God, snabb och enkel kycklinggryta?

Jo en till! Försteker kyckling lite lätt I ugnen. Sen I med röd currypasta, ett par paprikor I olika färg, kokosmjölk, matgrädde, ingefära, vitlök, salt å peppar. In i ugnen ca 20 min till I 225 grader. God och starkare maträtt om du vill ha det :)

Jag blev sa sugen pa flera av grytorna ni har beskrivit ... sa jag tog Skar kycklingbrost i tunna strimlor (jag tycker egentligen inte om kyckling, men ar bitarna sma blir det ju mer kryddor pa:D) och stekte med de kryddor som stod langst fram i kryddskapet.:angel:

Nar kycklingen var nastan klar la jag den pa ett fat, hallde en burk tarnad tomat, en burk coconut milk, och lat det koka tillsammans och koka av vatska i stekpannan medans jag kokade ris. Nar riset var klart, hade jag i ungefar en deciliter creme fraiche (jag gjorde fore helgen men anvande inte da jag blev dalig) i stekpannan tillsammans med lite frusen majs och artor sedan la tillbaka kycklingen och kokade upp ... (och snabb kollade att den tjockaste biten kyckling var klar innan jag tog det av plattan)
Mycket gott och enkelt och nar jag inte har creme fraiche sa tar jag min egna Egyptiska (eller Arabiska, same, same but different;) som de sager i Arabvarlden:D) yogurt som ar nastan lika tjock och mild som creme fraiche, men gjord pa 2% mjolk

Liknande trådar

Mat Jag äter ju mycket knäckebröd just nu. Det är väldigt gott, med både det ena och det andra på faktiskt. Har haft en period med... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
2 160
Senast: Bulldoozer
·
R
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 729
Senast: Roheryn
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
327
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 382
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka