Glädjetråden

Sv: Glädjetråden

*KL

Abstinensen dödar mig seriöst, GUD vad jag längtar till lördagens CR - har inte ridit Ninya på tre veckor och jävlar vad det är jobbigt :( Skiter fullständigt i om hon exploderar och lämnar mig i något ridhushörn under programmet, jag får ju ÄNTLIGEN sitta på henne igen :love:

(Halv häst står överst på önskelistan i år...)

Vad kul, precis som Fiorano så har jag tänkt på er ibland och undrat hur det går för er.
Jag kommer ihåg klagostunden över våra hästar när jag var och handlade en massa hos er. ;)

Kl

Fick positiva besked på kliniken i går om min skadade häst med kross skada i hasen. Efter en månad i sjukhage såg man på röntgen att skelettet börjat läka och de fanns inga skador på senor. Så de finns hopp att hon blir helt återställd.

Ja vi har haft mycket att pipa om du o jag! :p Saknar faktiskt affären, det var så trevligt med alla mysiga o glada kunder!! Tack för tankarna <3

Åhh vad härligt, håller tummarna för din fining!

KL

Själv är jag väldigt glad för att min Suchen inte har stått på bakbenen sen över 1 år tillbaka. Att jag dessutom hittat en tränare som jag trivs med som kommer hit från England nästa helg är helt perfekt :love:

Tack för dina pepp meddelanden, det har varit riktigt tungt från och till!!

Hans skador är följande: ödem på hovkapslarna båda fram, ödem på hovbenen båda fram, hovbensuppluckring båda fram, taggar på strålbenen båda fram, spatt båda bak, patella båda bak. Förra vintern var jag nära att ge upp men sedan så åkte jag till en ny klinik på rek av en massör. Där fick han Tildren och han har svarat fantastiskt bra på det. Han kommer sannorlikt behöva injektioner ca var 6e-12e månad resten av sitt liv men det är det värt!!! Jag har både rörelse mässigt och ridmässigt fått en ny häst!:love:

Jag har oxå flyttat honom till ett nytt stall där det är mycket större och bättre hagar med mer utevistelse, det gamla stallets hagar var relativt små, blöta o leriga året om. Nu går han ute från 7 på morgonen till 22 på kvällen i en torr skogshage som är över en hektar o kuperad. Man märker på honom att han stortrivs, han är mycket mer harmonisk och inte alls lika övertänd som förrut.:bow: Jag tror dessutom att all denna rörelse är fantastiskt bra för hans skador! Patellan har aldrig varit så stabil som den är nu och han har fått mycket bättre hovkvalite. :idea:

Vilken lättnad för dig!!! Du har ju inte heller haft ngn vidare tur med din, men nu hoppas jag att vi båda slipper halta hästar för resten av deras liv!!!:bump: Hoppet är ju det sista som överger en eller hur.:bow:

Vi får hoppas de.

I dag är jag mkt glad över att de gick så bra att sko pålle. Pga att hon står i sjukhage så har hon enormt mkt energi nu, och trodde hon skulle leva rövare. Men hon skötte sig mkt bra. I bland bli man glad för mindre. :-)

Jag skulle inte sagt ngt om att gammelgubben var pigg och glad. Han skar sönder benet i boxen en natt nyss. Han hade på något sätt haft sönder sin pelletsboll. Det läkte så där. Men nu har vi haft ute en vet jag har stort förtroende för. Hon skar till såret. Och det ser bättre ut. Så det är jag glad för. Hoppas ponni fixar det här nu och att komma tillbaks.

Min lillprins har fortsatt uppföra sig bra. Det är jag otroligt glad för. Jag tar det lugnt och låter honom få mycket vila med. Allt går i hans tempo. Han är så duktig lilla hjärtat!

En häst jag har i träning har haft lång och svår skadeproblematik innan jag tog mig an den i samrådan med veterinären. Min vet har hela tiden följt häst och sett filmer på den innan. Hon rider själv svårklass dressyr. Så hon fattar ju ridning också. Nu har hästen friskförklarats och hållit under igångsättningen.
Han ansågs av andra vara rent omöjlig och farlig. Men han är bara lite ung, mkt energi och var knappt skolad. Nu fick vi beröm att han börjar bli en riktigt fin ridhäst som var så otroligt mycket bättre i rörelsemönster och mentalt.
Det blev jag jätteglad för att få höra från just henne.
Hon rekommenderade mig till boxgrannen. Så där får jag en till kund om jag hinner. Kul!
Lilla buskillen och jag kan nu mer rida ut i grimma/grimskaft. Mot då han innan vi träffades reste sig och bockade av folk. Han är skitfin för hand och ok i riden form. Jag blir glad bara av att se den där lilla krabaten. Han är så hundig och rar.

Varit iväg på mycket roliga jobb, träffat mycket roliga folk. Glad för att jag blivit nära vän med min ena tränare. Han ger så mkt, både kunskap, värme, positivitet, beröm, ömtänksamhet, goda skratt etc.
I vi jobbar väldigt bra ihop. Det är kul!

Glad att jag får hänga med och rida söta små unghästar med vännen i fråga. Jag får en dag ledig i v kanske om jag har tur. Då drar vi ut på landet och han tar hand om mig. Hästarna är underbara och så välhanterade och välinridna att man blir chockad över att det kan vara så bra ens.
Så jag får vila och uppleva underbar natur och underbara hästar.

Och så är jag ooootroooligt glad att jag inte rider lika fruktansvärt jäkla illa som på de bilder jag nyss hittade här. :S Huuuuga..

Håller tummarna för din gamling!

*knapp*
Själv är jag helt överlycklig över att jag knappt kan röra mig idag... :o
Har inte ridit på ungefär två månader, och knappt alls i höst eftersom jag flyttat för plugg och inte hunnit hitta något att rida på där, så det blir bara häst när jag åker hem och jag hinner med att få in en lektion.

Min snälla ridlärare ändrade om i planerna igår så att jag fick rida "min" häst dessutom, som jag bara ridit en handfull gånger det senaste dryga året, men som jag funkar väldigt bra med. Han kan vara lite svår att få rund över ryggen och med ärlig bjudning men det verkar som att vi har lätt för att hitta varandra oavsett hur lång tid det går mellan varven. Tidigare i höst fick vi vårt bästa pass någonsin och igår var inte jättelångt efter! :love:

Jag är så glad att min ridlärare verkligen försöker se till att jag får rida honom när jag väl kan komma hem och rida. :love:

*kl*

Jag är oerhört glad över att Battis efter sin långa, långa konvalescens känns så arbetsglad och fin att rida och att hans naturligt rätt mjuka kropp faktiskt finns kvar. Jag har misströstat lite över alla tappade muskler och allt tappat flås, men det känns fantastiskt skönt att känna att det finns kvar en dressyrhäst där inne än och att han för varje träning hittills kommit närmre och närmre sin normala träningsnivå - och att han verkar göra det med gott humör och tycka att det är kul är det bästa av allt! :love:

Jag är också väldigt glad över att vi hann få in en tävling innan säsongen var slut för att avsluta med en lättare klass och säsongens troligen enda tävling utan smärta för att börja få honom att tycka det är okej med tävling igen. Jag är jättenöjd och glad med att vi lyckades hålla vår plan och bara ha roligt, inte tvinga fram något och inte ställa några som helst krav utan bara jogga fram en liten stund för att sedan gå in och bara styra runt. Battis var visserligen hialöst olydig och tittig men extra kul var det att vårt "runtjoggande" med konstant skyggande, byten i mellangalopperna osv räckte till dryga 66% och en andraplacering. :D

Sedan är jag också glad över att vi hittat en trevlig medryttare nu när jag insett att jag behöver en sådan. Hon rider Battis riktigt trevligt och står än så länge ut med Battis neurotiska matte, så det verkar lovande. ;) Lite extra kul att det är en bukefalist dessutom, men hon får själv ge sig tillkänna om hon så önskar. :)

*kl*

Jag är glad över att lilla treåringen är så snäll och trygg, att jag kan rida ut honom helt själv i blåsten, att han är så lättlärd och jämn och mjuk i sidorna, att han bara flyter på när vi övar skänkelvikningar på grusvägarna.
Jag är så glad att han inte ifrågasätter eller ens tvekar på hoppträningarna, att han bara säger ok till allt och hoppar som om han aldrig gjort annat.
Jag är glad att han var så himla snäll att klippa, kort sagt så uppför han sig exemplariskt i alla lägen.

Jag är glad att den andra treåringen äntligen blivit av med alla eländiga hovbölder och snart kan sättas igång igen.

Jag är glad att vi hittade bästa tänkbara köpare till ponnyn som älskar honom för den han är, som är tacksamma för varje framgång han ger dem, som inte förväntar sig mer än han klarar och som fortsätter att träna och tävla honom allsigt och låter honom ha ett fantastiskt hästliv därimellan!

*kl*
Jag fick rida lektion på "min dröm" för hennes ägare igår :love: Eller ja, i söndags då. Det gick över förväntan, jag är ännu mer kär nu :D Och jag har jordens träningsvärk :crazy: Konstaterat ett antal gånger idag att man använder ljumskarna/insidan av låten när man svänger på förarstolen i en buss. Aj, aj och aj :cry:

Kanske, kanske, kanske, KANSKE att jag kommer få hyra Ninya på halvfoder nästa termin, och därmed rida henne TRE gånger i veckan i så fall :love::love: (hoppas hoppas hoppas)

Jag är så lycklig att efter 10 års önskande nu ha min svarta vackra p.r.e hingst. Dessutom är han galet snäll :love:

Han och mitt andra hjärta kommder dessutom bra överrens det lilla dom har lyckats sträcka sig över och hälsa på varandra, så de kommer kanske kunna fungera att ha båda två med oss på tävling :D :bump:

KL

Jag är så glad! Min kompis, en professor på 50+, har tagit steget från den dåliga ridskolan till min dressyrtränare! Han skall rida sin första privatlektion på fredag och jag är så otroligt stolt över honom att han faktiskt har vågat "göra slut" med dem jobbiga människorna på ridskolan. Det är hans dröm att rida pytteklasser i fälttävlan och han har insett att dressyr är mer än att rida på lång tygel på en volt. Ååååh jag hoppas det går bra på fredag och att han verkligen får ett kvitto på att a) dressyr är roligt och b) det var rätt beslut att lämna det andra stället! :banana:

*kl*

Den här tråden gillar jag! :) Underbart att läsa om glädjande saker!

Min häst har varit skadad p g a en urlastningsolycka i maj. Han skadade ett ligament i ländryggen och sen blev det lite följdskit p g a det. Men nu är han på G igen i a f och går lite lätt i alla gångarter. Äntligen! Det tar ytterligare 5 månader ca att komma tillbaka fullt ut igen, men för dagen ser det ljust ut!

Min goda vän Zahlo var ute och tog några bilder häromdagen för att fira detta! :)

003528.jpg

003282.jpg

003408.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 506
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 291
Senast: lizzie
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 761
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar