Glädjetråden

Sv: Glädjetråden

Jag blir väldigt glad av att läsa denna tråden - blir helt varm inombords. :love:

red medishästen igår o blev så glad över hans framåtbjudning! han var pigg o lite busig när vi skrittade ut en sväng, och sen likadan när jag red på banan som avslutning! :love: det främsta som jag får jobba på med honom är just hans framåtbjudning (speciellt på banan). känns som jag börjar hitta lite knappar på honom nu, riktigt skoj. :D

Jag med! :love:

Kul o få läsa lite glädje när man själv för tillfället inte rider mer än väldigt väldigt sporadiskt...

*KL

Det här tråden är ju grym :bump:

Jag har tagit ut mina sista pengar för att ge till min ridlärare imorgon efter ridlektionen så jag kan hyra Ninya på söndag. Har sån abstinens. Känner mig som en liten ponnyunge som drömmer om favoriten på ridskolan. Skyller på att jag började rida försent och aldrig fick vara ponnyunge då.

En sak vet jag nu - Lycka kan köpas för pengar. Det kostar 200/timme ;)

Jag är så otroligt glad över att jag har min häst. Så fantastiskt snäll och vänlig mot allt och alla, även om jag tycker att hon kan vara en häxa ibland... Å andra sidan är även jag en häxa andra gånger, och hon förlåter mig för det. Hon följer efter mig överallt och hade nog gärna sovit i min säng.

Rent ridmässigt går inte dressyren särskilt bra, men inom hoppningen har hon redan hjälpt mig att utvecklas massor, hon är så klok och ställer verkligen upp, även när jag klantar till det för oss.

:love::love:

Å jag är så glad över att jag äntligen börjar få ordning på Grå igen! Finns ingen härligare häst att rida när han går som han ska!:banana:

Sen vill jag höja min lilla 5-åring till skyarna! En sån härlig häst med sån personlighet att alla borde få äga en sån nån gång....:love:

Jag är lycklig över att jag bestämde mig för att börja på ridskola efter att helt stannat av i utveckling under alla år som enbart medryttare. Nu har jag en underbar ridlärare, hippolog och dressyrdomare, som varje lektion förmedlar en sån glädje i ridningen :laugh:

Klimatet i ridgruppen där alla berömmer varandra och ridlärarens positiva stöttning gör att jag utvecklas massor i dressyren!

Är extra lycklig över att jag nu också får längta till att rida en av ridskolans absolut finaste hästar varje vecka :love:

kl*

idag är jag glad över att jag har värlens roligaste häst. han är alltid på gott humör och gör alltid sitt bästa, även om han bjöd på en riktig bakut idag så jag höll på att få smaka grus:D och jag fick mig ett riktigt gapskratt! bushäst:banana:

Jag är glad över att jag får rida min drömhäst :love:
En häst i stallet jag kunnat stå och titta på hur länge som helst, hon är så vacker :love:

knapplån

Jag är så glad att min 5 åring börjar bli snäll att rida. Han har nog varit den svåraste häst jag suttit på och i 2 års tid har man kämpat och gråtit, men nu börjar det sakta men säkert lossna mer o mer. Ibland kan han tom kännas trygg. Lyckorus!

knapplån

Jag är så glad att min 5 åring börjar bli snäll att rida. Han har nog varit den svåraste häst jag suttit på och i 2 års tid har man kämpat och gråtit, men nu börjar det sakta men säkert lossna mer o mer. Ibland kan han tom kännas trygg. Lyckorus!

Är det Riccionehästen som varit så tuff? ...och har du kvar friesern?

...och jag förstår ditt lyckorus över trygghetskänslan! Red ut på en pigg och laddad ponny och trots att vi mötte en minibuss som var lite läskig, brallande travhästar i en hage och hammarslag i ett garage precis när vi red förbi så sköter hon sig alldeles utmärkt:love:. Satt och tänkte över hur glad jag var över att det inte var Tetris jag satt på...

ja, det är han som varit tuff. I början så bockade han bara man kommit upp i sadeln, sedan hade han en period då han bara stod på bakbenen. sedan en period då han kastade sig i full galopp, och bocka samtidigt. mkt pga sadeltvång, plus i kombination med tittighet. första tiden stegrade han inne på stallgången också och sprängde kättingarna gång på gång och var allt annat än snäll att leda till o från hage också. Men nu börjar han bli mer o mer trygg med sig själv. Är glad att jag inte gav upp vid alla svåra tillfällen. Vi har fortfarande en del att jobba på men nu går det iaf åt rätt håll hela tiden. Vissa pass börjar han som sagt tom kännas trygg.

Friesern är såld sedan i våras för att slippa tävlingslivet som han tyckte var tråkigt. Han är nu hobby/körhäst (i troligen livslångt hem) vilket passar honom bättre.

Jag är jätteglad över utvecklingen min unghäst gjort! Från att varit så farlig att rida att mina tränare vägrade så red ena tränaren igår it barbacka i grimma och grimskaft. Han har blivit så duktig lilla hjärtat!

Min ponny är jag mest bara glad att han orkar och är så pigg vid 28 års ålder.

I övrigt är jag glad att det händer så himla mycket skoj hästligheter i mitt liv. Jag får åka på roliga jobbresor och träffa kul folk och olika hästar. Och jag lär mig och utvecklas själv massor.

Red Ninya idag. Energin i den hästen är ju.. speciell. En jävla arbetsnarkoman är hon när man kommer till rätt läge. Hon verkar ha kommit in i början på sin vinterpigga fas. Vilket är väldigt roligt när man rider självständigt och kan anpassa allt efter dagens humör osv. Men galoppen, i dressyrprogram, jag är körd :crazy: Provade en ökning när jag övade lite LB inför kommande sista tävling i december. Hon galopperade mig i princip ur sadeln för att jag inte var beredd på att hon skulle öka SÅ mycket. Och hon lär hinna bli piggare på tre veckor med kyla, och mer taggad när det är tävling.

Men i traven är hon äckligt härlig. Tror jag kan få fram ok ökad skritt också. Galoppen är :love: när man är hon och jag är MED varann, tyvärr är hon lite oförutsägbar på den punkten. Blir intressant att se hur det går, är mest nöjd över att jag ens vågar prova LB.

Bara sådär rent generellt så är mina flickor i en mkt enkel och trevlig period just nu. De finner sig i allt och är så sociala och mysiga.
Mammahäst är alltid en pärla men nu börjar det också synas att det är en liten på bakning och det är ngt alldeles speciellt när det syns:love:

Jag är så glad för att "gamlingen" är fräsch och ridbar och en kanon läromästare till dottern!
Jag är pirrigt superlycklig av att äntligen fått känna på ynglingens trav på riktigt! En avslappnad trav med tryck så jag nästan åkte baklänges :) Visste ju att den fanns där och har längtat efter att få rida den på riktigt! Han har varit lätt att få spänd så det har mest varit frågan om avslappning och acceptans av alla hjälper, men nu så!

Jag är så glad över att jag och pålle ÄNTLIGEN fått godkända poäng i LC:1 och LB:1! Sista tävlingen för året, vi har verkligen kommit en lång bit, pålle och jag! För ett år sedan kunde vi knappt göra halt. Och så är jag så glad över att jag rider på en så bra klubb som har gett mig möjligheten att träna, tävla och utvecklas med en sån rar häst!

*kl*

Är såååå lycklig!!! Efter drygt 2,5 år av sorger och bedrövelser och efter ca 6 mån igångsättningsridning/uppbyggnad på raka spår så fick Toppen idag klartecken att börja tränas ordentligt. Så nu får jag börja rida på volter o göra skolor igen. :banana:

Åh vad roligt att läsa! Tänker på er lite då och då för jag gillar verkligen din häst:).

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 506
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 294
Senast: lizzie
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 761
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar