Glädjetråden

Sv: Glädjetråden

Som sagt, söt som socker!

Jag är så glad över min dam som nu fyllt 18 men är så pigg och glad!
Ridningen går bara framåt och ikväll ska vi välja ut kavaljer åt henne.

Är så glad att min häst blivit frisk förklarad efter 3 månaders vila pga kross skada i hasen. Äntligen får hon börja röra på sig och gå i vanlig hage. :-)

*KL

Min kära Ninya på ridskolan har så länge jag kan minnas gått med svart sadel, mörkbruna stigläder, brunt träns (med ETT svart sidostycke) och svarta tyglar, dessutom är nosgrimman fodrad i mörkrött.

Jag som faktiskt gillar att matcha har lidit av detta flera år och hade trots dålig ekonomi börjat fundera på att köpa ett svart träns till henne. MEN: I torsdags kommer jag till stallet, ska rida Ninya på lektionen. Ser hennes träns hänga utanför boxen utan bett. I sadelkammaren på hennes plats hänger ett NYTT svart träns med hennes bett :love: Sjukt att man kan bli så glad för något sånt :D Vitfodrat pannband och nosgrimma vilket jag inte är jätteförtjust i, men en grym förbättring mot innan, så jag tänker absolut inte haka upp mig på det.

Så nu äntligen är hennes läder matchat. Det enda som är fel är ju de mörkbruna stiglädrena, men de syns ju knappt ändå.

Kl*

-8 grader, snötäckta vägar och månsken. Tyst och stilla barbacka på en varm mjuk häst. Förpatrullen består av hunden som går o nosar i dikena. Hästen slänger upp huvudet "jag vill springa"
Lätt uppförsbacke, håller om med benen och tar ett litet mantag. Känner hur ryggen höjs och det mjuknar fint i tyglarna. Du bara flyger fram, sitter där som en kung! Helt underbar kväll på en underbar häst :love:

*kl*

Och jag måste få ur mig glädjen att min häst fått hästkompis är en bra ledarhäst!

Efter att gått själv sedan jag köpte honom 2008, och ingen velat ha sin häst med min "mördarhäst" så har han haft 2 ponnikompisar i höstas, fungerade toppen, och nu flyttat till en klok gammal dam som det fungerar super med :) Och min häst är supersnäll, bestämmer men enbart genom att dra bak öronen!

Den mörka är min häst!

Gamla kompisar:
309128_10150274109266150_586221149_8032427_865233738_n.jpg

Nuvarande kompis!
396107_10150476807441150_586221149_8912747_898686288_n.jpg

LaPina-och-Othello.jpg

Jag är rätt blygsam av mej
men det var så underbart när vi häromkvällen avvek från stigen och red rakt in i skogen med bara månen som lampa med stjärnklar himmel och vindstilla skog. Bara få slappna och och känna sej här och nu med min häst, det fanns bara vi två, sent en kväll medan INGEN i hela världen visste vart jag var nånstans och ingen kommer sakna mej föränn jobbet börjar kl 7.00 dagen efter..

Många fina minnen med den här hästen-jag vill aldrig ha nån annan :cry:
Han är min stora glädje

Han gjorde mej såå stolt för nån vecka sen vid årets första träning när jag fick höra att 'hästen höjt sej ett helt snäpp sen förra året', trots halvvila ett par månader pga jobb..
PLus att under galopparbetet ungefär vid A få höra 'och så vänder du in på diagonalen och gör tre byten i vart fjärde' . Bara sådär liksom. Vlket är min last eftersom jag har så svårt att seriebyta på träning med ögon som tittar, då låser jag mej.. Nu fick jag i lugn och ro försöka ett par tre gånger men sen satt dom ju, och får då höra återigen strax efter C, ' jättefina, nu en till diagonal, med tre byten i vart tredje'. Och inse att tränaren anser ju att det är ingen big deal egentligen. Så jag slappnar av och sätter bytena.
Så sjukt stolt över min häst och jag önskar att tiden kunde stå still och han aldrig blev gammal :( :love:

Och jag är så lycklig över att PEPPARPEPPAR ha en nittonåring som piper för att det är överfullt med livsglädje och energi och leklust, som bockar och hoppar och kliver på och allmänt beter sej som en monsterhäst som aldrig blivit riktigt tämjd utan bara håller sej på mattan för att det är så man lärt sej är mest lämpligt. Som tar alla former av oväntad rörelse(tex ett löv som flyger eller cyklen en kilometer bort) som matte inte är beredd på som ett tecken på att det är dags för EXPOLSION och LEK och vi är plötligt inte nitton utan fyra år och livsfarlig!
För att sen vara den mest stensäkra häst jag nånsin haft med att göra. 'Plogbilen, jaha passerade han just?, och där kommer timmerbilen också, jaha jaja'

*kl*

Jag är HAPPY HAPPY HAPPY över att ponnyn gick riktigt bra i nya sadeln ikväll:banana:! Var så rädd att det inte skulle funka...

Kl*

Jag har världen bästa ponny. :love:

Jag får rida ut varje söndag på ett underbart fint halvblodssto.

Nu har jag antagligen tre Lippizanare att rida på också. :D
Provrider första imorgon, sedan så testar jag en av de andra under veckan som går, och sedan blir det väl den tredje när det finns tid. :bump:

*KL*

Jag är så glad över att vi fick "skäll" när vi gjorde ett helt rent men lite hastigt byte på träningen i går. Det var inte alls länge sen vi var glada över ett sånt, men nu skulle det visst vara bra också ;), det går framåt.

Jag är också glad över att "gammel hästen" var bättre i sin sena trots att han roade sig med att hoppa över staketet till sjukhagen och in till kompisarna i måndags.

*kl*

Är så otroligt glad för mitt nya stall där alla är så underbart trevliga. Igår när min häst skulle göra sin hoppdebut och den pay & ride som vi skulle åka till blev inställd pga fruset underlag lördag em hörde en tjej i stallet om vår olycka och lyckades hitta och anmäla oss till en annan. När det sen snöade en hel del på söndag förmiddag bestämde sig stallägaren att köra lastbilen istället till tävlingsplatsen så att vi kunde följa med. Underbara människor!!! :love:

Luxus hoppdebut

Supersnygg som vanligt och vilken härlig inställning han tycks ha till hinder! Kul att han får hoppa också, trots att han är en blivande dressyrstjärna! :)

Man blir ju lycklig bara av att se att killen får hoppa också:bow:! Är så bortglömt bland dressyrfolket att hästarna mår bra av variationen.

kl

ingen kan va lyckligare än jag idag:love:
Mitt rundsydda träns ifrån OS kom idag som jag fyndat för en liten summa inkl tyglar och jag fick presentkort på charlies av sambon i alla hjärtans dag present :banana:

2012-02-14194913.jpg

Vad fin han är :love: Jätteroligt att se att han har så bra inställning till hinder :bow: Måste vara ett plus i kanten för många stoägare nu när han snart blir godkänd avelshingst ;)

Snyggt!
Vilken lycka! Hade också så himla gärna velat ha ett sådant! Inte nödvändigtvis OS, men det utseendet! Rundsytt remontträns!

Ja jag fattar verkligen inte varför det inte är något märke som gör sådana till en billigare peng för det finns ju massor av folk som vill ha de;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 509
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 302
Senast: lizzie
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 761
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar