och förbereda sig. Hoppas ni har eran bebis snart.

nästan precis så där höll de på för mig åxå. 4,5 dygn senare va Nova ute. *håller tummarna för att de e på g*

Åh vad orättvist! Jag vill oxå at tmin bebis ska välja att titta ut snart ;)

Vi möblerade om lite i helgen och så kasta jag mig på soffan å sa att jag måste vila för nu fick jag värkar, sambon fick världens panik i blicken, jag hade glömt att informera honom om förvärkar och att magen tränar för fullt inför förlossningen ;) Han är jätte orolig över att jag ska va lika snabb som min mamma när de väl gäller ;)

Nu har jag varit hos BM!

Hjärtljud: 130
Blodtryck:100/60
SF mått: 34
Huvud: Fixerat

Allt var perfekt, huvudet fixerat! BM skrattade och sa att det nog inte var så lång tid kvar! Jag fick en muskedunder sammandragning när hon skulle känna på magen, så hon tog tiden på den. 30 sek.

Sitter "mensvärken" långt ner så kan det ju vara livmodertappen som börjar mjukna och förbereda sig. Hoppas ni har eran bebis snart.

Svårt att förklara, den sitter mer på sidorna och trycker/ilar neåt då det är om värst. Har haft några riktigt onda värkar nu.

nästan precis så där höll de på för mig åxå. 4,5 dygn senare va Nova ute. *håller tummarna för att de e på g*

Hoppas jag med. På G borde det helt klart vara, frågan är hur pass lång tid det tänker hålla på. ;)

Har haft regelbundna 30 sekunders värkar nu i 7 minuters intervaller i 3 timmar. Duchade hett och la mig vid 9 tiden imorse igen, nyss klivit upp nu. Ska försöka göra något vettigt här hemma OM det skulle vara så att det blir dax & åka in...

Åh vad orättvist! Jag vill oxå at tmin bebis ska välja att titta ut snart ;)

Vi möblerade om lite i helgen och så kasta jag mig på soffan å sa att jag måste vila för nu fick jag värkar, sambon fick världens panik i blicken, jag hade glömt att informera honom om förvärkar och att magen tränar för fullt inför förlossningen ;) Han är jätte orolig över att jag ska va lika snabb som min mamma när de väl gäller ;)

Dom är härliga sambosarna... :rofl:

Vi möblerade om lite i helgen och så kasta jag mig på soffan

Vi möblerade också om i helgen, fixade ett gästrum eftersom bådas föräldrar bor så långt bort. Sambons mamma skall komma hit med jämna mellanrum och avlasta lite, då tyckte vi hon behövde ett eget rum. Så nu är JAG och MIN dator utskickade i vardagsrummet.. :mad:

Men jag fick också "kastat" mig på soffan (läs, lagt mig ner ilte försiktigt samtidigt som tårarna sprutade). Inte för att bebisen gjorde något, utan snarare för att inget hände.

Just nu är allt BLÄ! Jag vill bara få ut bebisen, jag orkar inte mer. Jag har inte sovit mer än 40 minuter i sträck idag, hela natten har jag inbillat mig att slemproppen har gått, och har inte slemproppen gått i sömnen på mig så har jag drömt att jag har rökt och vaknat och fått dåligt samvete av det.

Jag har MENSVÄRK, det gör ont som FAN, och bebisen har nog fixerat sig i natt, något har den lille saken gjort för ont har det gjort. Det värsta av allt är att inget bra visas på TV på söndagsnätterna..

Min sambo är sjuk, och karlar som är sjuka vet vi väl hur det är med?

Jag bara grinar och surar just nu, jag är ett monster.. Usch ibland kan man verkligen hata sig själv........

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 160
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka