Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Enligt kurvan så är SF mått på 28 i v.29 normalt eller vad man ska säga. Men allt mellan 25-31 är okej. Så lite över normalkurvan ligger det.

Mitt SF mått verkar följa antal veckor, var ju 25 i v.25 osså. :D

Min mage var väldigt liten tills det var 3 veckor kvar. Då växte den med rekordhastighet. Så man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken ;)

Lycka till nu på sluttampen.

*hehe* enligt bm så ska det inte bli en så värst stor bebis. har legat precis på kurvan hela tiden, förutom en viss tid då den låg strax under

jag låg på kurvan.....bm beräknade min bebis på ca 3100gr med sina mått ,han vägde 4440gr......så deras berägningar ska man aldrig lita på.......!! inte konstigt att dom fick ta han med sugklocka efter 11 timmar.....:eek::eek:

Man kanske skulle räkna som på FL ist, då är det ju en vecka mindre kvar. :D

Har du varit till BM nått nyligt? Tänkte, vi verkar ju följas åt. ;)

I onsdags! :D

SF mått 27, hjärtljud 142!

I torsdags fick jag göra ett CTG (tror de heter så) och då pendalde bebisens hjärtljud mellan 130-150 slag

Var ju på ett UL i fredags också, och där sa dem att bebisen var 5 % större än vad de brukar vara i den veckan! :) Tjock unge! ;)

Senast ändrad:

Får ni göra UL nu? Vad orättvist... Är det obligatoriskt hos er eller?

Här får vi inte göra några fler UL, så länge allt ser ut & verkar vara bra...

Nej, vi, har bara ett obligatoriskt, men jag vart dålig i torsdags, fick jätte ont i magen.

Jag saxar in från en annan tråd där jag skrivit vad som hände:

Åkte in i gårkväll, det visade sig att jag hade kraftiga sammandragningar. Fick en spruta för att de skulle ge med sig. (Brickanyl?)

BM kände vaginalt på mig, och kände bebisens huvud, h*n står jätte lågt med huvudet, men jag var inte öppen något. Fick åka hem efter många om och men, de ville att jag skulle stanna över natten.

Åkte tillbaka idag, fick träffa en överläkare på BB, som gjorde UL, allt såg bra ut, men hon sa samma sak, att bebisen låg väldigt långt ner på mig.

Jag vart sjukskriven på heltid, med enbart vila, för det fanns risk att jag skulle föda för tidigt!

Bebisen vägde 1500gr nu, och var 5 % större än vad de brukar vara i den här veckan. (nu vet jag dessutom vad det är för kön)

Därför fick jag göra ett extra UL, för att kolla hur bebis låg, och att h*n mådde bra! :)

Fast det var himla skönt och kul att få se lill*n igen! Allt var så mkt större

Aha okej, skönt att allt såg bra ut även om den ligger långt ner då.

Se till att ta det lugnt nu så inte bebben tittar ut alldeles för tidigt. :)

Aldelles nyss :D

phpz9jcyn.jpg

Nu!!!

Ser ni nån skillnad? Första kortet är i v 14 och andra kortet i v 20 (igår)

Magen är skillnad på fem dagar!!! :eek: Den första från v 17 och den andra från v 18.

Ser jag gravid ut??? :bump::bump:

Nu!!!

Ser ni nån skillnad? Första kortet är i v 14 och andra kortet i v 20 (igår)

Om jag ser nån skillnad?
Haha ja! i v.14 är sängen obäddad, å i v.20 är den bäddad=)

Sorry, kunde inte låta bli=)

Jättefin liten kula har du fått=)

Haha tänkte inte på det....

Jag vet att den inte är stor än...mobbas inte! ;) men jag kommer inte i ridbyxorna längre så nåt måste ha hänt.....

Och påslakanet HAR varit av och i tvätten mellan v 14 och 20 om nån undrar. Inte lätt att bo i husvagn hihi.

hehe!

Nej jag menade inte att den va liten=) jag hade mindre än dig i v 20.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 635
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 899
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 271
Senast: feresia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon