Gravida magar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravida magar!

Hon flyttade mig till v 13+6 (Ja, +5 igår då) ist för 17+2.

Man får 2 st rutin UL här i Skåne, men eftersom allt inte kunde kollas igår så får jag 3 st allt som allt. Mest för att det viktiga i v 18 ska göras om ordentligt, och det sista i v 32 behöver ju fortfarande göras ändå för att kolla allt dom kollar på då.

Skönt att din bebis håller vikten bra! :)
 
Sv: Gravida magar!

Här kommer min lilla mage :) Är i vecka 12 nu, på bilden 11+2. Den ser ju urlöjlig ut om man jämför med era :rofl: Fast att den syns överhuvudtaget såhär tidigt beror nog på att det var inte ens ett år sedan jag födde min första unge.
gravid88456-vecka12.jpg
 
Sv: Gravida magar!

haha ingen aning :angel: antagligen pga jag var orörlig i 9 månader typ.... slutade röka innan det blev bebbe sen mådde jag så illa att enda som dämpade illamåendet var att småäta, sen rullade det bara på, åt inte onyttigt men åt MYCKET ;-) tappade 20 kilo nästan direkt så jag antar det var mkt vätska på slutet också......
 
Sv: Gravida magar!

Jag tycker att huvudsaken är att man "kommer igen" efteråt, även om man inte ska sträva efter att bli jättesmal supersnabbt efter en förlossning, så tror jag ändå att man ska försöka få in de rätta vanorna så snart som möjligt när bebisen väl är född. Även om det inte är lätt.

Jag äter fortfarande lika mycket som när jag tränade innan jag blev gravid, nu tränar jag ju inte men jag får ändå i mig för mycket energi. Sedan så smarrar jag tyvärr till det ibland, i början gjorde jag det inte, men nu när jag börjat må dåligt är det lätt att "unna sig". Inte för att jag har något sug, mest för att jag vet att när bebisen väl är född kommer jag återgå till allt mitt nyttiga igen, så jag tar chansen nu. Men jag längtar efter att få börja träna och gå ner i vikt, jag lider av att vara så otymplig. Och så svullen. Såhär ser jag ut om benen just nu: http://www.lunarstorm.se/BananaBambi/kollage/240
 
Sv: Gravida magar!

Mina ben börjar oxå bli sådär. Men det är ju inte för att man är tjock! Det är ju för att man är svullen. Vatten.

bananabambi skrev:
Jag tycker att huvudsaken är att man "kommer igen" efteråt, även om man inte ska sträva efter att bli jättesmal supersnabbt efter en förlossning, så tror jag ändå att man ska försöka få in de rätta vanorna så snart som möjligt när bebisen väl är född. Även om det inte är lätt.

Efter förlossningen ska man väl börja äta ännu mer? I alla fall om man planerar att helamma. Vad jag förstår går det åt ännu mer energi då, och många rasar i vikt under amningen.

Jag äter så mycket jag kan, för att ha lite att ta av när jag ska amma.
 
Sv: Gravida magar!

Ja jisses, det här med att samla på sig vätska är ju helt sjukt jobbigt. Jag är svullen ända upp till låren. På en vecka gick jag upp fyra kilon, men det är ju mest vätska då. Men det är fruktansvärt jobbigt, och är väl det enda som jag tycker är riktigt påfrestande med min gravititet. Mina andra symptom på havandeskapsförgiftningen känner jag inte av, även om de finns där, så de mår jag inte dåligt av. Ännu. Men det här med svullnaden håller på att ta kål på mig.

I morgon ska jag testa stödstrumpor som läkaren föreslog.

Jag planerar då rakt inte att äta ännu mer. Däremot äta bättre, som när jag tränade.

Som det är just nu kan jag inte laga bra mat, dels får jag inte för ansträgningens skull, och dels orkar jag inte stå så länge. Det blir lättlagat och halvfabrikat till middag för att jag inte klarar av att stå vid spisen mer än någon halvtimme. Inkluderat dukning mm. Frukosten består mest av rostbröd för det är det enda som går ner.

Jag bara längtar efter grönsaker och bra mat :banana: Så nej, mer ska jag inte äta. Däremot annorlunda. Och jag tror att anmningen kommer fungera ändå.
 
Sv: Gravida magar!

bananabambi skrev:
Jag bara längtar efter grönsaker och bra mat :banana:

Det är nästan bara sånt jag äter. Dels är det sånt jag är sugen på. Dels är jag orolig för att öka risken för allergi hos mitt barn om jag äter för mycket kemikalier och sånt. (Jag är själv allergisk och har därmed redan förhöjd risk för att mitt barn oxå ska bli det.)
 
Sv: Gravida magar!

Ja, jag har för mig att det är då som man gör sista ultraljudet här. Kan minnas fel visserligen, men det var i slutet av graviditeten i alla fall.
 
Sv: Gravida magar!

okej... jag har inget igentligen med detta att göra.. tycker bara att det är underbart att se alla magar :) Det jag undrar är i vilken vecka man brukar få sitt barn ? Jag är född i vecka 35. Är det mycket för tidigt.. eller har ja fattat allt fel. Jag föddes den 3 april och skulle föds det 25 maj .
 
Sv: Gravida magar!

Standarden är att gå 40 v, men mellan 38-42 är inte "för" tidigt eller sent, det är ungefär så mycket felmarginal man kan räkna med att få när de beräknar datumet för födseln.

Om du är född i v. 35 så är det tidigt, och födelsevikten är låg. De sista veckorna i magen samlar bebisen kroppsfett, och det är just det som kan saknas om den föds ett par veckor för tidigt, men alla organ ska vara färdigutvecklade.
 
Sv: Gravida magar!

Är det mamma jeans du har på den bilden? Typ skit snygga ju...
 
Sv: Gravida magar!

Gummisnodd, har det kommit någon bäbis ännu? 19/4 är ju idag ju!!!:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 237
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 434
Senast: Badger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp