Glädjetråden

Sv: Glädjetråden

Urtjusig är han! :love:
Apelkastade skimlar är ju så vackert också :d

Jag är glad för att min röda fara är bra i sitt ben nu så vi kan fortsätta träna. Lyckats trampa på sig själv i hagen den klanten :cool:

Tack så mycket! :) Lycka till med din häst också!

LadyLusifer, tack så mycket! Lycka till med båda dina hästar, din PRE är ju bara att dö för! Den väcker starka "vill ha" känslor! :D

jag fick ha begär gigantum när jag träffade honom första gången, (på en träning, då ej till salu) han har liksom en blick av klokhet och intelligens :love:

KL

Hade ett helt fantastiskt träningspass på min pålle idag. Tränaren sa att det var det bästa hon nånsin sett oss :banana::banana:

Jag fick en sån otrolig känsla i den förvända galoppen. Han var så fin och lösgjord att så fort jag tappade kontrollen över mina vikthjälper så bytte han, så jag fick verkligen koncentrera mig på att sitta rätt, och då blev allt annat plötsligt så mycket lättare. Och så fick jag till några steg i samlad trav där det kändes som om hästen hade metallfjädrar under hovarna, helt underbart!

Min underbara 16-åriga medryttare som hoppar honom 2 dagar i veckan har uppenbarligen gjort underverk för hans långsamma bakben och framåtbjudning. Och den styrkan han börjar hitta i galoppen hade han ALDRIG fått bara genom dressyrtraggel. Mixad ridning är verkligen the shit :)

Tack så mycket! :) Jag älskar din kille också, du kan skicka hit honom när du vill!! :D
Grattis till alla som det går så bra för, det är jättekul med en glädjetråd!

kl

Jag är överlycklig över att jag kan njuta ordentligt av att rida nu när jag äntligen har en stabil häst! Dessutom är jag super lycklig över att båda mina hästar är så himla personliga och två riktiga busfrön som ger så himla många skratt!

:love::love:
mupparna_132983354.jpg

kl
jag är mycket glad över att jag red idag ^_^, skulle bara skritta ut då jag inte har nån motivation och är allmänt trött. när jag skulle tränsa så rider grannen förbi på in ponny, jag tränsar snabbt och vi rider ut en runda (alltid trevligt med sällskap), rider först ut nån km sen så jobbar vi dem lite på åkern, och fy vad fin C var :O!! fick henne i form snabbt, kunde rida på stor volt och ta ledande tygeltag med vä hand(är väldigt svag i v och blir stel = det blir dåligt), jag kunde galoppera lugnt och fint på 8 volt utan att hästen for iväg efter galopp ombytet, kunde till och med göra galopp ombyten i typ vartannat (skänkelvikning 3steg hö byt, skänkelvikning 3 steg vä byt osv), detta har jag nästan bara kunnat med sporrar + graman innan!
hon var så fin i handen och lugn och fin och lätt och jag blev så glad !!!. allt gick så lätt! kändes som en dröm :love:
synd bara att detta bara inträffar typ 2 gånger om året :p, men det är dessa dagar som gör att jag älskar min polle :D

KL

I julklapp så får jag hyra Ninya varje söndag i 6 månader, samt en extra dag i veckan från mars och framåt! :D

Första söndagen var idag. Jag har inte ridit på fem veckor och senaste gången flög jag av just Ninya två ggr. Idag var första gången hon motionerade öht på en vecka då ridskolehästarna haft kort vintervila.

Så av överlevnadsskäl så började jag med att longera henne, och hon for lite överallt och är ju riktigt akrobatisk :cool: Men hon lugnade ner sig ganska bra till slut, efter omständigheterna, och sen vågade jag faktiskt rida :D Gick faktiskt riktigt bra ändå, hoppade över galoppen av överlevnadsinstinkt. Kändes så härligt att vara på henne igen :love: längre fram ska vi väl våga jobba på riktigt igen också :D

*kl*
Gud vilket lyckopiller den här tråden är!! Kan bara gratulera alla för deras framgångar och hålla tummarna för er med skadade hästar som efter mkt kämpande går åt rätt håll :bump:!

Själv är jag lycklig för att Forsythia och jag har nått en nivå i dressyren som jag inte vågats hoppas på att nå på minst ett par år till.

Under gårdagens träning gick hon så himla bra - vi trampade på egen hand, passagerade, galoppsaxen och skolorna till Intermediaire I satt, bytesserier i varje och vartannat flyter på lätt utan missförstånd och helpiruetterna är välcentrerade och enkla. Så otroligt glad för min kära kicka :love:.
Efteråt hintade både min tränare och mamma om att de lättare Grand Prix-klasserna för ryttare upp till 25år kan komma vara ett ev mål för 2013!!!! Då är hon 10 år och jag 25! Alltihop känns så sinnessjukt häftigt att jag fortfarande går och är lyrisk :love: :love:. Om vi lyckas hålla uppe denna utvecklingskurva och höja kvalitén på alla rörelser tillräckligt till nästa år får vi se, men bara att vi idag är i ett läge där det faktiskt ser möjligt ut är tillräckligt!!

Är så roligt att läsa om er! Tror absolut att ni kan rida GP nästa år:)

*kl*

Själv är jag så himla glad att jag är frisk igen och har börjat rida ponnyn efter en månads vila:). Synd bara att underlaget inte är en höjdare, men jag är glad bara jag får sitta på ponnyn igen:p.

Wow, vad roligt att läsa om era framsteg - det måste ju kännas sjukt häftigt! :D

Tur att min lilla häst inte läser här, han är 7 år och har precis lärt sig att gå i förvänd galopp :angel: Fast det är jag ju iofs minst lika lycklig för :)

Wow vad härligt att läsa! :bump: Du är så duktig!

Själv är jag superlycklig över att febern börjat släppa och dessutom opponeringen på min examensuppsats är klar as of today - så idag skall jag äntligen få komma upp i sadeln igen och ge mig ut på en härlig uteritt på en förmodat ganska yster häst som vilat sig i form. Men solen skiner, det har äntligen tinat i marken så det är galoppvänligt och jag har ätit mig till en vadderad rumpa - så vad gör det? :D

Fantastiskt kul!! Ser fram emot filmer! :D:d

Kl

Själv är jag jätte lycklig över att äntligen kunnat köpa ett efterlängtat rundsytt kandar! Fyndade ett kanonfint Farmland för 1500:-, ord pris enligt butik var 4289:- men enligt Farmlands egen svenska hemsida så kostar kandaret 6200:- :eek: Så hoppas jag bara att Toppen kommer kunna gå kandarklasser i framtiden..;)

Vilken härligt positiv tråd!

KL

Jag är glad och otroligt motiverad att sätta igång min fina Stina igen efter tre fölungar på raken. Sålde min tidigare ridhäst i våras och har ridit sporadiskt på andras hästar sedan dess. Att Stina är min hjärtehäst gör inte saken sämre :love:.

Sedan är jag otroligt glad för att min fina nyblivna 3 åring är riden i tre gångarter. Jag har ridit henne två gånger själv och hon är härligt mjuk och snäll :love: .

Att min lilla dotter börjar visa hästintresse är också något som gör mig lycklig :banana::bump:.

1326308431_resized.jpg

*knappen*

Säger som de andra! Så himla fin tråd! :)

Själv är jag så glad över mitt sista pass jag fick rida i USA, som inte alls blev någon träning som tänkt utan det har varit alldeles för torrt i luften så hästen var lite irriterad i slemhinnorna av dammet som blev när stalledrängen glömt vattna ordentligt... Så det blev ett skrittpass på egen hand för att inte göra henne andfådd. "Min" fina häst var på strålande humör och har nog aldrig jobbat så bra med mig, vi jobbade mycket sidvärts på olika linjer och varianter men att jag hela tiden skulle hålla mina händer bra så att jag kunde få och behålla ett bra stöd.

Fick en sån aha-upplevelse när hon blev lite tjafsig i munnen men så insåg jag att det var jag som släppt i antingen ena eller bägge händer. Så fixade jag mina händer så fick jag tillbaka det perfekta stödet! :idea:

Övergångar är inte hennes starka sida, men till och med de satt som en smäck!

Så himla roligt!
Tänk att passet jag kommer minnas mest av den här omgången ridning i USA är skrittpasset på egen hand som varade i ca 20 minuter... :p

Knapplån..
Även jag instämmer med er övriga, vilken härlig tråd!

Jag är så hiskeligt glad över att vi nu har såå fina hästar i stallet och att de två senaste vi sålde hamnade i helt suveräna hem där de stortrivs och tas om hand på allra bästa sätt!

Jag har sällan haft en såhär låång period där jag efter varje pass varit salig över vilken fin häst jag har. Hon har äntligen blivit sådär som jag vill ha en häst, superkänslig men lyhörd, elektrisk och på hjälperna hela tiden, underbart! Sedan krävs det då mer av mig som ryttare men det känns lovande inför kommande tävlingssäsong och nu ska vi "bara" finna ro i halterna och slipa till alla detaljer..(lättare sagt än gjort!) men ambition, och motivation flödar både hos mig och hästen så det känns bara superkul! :bump:

*KL

Jag fick Ninya på dagens lektion. Jag utgick från att hon skulle vara livsfarlig eftersom hon hade sjukt mycket energi i söndags efter vilan, men hon gjorde inte ens minsta bockningförsök under hela lektionen :d Och var allmänt oväntat trevlig.

Men dagens höjdpunkt var faktiskt innan lektionen. En annan i min ridgrupp skulle gå in till Ninya, öppnar boxdörren, stänger den sedan igen och går därifrån och säger till mig "hon vänder bara rumpan till" (vilket man brukar respektera hos ninya eftersom hon har en del humör). När jag kommer fram till boxen står hon nån meter in snett vänd mot boxdörren och hon rör sig inte någonstans när jag går in och börjar greja :love:

Givetvis är det inte roligt att hon går och skrämmer folk. Det jag blev glad över är att hon tycks acceptera mig iaf lite mer än andra. Hon är absolut inte gosig på något sätt, någon gång, så jag tar detta som ett litet tecken på att hon ogillar mig mindre än andra :angel::D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 510
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 302
Senast: lizzie
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 761
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar