Sv: Glädjetråden
Jag skulle inte sagt ngt om att gammelgubben var pigg och glad. Han skar sönder benet i boxen en natt nyss. Han hade på något sätt haft sönder sin pelletsboll. Det läkte så där. Men nu har vi haft ute en vet jag har stort förtroende för. Hon skar till såret. Och det ser bättre ut. Så det är jag glad för. Hoppas ponni fixar det här nu och att komma tillbaks.
Min lillprins har fortsatt uppföra sig bra. Det är jag otroligt glad för. Jag tar det lugnt och låter honom få mycket vila med. Allt går i hans tempo. Han är så duktig lilla hjärtat!
En häst jag har i träning har haft lång och svår skadeproblematik innan jag tog mig an den i samrådan med veterinären. Min vet har hela tiden följt häst och sett filmer på den innan. Hon rider själv svårklass dressyr. Så hon fattar ju ridning också. Nu har hästen friskförklarats och hållit under igångsättningen.
Han ansågs av andra vara rent omöjlig och farlig. Men han är bara lite ung, mkt energi och var knappt skolad. Nu fick vi beröm att han börjar bli en riktigt fin ridhäst som var så otroligt mycket bättre i rörelsemönster och mentalt.
Det blev jag jätteglad för att få höra från just henne.
Hon rekommenderade mig till boxgrannen. Så där får jag en till kund om jag hinner. Kul!
Lilla buskillen och jag kan nu mer rida ut i grimma/grimskaft. Mot då han innan vi träffades reste sig och bockade av folk. Han är skitfin för hand och ok i riden form. Jag blir glad bara av att se den där lilla krabaten. Han är så hundig och rar.
Varit iväg på mycket roliga jobb, träffat mycket roliga folk. Glad för att jag blivit nära vän med min ena tränare. Han ger så mkt, både kunskap, värme, positivitet, beröm, ömtänksamhet, goda skratt etc.
I vi jobbar väldigt bra ihop. Det är kul!
Glad att jag får hänga med och rida söta små unghästar med vännen i fråga. Jag får en dag ledig i v kanske om jag har tur. Då drar vi ut på landet och han tar hand om mig. Hästarna är underbara och så välhanterade och välinridna att man blir chockad över att det kan vara så bra ens.
Så jag får vila och uppleva underbar natur och underbara hästar.
Och så är jag ooootroooligt glad att jag inte rider lika fruktansvärt jäkla illa som på de bilder jag nyss hittade här. :S Huuuuga..