Grattis Enya

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Grattis Enya

Nu har jag lagt den på ett annat ställe också!
Här är lilla Elin! :love:
MariesElin.jpg


Så ljuvlig, underbart söt!

Grattis!!!:bump:
 
Sv: Grattis Enya

Jag har ordnat så att det inte är möjligt.
Eftersom jag visste att suget skulle komma.
Så nej, jag är klar.
Jag anser att jag har fallit för åldersstrecket.

Men när jag ser den lilla på bilden.
Så farligt alltså.
Jag har hört att man kan ta fosterbarn......
 
Sv: Grattis Enya

Jag har ordnat så att det inte är möjligt.
Eftersom jag visste att suget skulle komma.
Så nej, jag är klar.
Jag anser att jag har fallit för åldersstrecket.

Men när jag ser den lilla på bilden.
Så farligt alltså.
Jag har hört att man kan ta fosterbarn......

Du kan få låna min, som vägrar sova och därmed skriker hysteriskt och otröstligt mellan klockan 0230-0600... Då kanske det går över, det där suget? :idea:
 
Sv: Grattis Enya

*Tar sista*

TACK alla för alla grattisar!:bow: :love:

Hon föddes i tisdags kväll 21:44 efter ungefär en timme på förlossningensavdelningen snabbt inhyst i ett rum när de insåg att Isaac föddes i rekordfart och att jag nu hade 1 minut mellan värkarna och var öppen 6 cm när jag kom in. Egentligen ville de skcika mig till Malmö ( var i Lund) pga platsbrist, men om det skedde ett mirakel eller om en bebis kom ut i racerfart, det vet jag inte, för jag fick ju stanna.

3970 gram och 52cm är ju inte så stort egentligen men med tanke på de andra två på strax över 3,2 kg och 3,1 kg och 48 och 49 långa så är det stort för mig:D

Hon är jättesöt:D Ska lägga in fler bilder senare!
 
Sv: Grattis Enya

Så du är hemma nu!

Vad skönt att hon äntligen kom din Elin!

Ja, mera bilder, hon är ju ovanligt söt din "onge".

:love:
 
Sv: Grattis Enya

Så du är hemma nu!

Vad skönt att hon äntligen kom din Elin!

Ja, mera bilder, hon är ju ovanligt söt din "onge".

:love:

Jag kom hem i torsdags kväll faktiskt, men det har varit kaos här kan man väl säga. Nu verkar det dock ha lugnat sig och jag försöker hita rutiner som funkar.......

Ja den känslan när hon väl var ute, den är obeskrivbar nästan! Nu menar jag inte känslan av att få sitt alldeles egna barn utan känslan av att nu är det äntligen över:angel: Den känslan finns ju faktiskt också! :D

Värkarna varade hela natten mot tisdagen, rejält onda värkar med 7 minuter emellan, så ont att jag inte kunde sova alls, sedan varade de större delen av tisdagen med 7 minuter emellan men runt 14 började de komma med 10 minuter ibland och 3 minuter ibland och allt där emellan, men ändå på samma smärtnivå. Var ute på stan och gick och hoppades på att det skulel få igång det bättre och så slapp jag sitta hemma och ha långtråkigt. Var hemma vid 4 och bestämde oss för att sova några timmar, men när jag väl började kunna slappna av vid ungefär halv 7 så kom värkarna med 10 minuter emellan och så gjorde de betydligt mer ont. En timme senare sa jag till pojkvännen att vi nog ska ta bussen som gick 20:05 till Lund ( 3 mil) men när vi väl kom ut en kvart efter så bestämde vi oss för att en kompis fick köra på studs för då var det 3 minuter emellan bara. Under bilresan blev det 2 minuter men det sa jag inget om förrän efteråt:angel:

Så.... ska jag ha fler barn så ska de komma på beställningstiden och dagen så att jag inte missar det hela:angel: Man kan väl säga att det gick undan när det väl skedde nåt:D

Amningen funkar inte tyvärr, ville ju försöka men har gett upp efter en natt med en hungrig bebis och bröstvårtor som värkte... enligt de på patienthotellet sög hon bra och hade rätt tag, men ska det göra ont att amma så är jag inte villig precis..... så jag pumpar och så får hon ersättning. Mängden ersättning är större än bröstmjölk..... Men nu är hon i alal fall mätt och belåten och sover gott.
 
Sv: Grattis Enya

Vilken söt Max!! Funderar du på att gifta bort honom redan?:angel: :)

Undrar hur många det är som får bebis i december egentligen....
 
Sv: Grattis Enya

Grattis Enya. Gud vilken söt en.. Man börjar ju fundera på om man ska skaffa ett syskon till min dotter..:love:
 
Sv: Grattis Enya

:love: :love: :love: Vilken underbar liten näsa!! :love: :love: :love:

Den där näsan du, den påminner starkt om min och den är itne så söt i vuxen ålder:angel: Stackars lilla Elin :angel:

Synd att kvaliteten på min mobilkamera inte är så bra för den där bilden är så fin:love:
 
Sv: Grattis Enya

Vilken söt Max!! Funderar du på att gifta bort honom redan?:angel: :)

Undrar hur många det är som får bebis i december egentligen....

Oja, till en söt Elin kan jag visst tänka mig det :love:

Här i Karlskrona var det en riktig babyboom nu, total katastrof enligt personalen. Fanns inte plats på BB utan kvinnokliiken fick bistå med plats.
 
Sv: Grattis Enya

Amningen funkar inte tyvärr, ville ju försöka men har gett upp efter en natt med en hungrig bebis och bröstvårtor som värkte... enligt de på patienthotellet sög hon bra och hade rätt tag, men ska det göra ont att amma så är jag inte villig precis..... så jag pumpar och så får hon ersättning. Mängden ersättning är större än bröstmjölk..... Men nu är hon i alal fall mätt och belåten och sover gott.

Det gör ont på de flesta att amma i början. Men det går över efter ett tag. Men trivs du inte med att amma ska du inte göra det, då är det bättre att hon får ersättning och att ni båda mår så bra ni båda kan.
 
Sv: Grattis Enya

Det gör ont på de flesta att amma i början. Men det går över efter ett tag. Men trivs du inte med att amma ska du inte göra det, då är det bättre att hon får ersättning och att ni båda mår så bra ni båda kan.

Jo jag vet att det kan kännas rätt rejält att amma till en början, men efter natten mot torsdagen så hade jag så ont at jag inte ens ville läga till henne ens en minut till. Fram till i dag söndag har mina bröst värkt en del, men det har släppt nu.

Däremot är det rätt tomt på mat i dem, pumpar och får ur lite på några tag med pumpen, sedan kommer inget mer...... 15 ml från båda brösten på ett dygn är ju lite för lite att föda upp ett hungrigt barn på...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Min dotter har ärvt intelligens från båda föräldrar och än så länge (femte klass) har hon knappt någonsin behövt läsa på inför prov...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 332
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Vår femåring är så sjukt kräsen när det kommer till mat 😩 När hon var liten åt hon allt, sen blev hon lite mer återhållsam när det kom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 459
Senast: Guldaskig
·
Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Sofie.S
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 711
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp