Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Min bebis låg såhär i morse igen bild

Sambon tyckte det såg jätte kul ut men nappade inte på mitt förslag å lägga sig över magen så bebisen kommer ut istället :angel:

Skulle inte förvåna mig om det är en envis rackare där inne som väljer att stanna kvar 10 dagar å komma ut på sambons födelsedag!!

Man får faktiskt gnälla och vara en bitch, särskillt när man är med barn!

Jag har gnällt av mig hos BM idag, att jag är spyless på att vara vaken hela nätterna, att jag har ont, bla bla bla! Då började hon diskutera smärtlindring vid förlossningen, hon tyckte nog jag gnällde för mycket. :o Men jag har varit en BRA patient, för jag har aldrig gnällt tidigare! Sådetså!

Föresten så tycker jag att det är orättvist att det verkar som CQ kommer få före oss, vi har faktiskt BF dagen före henne. (skämt å sido) ;)

SKITDAG!

ja det är verkligen en skitdag!
Jag är glad att vi har samma BF och alltså borde vara rätt lika i humöret, typ.

jag har också vart hos min BM idag, tog med min sambo som stöd för att jag inte skulle bryta ihop, vilket jag garanterat hade gjort om han inte var med. Jag kunde dock inte gnälla för min BM är så söt, jag berättade lite om hur jobbigt allt är med gråten i halsen och fick så tröstande svar och att ja. Det är som det är.

Sa också att alla föder barn utan jag, och inte blev det bättre av att MVC hade ett jävla möte dörr i dörr så man hörde alla små bebisar jollra. Inte blev det bättre av att jag gått upp 4 kilo i vätska sedan i fredags.

Jag har grinat för allt idag. Jag vill ta mig en sup så all värk försvinner. Synd att man är duktigare än så...

Hade din lilla fixerat sig än då? :)

Jag har gått upp 21 kilo sen inskrivingen fick jag veta idag....:crazy:

Det vet jag inte, jag sa att jag inte ville veta. Jag var på så otroligt dåligt humör. Inget passar mig idag. Men den låg på plats i alla fall. Och efter nattens bravader är det mig ett under om den inte fixerat sig. För ont har det gjort.

Jag kan nu "glatt" säga att jag gått upp 31 kilo sedan inskrivningen. Invägningen var 82 kilo (muskelpaket), nu ligger jag på precis 113 kilo.. INTE ROLIGT.....

Jag vägde 57 på inskrivingen, nu väger jag 78, och kan inte skylla på särskillt mycket vätska heller! :crazy:

Äsch vad jag känner mig deppig ikväll... :(

Senast ändrad:

Jag hoppas verkligen att det är mest vätska i kroppen..
Idag när hon lyssnade på hjärtat på bebisen så fick jag en grop i magen efter den där hjärtlyssnargrejen. Hon ojjade sig mycket över bristningarna och hur svullen jag var.

Nu bryter jag ihop lite för det med.. usch vad hemskt det är att tycka synd om sig själv.. Tror aldrig jag vart så här ömklig och mesig innan...

:( Jag med...

Jag är nog världens gnälligaste nu mot min sambo. Fast han är så snäll, och masserar mina fötter varje kväll osv så får han mest bara skit...

Samma här, de korta stunder då jag är mig själv får jag spendera till att be om ursäkt för mitt hemska humör, för att själv kunna orka med mig själv. Känns som om att jag måste förklara mig hela tiden, om hur ont det gör och hur jobbigt det är och varför jag är sur. Han säger inget, han bara tar emot och kramas. Det är jag som mår kasst av mitt beteende..

Känner mig som en bortskämd skitunge som bara skall ha och ha och ha..

Igår skulle vi se på film, precis när han lagt sig ner insåg jag att jag ville ha en glass. Vilket han fick hämta, sen var jag otröstlig i en timme för att jag var en sån slavdrivare.

URK!

Nu har jag insett att det är min slemmis som släppt under dagen. Nu kommer jag börja vänta ännu mer!

Trodde dock aldrig jag skulle kunna bli så glad av att det blev kletigt i byxorna.. :|

Hoppas jag med. På G borde det helt klart vara, frågan är hur pass lång tid det tänker hålla på. ;)

Har haft regelbundna 30 sekunders värkar nu i 7 minuters intervaller i 3 timmar. Duchade hett och la mig vid 9 tiden imorse igen, nyss klivit upp nu. Ska försöka göra något vettigt här hemma OM det skulle vara så att det blir dax & åka in...

Undra om det blivit nån bebbe?

Då blir det snart bebis :)

Min slempropp gick under söndagseftermiddagen, och natten där kom Alvin.

Ja, vi får väl se!
Här händer inte mycket i alla fall.. :angel:
idag skall jag boa som bara den och hoppas att det startar något.. Sambon skall jag skicka ut såsnart han gjort lunch till mig.. :idea:

Hoppas på CQ nu, och att vi snart får ytterligare en liten bebis att se på!!

Efter många funderingar på vad som kan finnas inne i den växande bulan, glass? hamburgare? choklad? ska jag nu våga mig på att lägga ut en bild på kaggen...:o

Och jag kan avslöja efter dagens scanning att det var varken nån storstrut eller big mac som låg där inne utan en liten sprattlande varelse :love:

*vinkar*

Snart har du användning för byxorna;)

Vad fick du för bf då??

Åh det är nästan så jag är berädd å bli gravid igen på en gång för de är så mysigt i början :angel:

Vi fick hem bilbarnstolen idag, var jätte orolig att få en ful :angel: men den var jätte fin! På fredag ska vi hämta vagnen :bump:

Känner mig dock inte ett dugg nervös eller att snart så. Sambon där emot är väldigt orolig och vart skitsur för han var tvungen att åka och jobba i sthlm idag ;)

Vi får dock en "tjuvstart" på tillökningen på fredag morgon, en liten misse :love:

Jag fick 15/3, precis samma som jag fick vid inskrivningen! :)

Pmm: Ja, NU är det jättemysigt, jag känner mig precis som vanligt förutom en kulmage mage som kittlar till ibland men dom senaste 10 veckorna skulle jag inte vilja ha tillbaka, har mest hängt lutad över toalettstolen :crazy:
Grattis till misse!! Du vill inte ha en till? :angel:

Kl

Min mage i vecka 39 (38+4) och jag spricker snart. (eller det har jag redan gjort, bristningar på magen har börjat komma:()

Och jag är LESS på min mage nu! :)

Vecka39.jpg

Vecka39-1.jpg

Jag trodde du hade fött barn!
Skall du hålla dig borta en hel dag så får du se till att föda också!!

Fy på dig! ;)

Lägger in en bild på mina bristningar, det är från den 2 okt.
Nu är det mer svullet, men ainasoja kletade på en mirakelkräm idag och guuuú va skönt det var.
Jag länkar så slipper ni som är lite känsliga titta på´t.

http://i23.photobucket.com/albums/b398/Irpa/ackligt.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 160
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka