Gravida magar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravida magar!

Oh. :eek: My. :eek: God. :eek:

Var det inte du som skrev att du gick upp rätt så mycket?

Jösses, jag ska sluta gnälla på min mage. Bums. :o
 
Sv: Gravida magar!

Britta68 skrev:
Inte ens när man är gravid får man gå upp i vikt nuförtiden tydligen :crazy: ...nej smal skall man vara. Inte så kul att läsa dylika kommetarer för såna som går upp 20-30 kg.

Det var till mig! Jag kanske blir glad av att höra det? Unnar du mig inte det. Jag har dessutom gått upp 19 kg hittills, så att höra Nikkis säga att jag ser smal ut på resten av kroppen är både roligt och lite oväntat.
 
Sv: Gravida magar!

filiduttan skrev:
kolla hur liten jag var i vecka 42+3 :angel:

Men du ser så glad ut! Var det inte jättetungt?

Usch, nu känner jag mig som världens klenis, som gnäller och stånkar över min mage. Ja, inte bara magen. Det känns som om mina ben och fötter inte orkar bära mer vikt.

Men jämfört med andra är min mage inte alls särskilt stor. Hur orkar alla andra?!
 
Sv: Gravida magar!

Fniss, jag blir bara full i skratt när jag ser era magar. Jag som är 1.60och hade tvillingmage skulle sopa undan mattan för er i en magmätartävling (om det nu skulle finnas en vettig anledning till att ha en sådan:D) vilken dag som helst. Den var enorm, fast väldigt vackert formad:love: (min åsikt). Trots att smidighetsfaktórn egentligen var noll så handtvättade jag bilen dagen före förlossningen:eek:

Gravida kvinnors kroppar är vackra vilken form de än har antagit, med 40 extra kilo eller 7 kg. Just för att man vet att de bär liv. Jag kan bli alldeles tårögd av att se en gravid kvinna just för att man minns den speciella kommunikationen med sina bebisar och för att man har fått förmånen att skapa liv.
Lycka till med era magar tjejer, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!
 
Sv: Gravida magar!

Känner små fjärilsviftningar redan i v. 17. Men det är ju femte barnet så jag vet exakt vad jag ska känna efter.
Oj vilka fina magar ni har. Min blir väl gigantisk som vanligt.:rofl:
Ponnymorsan
 
Sv: Gravida magar!

havreflinga skrev:
Det var till mig! Jag kanske blir glad av att höra det? Unnar du mig inte det. Jag har dessutom gått upp 19 kg hittills, så att höra Nikkis säga att jag ser smal ut på resten av kroppen är både roligt och lite oväntat.

Jo klart att jag unnar dig det.
Jag reagerade bara generellt på att smalhetsidealet tydligen även gäller höggravida kvinnor. Du blir ju också glad av att höra att du är smal?!
Jag tycker att när man är gravid skall man kunna se ut hur som helst och ändå få känna sig vacker.
 
Sv: Gravida magar!

Fast det är ju ganska personligt vad man tycker är vackert också.

Jag, exempelvis, tycker inte att gravida kvinnor är vackrare än några andra. Det beror på så mycket mer för mig, än bara hur kroppen (magen) ser ut.
Däremot förstår jag inte varför man ska bli fet under en graviditet, om man kan förhindra det. Det är inte alltid så lätt att bli av med efteråt som många tror, och dom flesta brukar inte vilja ha massa överflödiga kilon på kroppen.
 
Sv: Gravida magar!

Wei, då får vi jämföra bilder imorgon då ;) Fast din lär ju vara något större än min :angel:

Ska bli spännande att få se den lilla och få veta könet imorgon bitti! :bump:
 
Sv: Gravida magar!

Hade du vunnit över filiduttan också eller??? :smirk:
 
Sv: Gravida magar!

Britta68 skrev:
Du blir ju också glad av att höra att du är smal?!

Jag blir glad av allt som sägs med positiv ton. Jag har ofta fått höra att jag har blivit rundare i ansiktet under graviditeten. Om det sägs med glada, beundrande ögon (och kanske tillägget att det klär mig) blir jag glad, trots att jag personligen tilltalas mer av smala ansikten.

Jag tycker att när man är gravid skall man kunna se ut hur som helst och ändå få känna sig vacker.

Jag tycker det är en självklarhet att man alltid ska få se ut hur man vill. Ju fler människor som känner sig vackra, desto bättre blir vår planet, tror jag. Så sluta jämföra dig med andra, och låt folk ge varandra komplimanger, även om de inte alltid stämmer in helt och hållet på just dig.

Jag håller med Bebben när hon skriver: Fast det är ju ganska personligt vad man tycker är vackert också.

Min man tycker att gravida kvinnor är jättevackert. Och det verkar inte spela någon roll om de är tjocka, smala, gamla, unga, blonda eller rödhåriga. Att de bär liv inom sig gör dem väldigt attraktiva, enligt honom. Jag tycker att de flesta kvinnor är mycket vackrare utan en stor, klumpig mage.

Och även vad gäller icke-gravida skiljer sig vår smak.
 
Sv: Gravida magar!

havreflinga skrev:
Jag tycker det är en självklarhet att man alltid ska få se ut hur man vill. Ju fler människor som känner sig vackra, desto bättre blir vår planet, tror jag. Så sluta jämföra dig med andra, och låt folk ge varandra komplimanger, även om de inte alltid stämmer in helt och hållet på just dig..

Vem jämför med vad??:confused:
Vaddå stämmer in på mig, du vet väl inget om hur jag ser ut?

Jag reagerade, som jag tidigare skrev, på att man helst skall vara smal även under graviditeten!
 
Sv: Gravida magar!

Eyy, har du fått någon bild ännu??

Detta var min första bild, i v. 18: http://www.lunarstorm.se/BananaBambi/kollage/231

Och detta var bilden de fick fram idag, v.34+2:
http://www.lunarstorm.se/BananaBambi/kollage/238

:banana: :banana: :banana:

Jag är SÅ glad över att min bebis mådde bra! 2300g vägde den också, precis lagom! (100g mer än vad jag vägde när jag föddes ;) )

Och vad blev det för kön? Vi avböjde att få veta, jag hade gärna lyssnat på vad det var, men min sambo ville inte veta så jag gav mig, för husefridens skull.
 
Sv: Gravida magar!

:love: Den där magen var ju jättefin!!! är i v 8 så det syns inget på mig än...:smirk:
 
Sv: Gravida magar!

tungt är förnamnet, men jag fick ju foglossning i v 10 så jag var van.... man vänjer sig vid smärtan liksom....


bananabambi: jo jag gick upp 50 kilo sug på den ;) hehehe har gått ner 31 hittills (3 mån efter) så jag har ju en bra bit kvar!
 
Sv: Gravida magar!

Du är duktig som har gått ner så mycket ändå.

Men hur lyckades du gå upp så mycket som femtio kilo?

Jag har gått upp 19 kilo sedan inskrivningen i v. 10, men från det att jag blev gravid tills inskrivningen gick jag upp 6 kilo, så det är totalt 25 kilo hittills. Men jag tränade mycket innan jag blev gravid, och sedan mådde jag plötsligt så hemskt illa de första tio veckorna att jag blev helt stillasittande, och då börjar vikten sin kurva uppåt. Hemskt. Jag undrar hur mycket jag kommer gå upp totalt :crazy:
 
Sv: Gravida magar!

Ja, vagnen verkar rätt bra. Jag har skickat efter den från tyskland men den finns i sverige på några få ställen. Nu vill jag att bebisen ska komma så jag kan få ta med den ut i premiärturen med det tillhörande 70-tals täcket från farmor, som jag hade när jag var liten. Kontrast i förhållande till den moderna vagnen ;) .

Vill ha bebis till påsk!!!!!:love:
 
Sv: Gravida magar!

Jag var på UL idag, och fick veta att jag tydligen ska ha barn ca 3½ vecka efter vad min BM beräknat från början. Fast det är bara ganska skönt, för det ger mig en extra månad med valpen som börjar bli unghund då = kanske trots och sådant att tampas med.

Tyckte bilderna var så tråkiga när den var liten och bara låg där ihopknölad, så jag tog inte med några hem :o Tänkte att jag väntar tills nästa UL istället, som jag fick ny tid till om 4 veckor. Då skulle man se så mycket mer sa hon som gjorde det.

Så nu blir det en ny väntan, och jag hoppas på att dom kan se könet då. Hon som gjorde det verkade inte alls särskilt förtjust i mig eller att prata överhuvudtaget, så jag får snällt vänta tills nästa gång med att fråga.
 
Sv: Gravida magar!

Bebben skrev:
Tyckte bilderna var så tråkiga när den var liten och bara låg där ihopknölad, så jag tog inte med några hem :o Tänkte att jag väntar tills nästa UL istället, som jag fick ny tid till om 4 veckor. Då skulle man se så mycket mer sa hon som gjorde det.
Varför gör du ultraljud igen så snart?
 
Sv: Gravida magar!

Därför att jag inte var lika långt gången som dom beräknat, och hon ansåg att man inte kan göra lika exakta undersökningar vid den här tidpunkten, som man kan i v 18. Kunde tydligen inte mäta allt hon behövde mäta på rätt sätt.

Så jag får 3 UL sammanlagt :)
 
Sv: Gravida magar!

Joo, du skulle ju ha tagit bilder så vi fick se ju :angel:

Vilken vecka var du i nu då?

Jag blev skitlättad över att min bebis var så pass stor som den var, havandeskapsförgiftning påverkar ju fostrets tillväxt så jag hade räknat med att den skulle vara ganska liten.

Ska du göra två UL till, eller har du redan gjort två? Det vanligaste är ju att man bara gör ett, och om man i ditt fall är osäker på hur långt gången man är så kan man göra ett tidigare för att fastställa det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 237
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 435
Senast: Badger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp