Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Jag lyckades med samma fast åt andra hållet... Alltså jag skuller ha varit i vecka 18 men var i vecka 22... :smirk: Missade alltså 1 hel månad av att vara gravid

Räknade ut på FL att ägglossningen var runt den 1/2, vi firade våran 4 års dag den 3/2 :love: Kanske det helt enkelt var dags nu :D

he he, tack så mycket..

Iofs undrar jag om det finns någon som kan ha ful mage som gravid? :)

Skall se om jag kan ta en bild senare för nu är den ju större, samt om jag kan ta en rakt framifrån..

Tog nyss en bild på order av min kompis ;)

phpeabiz3.jpg

V14 (13+3)

Gissa om jag kommer bli stor :rofl: Ändå ligger bebisen långt ner i bäckenet och gömmer sig.

T: Skickar en bild och säger att nu börjar det synas (11+1)
Jag: Men din mage syns ju mer än min.

Så skickar jag bilden :angel:

T: Men du har ju en jätte mage.

Säger till sambon: T säger att jag har en jättemage.
Sambon svarar: Ja..Du är en tjockis...

jag har ju inte ens gått upp till 50kg än ;)

:D men syns det inte extra på dig då för att du är så pass nätt och ovadderad:angel:
Jag skulle tro att min bebismage gömde sig i fläsket lite och då är jag ju ändå i normalviktsspannet, men erm... lite vaddering var det ju allt på magen, nu märks det ju inte iom att den putar ut så pass :D

Precis, har man inget hull på magen sedan tidigare lär ju bebiskulan synas snabbt :D. Min bebis a´la 19 veckor ligger väl dold bakom lite hull, he he. Tycker ryggen ser ut att svanka väldigt mycket på bilderna så att magen putar ut extra? Eller också är jag bara avis och vill oxå ha bebismage :angel:

Det är klart att det syns tidigt på dig när du inte har speciellt mycket underhudsfett. Vart skulle det annars växa om inte framåt?

Sedan tycker jag att du svankar och putar ut magen på alla bilderna, det blir lätt så när man vill ta tydliga magbilder så det är inget ovanligt, men magen ser ut att puta mer än om man står helt rakt.

Jag kan få två helt olika magar av att stå på olika sätt. Svankar jag och skjuter ut magen ser jag ut att vara i v. 30. Drar jag in magen och har en rakare hållning blir det helt annorlunda.

Svankar och blåser ut magen ;) den ser faktiskt större ut IRL :angel:

Jag tyckte det var aldelles lagom att inte kunna knäppa byxorna nu, haha men så hade BM räknat fel på 4 veckor! Herregud bebisen ska ju bli minst 40 cm längre :rofl:

Visade bilden på ameo för sambon.
"Hur många är det där inne?"
"Det är bara en"
"Hoppas du oxå får en sån stor mage"

Sen håller jag med dig att veckorna går bra fort! Fast det enda som går långsamt är dagarna fram till nästa löning, hur det nu kommer sig ;)

Jo men det ser ut som om du gör det, faktiskt :p :D Sedan är det skitsvårt att fota sig själv, jag brukar använda självutlösaren istället. Ställer kameran i axelhöjd ungefär, sedan är det lätt att ställa sig som man brukar stå.

Ja, det tar pisslång tid att få lön, det bästa med barnen som har med pengar att göra är ju att man får barnbidraget den 20:e :bow:

Smart :)

Ja, det tar pisslång tid att få lön, det bästa med barnen som har med pengar att göra är ju att man får barnbidraget den 20:e :bow:

Det förklarar varför det var jag ensam på coop som köpte lite mjölk, kaffe och kattmat, och sen ungefär ett 50-60 tal mammor med proppfyllda kundvagnar och mitt i där någonstans såg man 1-2 barn i vagnen :rofl:

Kl

Jag är i vecka 15 nu (tror jag) Tycker mig kunna känna en liten bubbla precis över benet. (bäckenet)

Min första graviditet, ska på ultra om en månad, och innan dess så kommer jag nog inte tro att jag har något där inne..

Jag har gått upp 1,5 kilo, väger nu 57 kilo, och är 175 cm lång!

Får ångest attacker ibland, för att jag får för mig att det inte är något där... :(

Fast, 8 grav test kan ju inte visa fel, eller?

http://s152.photobucket.com/albums/s190/Jolanta_album/?action=view&current=CIMG2536.jpg

Precis, gravtest kan aldrig visa ett positivt svar om det inte är så att det finns graviditetshormoner i urinen. Däremot kan det visa negativt, trots att man är gravid, det är ganska vanligt.

Dock kan ett gravtest inte skilja på ett friskt foster/embryo och ett sjukt/dött, vilket innebär att du kan få ett positivt svar hemma, men som vid kontroll visas vara negativt. Det är om fostret/embryot dött, men oftast får man blödning då och brukar kunna ana det innan, men kroppen kan forsätta producera graviditetshormoner utan att det finns något som lever därinne.

Man tycker ju att det borde blöda om jag skulle få ett missfall nu, eftersom fostret är ganska stort nu!

HUVVA! Gud, inte visste jag att jag skulle må så här dåligt! :(

Det var inte meningen att skrämma upp dig, sorry om jag gjorde det.

Jag tror absolut att du skulle märka om du skulle få ett missfall, risken minskar ju även drastiskt efter v. 13, så var lugn du.

Det är lugnt, jag har varit hysterisk hela tiden...

Trodde det skulle ge med sig efter vecka tretton, men det har det inte gjort... :(

jag mådde allderles lysande i början jag åxå. deppig, livrädd osv. unde den värsta kräkstiden hade jag nästan dödsångest...

Men det hör väl till=)

De går snart över.=)

Om du är jätteorolig så kan du väl prata med din bm och få tid till läkaren för ett vul för att lugna nerverna lite?

Jag tror absolut att du skulle märka om du skulle få ett missfall, risken minskar ju även drastiskt efter v. 13, så var lugn du.

Förlåt en liten OT nu, men VARFÖR minskar riskerna egentligen efter v. 13?

@Jolanta: Jag har visserligen aldrig varit gravid själv, men jag kan tänka mig att det är ganska normalt att vara ganska orolig. Åtminstone i början. Men i regel så går det ju bra ändå! :)

vill inte skrämma upp varken dig eller Naggur något..

Men för mig har det iaf varit värre nu på slutet.. Gisses...Trodde aldrig att jag skulle vara så här orolig och paranoid över den lilla skrutten i magen.. Men pust, varje morgon när jag vaknar är jag skitorolig för att det hänt bebis nått eftersom jag inte känner honom med en gång..

Dessutom, sedan V37 så har mardrömmarna varit så många och så hemska..suck...Läste sedan i en av alla grav.böcker som jag har att man brukar sova oroligt och drömma "dumma" saker den sista tiden..

Nu vill jag bara att bebis kommer ut..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 148
Senast: Jahopp
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar