God, snabb och enkel kycklinggryta?

bettysmatte

Trådstartare
Vad har ni för förslag på goda, snabba och enkla (hyfsat billiga) kycklinggrytor :) ? Måste handla middagsmat till ikväll och vill äta kycklinggryta, men vet inte vad jag ska laga!

Vad har ni för förslag på goda, snabba och enkla (hyfsat billiga) kycklinggrytor :) ? Måste handla middagsmat till ikväll och vill äta kycklinggryta, men vet inte vad jag ska laga!

Svamp, lök, matlagningsgrädde, fond, tomatpuré, senap, kryddor och persilja att klippa på toppen. Ris till. Brukar ta två dl matlagningsgrädde till 500 gram strimlad kycklingfilé . 2 msk tomatpuré, 1 msk senap, 200 gram svamp och en gul lök.

Curry är ju alltid gott. Kycklingbuljong, matlagningsgrädde, creme fraiche, vitpeppar, salt, currypulver (och lite gurkmeja för färgen). Smaka av med MSG/aromat. Gott att ha i är skivad lök och paprika med slantade morötter. Ris till.

Gjorde detta på en höft igår; Stek kyckligfile, lök och paprika. Krydda med peppar och chilflakes. Häll tacosås, grädde och någon msk c.f. Smaka av med salt och peppar. Låt puttra lite och servera med ris.

Kyckling - en påse frys grönsaker - en burk kokosmjölk - röd currypasta (en sked eller 2 enligt smak)
Serveras med ris

Jag brukar svetta spenat, steka kyckling, på med buljong, cf och grädde, i med en vitlöksklyfta och strimlade soltorkade tomater. Gott med pasta eller ris. Inte mitt eget recept, kommer från Catarina König

Bryn kyckling, sjud färdigt i creme fraiche och smaksätt med pesto + salt och peppar. Superenkel kyckling jag lagar när jag verkligen inte orkar något annat, brukar ha grönsaker bredvid som fixar när kycklingen kokar. Typ broccoli är gott till.

Bryn lätt - eller låt bli. Lägg i gryta med buljongtärning, en delad lök och lite vätska. Låt puttra en stund. När köttet börjar bli mört, lägg i en torkad lime och ett paket kokosgrädde. Salta om det behövs. Lägg i de kryddor du gillar. Jag uppfann den själv så det finns inga måsten.
Jag äter med ris.

Stek kycklingfilé i bitar, en med en burk Creme fraiche och Sweet chilisås efter eget tycke. Koka upp, i med grön paprika och koka ett par minuter.
Jättegott och kan inte bli enklare 😄

Innan jag blev vegetarian brukade jag göra en sås med creme fraiche paprika/chili och passerade tomater. Hällde det över kycklingfilé som stekts i bitar ihop med gul lök, broccoli och röd paprika.

Liknande trådar

Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 687
Senast: Roheryn
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 330
Senast: Freazer
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
5 764
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 938
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka