Sv: Glädjetråden
Jag är rätt blygsam av mej
men det var så underbart när vi häromkvällen avvek från stigen och red rakt in i skogen med bara månen som lampa med stjärnklar himmel och vindstilla skog. Bara få slappna och och känna sej här och nu med min häst, det fanns bara vi två, sent en kväll medan INGEN i hela världen visste vart jag var nånstans och ingen kommer sakna mej föränn jobbet börjar kl 7.00 dagen efter..
Många fina minnen med den här hästen-jag vill aldrig ha nån annan
Han är min stora glädje
Han gjorde mej såå stolt för nån vecka sen vid årets första träning när jag fick höra att 'hästen höjt sej ett helt snäpp sen förra året', trots halvvila ett par månader pga jobb..
PLus att under galopparbetet ungefär vid A få höra 'och så vänder du in på diagonalen och gör tre byten i vart fjärde' . Bara sådär liksom. Vlket är min last eftersom jag har så svårt att seriebyta på träning med ögon som tittar, då låser jag mej.. Nu fick jag i lugn och ro försöka ett par tre gånger men sen satt dom ju, och får då höra återigen strax efter C, ' jättefina, nu en till diagonal, med tre byten i vart tredje'. Och inse att tränaren anser ju att det är ingen big deal egentligen. Så jag slappnar av och sätter bytena.
Så sjukt stolt över min häst och jag önskar att tiden kunde stå still och han aldrig blev gammal