Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

*Kl*

Ah inte undra på att jag haft så otroligt ont i jumskarna och går som jag typ skitit på mig.

Bebis har bytit sida, hur 17 fick h*n plats att göra det?

Så nu får min vänstersida ta emot sparkarna istället och det känns otorligt konstigt eftersom bebis hela tiden sparkat på högersidan.

En fördel är väl att min BM sa att bebisen lägger sig på högersida innan förlossningen ;)

Just nu har min bebis hicka..
Vilken känsla, jag har inte kännt det innan på detta sättet.

Har precis lurat värkarna, fick några rejäla och massa värk i svanken nyss, så jag hoppade ner i ett bad och vopp så var de väck.. Skönt.. Så det blir ingen bebis i natt..

Men imorgon skall jag ringa förlossningen i alla fall. Får se vad de säger om det som tillkommit idag..

Såg mitt namn nämnas så tänkte jag måste avge en lägesrapport :angel:

Nej, ingen bebis ännu, fast bf närmar sig med stormsteg - 16/10 närmare bestämt!

Trodde nästan det var dags i går, hade regelbundna sammandragningar från 15-tiden med 45, 20 resp. 10 minuters mellanrum. Men vid midnatt avtog det och dagen har varit lugn. Magen har dock sjunkit väldigt långt ner!

Det är du, jag, Pmm och Cafu om hon inte fått! :)

Pmm har BF 28:e ? (tror jag) och Cafu 26:e om jag inte minns helt fel.

Via har ju också redan fått har jag för mig.

Så enligt all rättvisa så borde vi få före dem! :)

(men tydligen går inte allt efter rättvisa) :D

man får bada om slemproppen gått, men inte om vattnet gått=)

Sorry, men slemproppen skyddar ju så det inte kommer in bakterier & man ska ju inte bada för att det finns risk att det kommer bakterier tex.
Fast jag tror ju absolut inte att det är så stor risk att ngt händer, de ger sån info för säkerhets skull.

om dom sätter en skalpelektrod (heter den så?) Ja, den där skriúven dom sätter på huvudet för att mäta hjärtljuden så måste dom hålla fast sladden med nått. därför fick jag ett "plåster" där. Dom satte den där elektroden för att vattnet skulle gå eftersom mina värkar va så glesa. men de hjälpte inget så jag fick värkstimulerande dropp åxå. och då jävlar va dom varken svaga eller glesa längre.

Tror inte det nej...

En kompis till mig låg i badet på förlossningen i flera timmar. Trots att slemmis hade tackat för sig.

Att bada i eget "rent" badkar är ju skillnad mot att bada ute i en sjö typ...

Du får ta med dig Ainasoja och komma!
Jag har alltid tid, såvida jag inte föder barn..
Vilket jag hoppas på att jag sysslar med imorgon vid denna tiden.. :angel:

Ska hålla tummarna för dig! Får se hur det ser ut här i veckan, om du är hemma eller på BB, annars får jag ta med A o hälsa på när jag kommit hem från Turkiet, o snosa bebis :love:

Men om vattnet inte går som en störtflod utan mer sipprar ut då? Så att man inte är säker på att det verkligen är fostervatten som läcker...?

Till mig sa dom att det var ok.
Men hade vattnet gått så ska man inte bada.

Sex ska man hålla sig ifrån när propp eller vatten har gått.

Ska hålla tummarna för dig! Får se hur det ser ut här i veckan, om du är hemma eller på BB, annars får jag ta med A o hälsa på när jag kommit hem från Turkiet, o snosa bebis :love:

Ja :love: :love:
Men faktum är att jag lämnade in ett vräkningsbesked till bebisen förra veckan, den fick tills imorgon på sig. Idag lämnade bebisens pappa in en också, som en påminnelse. Så igångsatt eller ej, imorgon tänker jag springa maraton för att få ut bebisen. :idea:

Ang att bada.
När jag var på information från förlossningen så sa dom att det var ok att bada efter att vattnet hade gått. Många förlossningsavdelningar har bubbelbad som man får ligga i. Inte min förlossning för den håller på att renoveras.. Dom sa alltså tydligt att det var ok att bada efter vattenavgång.

Sorry, men slemproppen skyddar ju så det inte kommer in bakterier & man ska ju inte bada för att det finns risk att det kommer bakterier tex.
Fast jag tror ju absolut inte att det är så stor risk att ngt händer, de ger sån info för säkerhets skull.

Jag badade på förlossningen så det är ingen fara att bada efter att slemproppen gått.

Inte skrämma upp dom nu!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 150
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka