Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Jag vet inte om det verkligen finns något faktiskt svar på det, varför gränsen går vid just 12-13 veckor, kanske är det vad statistiken säger. Jag vet dock att ofullbordade embryon kan fortsätta växa i livmodern, trots att de inte är livsdugliga, men de stöts till slut bort. Stöts de bort tidigt i graviditeten är det inte alla kvinnor som ens uppmärksammat att de är gravida, men om de stöts bort senare märker man av det som en blödning och/eller magsmärtor. (Dock behöver en blödning inte alltid vara lika med missfall.)

ingen fara=)

just nu mår jag nästan som bäst psykiskt (v.36) men fysiskt e de värre=/

men de e nog inge konstigt att man blir orolig på slutet. de är ju så verkligt nu=)

Jolanta: Be om att få byta barnmorska om du inte trivs med den du har!

Jag fick byta ofrivilligt då min första bm själv skulle ha barn. men trivs mycket bättre med min nya=)

Jag bor i en liten stad (lycksele) och tror inte de har så många BM... Men men, jag ska försöka ta mod till mg å fråga om ultraljud eller något..

För så som jag mår nu, är INGE kul...

Jag bor i en liten stad (lycksele) och tror inte de har så många BM... Men men, jag ska försöka ta mod till mg å fråga om ultraljud eller något..

För så som jag mår nu, är INGE kul...

Kanske bra att kombinera med lite KBT-terapi? Bra mot ångest och oro! :)

Ja se till att få byta eller ta mod till dig å fråga om vul. för de är varken bra för dig eller bebisen att du går runt och oroar dig=/

Det är kognitiv beteendeterapi, man lär sig tänka rationellt och hantera sin stress! Jättebra verktyg om man hör till den nerviga sorten som lätt jagar upp sig. Jag har gått flera rundor själv. Ofta kan man få det via vårdcentralen, om man anses "nojig" nog (du kanske får överdriva dina besvär lite). Annars kan man söka en privat terapeut. Terapin är oerhört effektiv och man har vetenskapligt kunnat se att tankebanorna i hjärnan ändras. Kolla om det finns där du bor! Annars kan du gå en internetkurs. jag har gjort det mot mina sömnproblem och är nästan besvärsfri i dag.

Jag ska göra det... (hoppas jag) :)

testar å ringa i morgon...

Tack för alla svar! Mår liiite bättre nu

ja gör de.

å du behöver inte skämmas för hur du känner. Det är nog mycket vanligare än man tror. nästan alla mina kompisar som har barn mådde dåligt i början. men ingen pratade direkt om det, inte förens man själv sa att man mådde skit, då fick man höra att dom hade det likadant...

Lycka till!

Hej!

Idag har varit en katastrof dag... Jag hsar varit på mitt ena jobb, som jag är på väldigt sällan, och där bröt jag ihop å började tokgrina över bebisen, att den inte fanns där.

En jobbarkompis körde mig med illfart till BM, som inte hade tid med mig. Då började jag gråta igen, och vips så låg jag på sängen, och nu vet jag att bebis finns där, och att h*ns hjärta slår... :D

Tack för att ni finns här! :love:

men gud! stackare:(

Skönt att du fick hjälp i alla fall=) å att liten mår bra=)

Ja, det var tur, annars vet jag inte hur jag skulle orka med fler dagar...

Jag trodde inte att hjärtat på bebisen skulle slå så snabbt! Nu sitter jag mest med ett leende på läpparna! ;)

ja visst e de skönt när man vet att bebisen mår bra?=) lycka till med resten av graviditeten=)

Jag förstår dig, här är en till som hade svårt att tro på att det fanns nåt därinne, dessutom var jag med om ett missfall förar sommaren, och det spökade rätt bra i början med...... UL:t 13/4 visade iallafall en helt frisk och fin bebis därinne, som vinkade lite åt morsan och farsan, som satt som på nålar!

Vi fick göra ett UL i v6 för att se att fröet låg där det skulle, sedan gjorde de ett i v12, då jag hade en liten blödning som vi var jätteoroliga för (hispiga föräldrar tror jag att vi hette då), samt ett supersnabbt i påskas, fast det gjordes för att utesluta problem i det området då jag låg inne några dygn för att jag hade så jäkla ont i magen ( antingen krampande gallgångar eller irriterad blindtarm löd den diagnosen jag fick då)

Önskar dig lycka till med resten av tiden och hoppas att du kan njuta av din graviditet!

Jag har ju inte fått göra ett ända UL än, fick bara höra hjärtslagen med en sån där maskin! :)

Fast nu hoppas jag att mår bättre, om 4 veckor är det ultra!

Tusen tack Naggur och Nevin för era lyckönskningar.

Lycka till själv! :)

Sedan är det skitsvårt att fota sig själv, jag brukar använda självutlösaren istället. Ställer kameran i axelhöjd ungefär, sedan är det lätt att ställa sig som man brukar stå.

Nu har jag kommit på hur självutlösaren fungerar :idea:

phpjzntmd.jpg

hm, undra om de finns sån på våran kamera=)

känns som armarna e liiite korta nu=)

fiiin mage=)

DET var en liten fin mage! Här ser magen mest ut som om den tillhör en gravid elefantko........ Jag som önskade mig en liten, söt och diskret mage.....

Bildbevis....

9327354.jpg

DET var en liten fin mage!

Liten, tänk på att jag fått fram flyttat BF 4 veckor :eek: Det märks att den lille ska växa ca 10 cm nu på 2 veckor.

Jag kan inte ens knäppa mina jeans som vart jätte stora i magen längre och fick höra på jobbet idag att det syns ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 150
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar